Gå til innhold

Cargoflights i Europa idag


Anbefalte innlegg

Det er mye gods som skal flyttes rundt og som det haster med, derfor ble det en arbeidsdag i som cargo-pilot i Europa idag.

 

Øystein startet sin dag litt tidligere enn meg og hadde flydd ned gods fra Stockholm til Bremen. Jeg troppet opp i Bremen for å bli med på turens første etappe til Leipzig-Halle.

 

Her fra innflyvning til Leipzig-Halle

2010-11-6_16-31-21-837.jpg

 

2010-11-6_16-31-51-447.jpg

 

Etter en rask turnaround og med nye varer gikk turen til Luxemburg.

2010-11-6_17-27-59-880.jpg

 

Kjapt kom vi oss til Luxemburg og ingen hvile var det å få, nytt oppdrag ventet og det var å få en haug med reservedeler flydd opp til Hannover. Take off fra Luxemburg

2010-11-6_20-9-31-696.jpg

 

I Hannover mønstret også Ernie og Pasi på, og etter at både jeg og Øystein kom oss velberget med var det å få få flyene fort tømt og lastet igjen for nye varer til Amsterdam. Her lander Øystein som vi ser.

2010-11-6_21-6-52-152.jpg

 

Noe merkelig var det med flyet (B707) til Ernie, vet ikke helt om det var forsøk på tåkelegging eller om det var stikkflammer fra 4 blodtrimma motorer

2010-11-6_22-3-7-119.jpg

 

Enroute Amsterdam

2010-11-6_22-12-57-165.jpg

 

Her er det mange ihuga simmere som er samlet denne helgen i Nederland. Da kan dere selv gjette hvor :)

2010-11-6_22-40-1-776.jpg

 

Overflyging EHAM for landing RW06

2010-11-6_22-47-20-40.jpg

 

Her er alle 4 parkert og i full gang med omlasting. Olav var også innom å hilsa på i en C208.

2010-11-6_23-4-53-844.jpg

 

Så var det å få lasta opp til siste leg'et for Øystein og meg. Ferden skulle gå videre opp til Birmingham med ny last.

Her er jeg på very short final.

2010-11-7_0-13-25-963.jpg

 

Touchdown!

2010-11-7_0-13-49-453.jpg

 

Og her tar vi kvelden. Bakkemannskapene tømmer flyet og så blir det overnatting. Ut å ta en bedre middag og noen timers søvn.

2010-11-7_0-21-3-435.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fantastisk fine bilder Jan-Arild! Vi snakker jo MP, og da er det ingen selvfølge (eller er det.....?) at det ser slik ut. Dere må nesten betraktes som eiendoms-konger, som har addon-scenery av alle store flyplasser rundt om i verden :o .

 

Noe merkelig var det med flyet (B707) til Ernie, vet ikke helt om det var forsøk på tåkelegging eller om det var stikkflammer fra 4 blodtrimma motorer

 

:grin: Jeg var nok mest i fyr og flamme over å finne aktivitet på MP-serveren (takk til Øystein) så seint på lørdagskvelden :grin: Ellers tar jeg bildet som et hint om at jeg må skaffe meg flymaskiner av samme Quality som dere andre har :whistle: .

Her noen glimt fra mitt ståsted:

 

lr1.jpg

Jeg begynner å få taket på å finne veien selv, men liker å ha dere andre in sight.

 

lr2.jpg

Blir mer og mer glad i CS707, men forstår at det har vært en smule utvikling siden 50-tallet :grin: .

 

lr3.jpg

Vi hadde fint vær mesteparten av turen, men det lå tett med skyer ei stund, og det var interessant å erfare at det ikke gjorde noen belastning på flyt og fps.

 

lr4.jpg

Nede i Amsterdam. Som elev av Billy Bobs flyskole, er jeg kanskje ikke like nøye med å følge nitidige landingsprosedyrer, så jeg var først nede, og fikk samtidig gleden av å følge perfekte landinger av både Øystein, Jan-Arild og Pasi .

 

lr5.jpg

Tid for en rask samling. Her taler bildet sitt tydelige språk, på tide å få seg noen flere passasjer/frakte-maskiner, så ikke alt ser ut som default !

Takk for en kjempehyggelig lørdagskveld, og vi møtes igjen i Pacific Fjords :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Flotte bilder kaptein Gjemble og kaptein Furuhatt! Det ble en travel dag i går, med mange frakteoppdrag som skulle gjennomføres. Dagen min

startet på Arlanda, og første stopp var Bremen i Tyskland.

 

Det var kaldt i den svenske hovedstaden i går, og isdannelser på vingene måtte fjernes.

2010-11-6_11-3-8-890.jpg

 

Fra Bremen gikk turen videre til Leipzig-Halle, Luxembourg, Hannover, Amsterdam og til slutt over kanalen til Birmingham. Her er et bilde fra

Leipzig-Halle der Jan Arild landet på 26R (i bakgrunnen) og jeg på 26L.

2010-11-6_16-32-15-934.jpg

 

Dette er fra cargo området i Hannover, der også Pasi og Ernst dukket opp og ble med over til Amsterdam.

2010-11-6_21-13-38-74.jpg

 

Takk for en fin tur!

 

-------

Øystein

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...