Jan Arild Gjemble Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Det er mye gods som skal flyttes rundt og som det haster med, derfor ble det en arbeidsdag i som cargo-pilot i Europa idag. Øystein startet sin dag litt tidligere enn meg og hadde flydd ned gods fra Stockholm til Bremen. Jeg troppet opp i Bremen for å bli med på turens første etappe til Leipzig-Halle. Her fra innflyvning til Leipzig-Halle Etter en rask turnaround og med nye varer gikk turen til Luxemburg. Kjapt kom vi oss til Luxemburg og ingen hvile var det å få, nytt oppdrag ventet og det var å få en haug med reservedeler flydd opp til Hannover. Take off fra Luxemburg I Hannover mønstret også Ernie og Pasi på, og etter at både jeg og Øystein kom oss velberget med var det å få få flyene fort tømt og lastet igjen for nye varer til Amsterdam. Her lander Øystein som vi ser. Noe merkelig var det med flyet (B707) til Ernie, vet ikke helt om det var forsøk på tåkelegging eller om det var stikkflammer fra 4 blodtrimma motorer Enroute Amsterdam Her er det mange ihuga simmere som er samlet denne helgen i Nederland. Da kan dere selv gjette hvor Overflyging EHAM for landing RW06 Her er alle 4 parkert og i full gang med omlasting. Olav var også innom å hilsa på i en C208. Så var det å få lasta opp til siste leg'et for Øystein og meg. Ferden skulle gå videre opp til Birmingham med ny last. Her er jeg på very short final. Touchdown! Og her tar vi kvelden. Bakkemannskapene tømmer flyet og så blir det overnatting. Ut å ta en bedre middag og noen timers søvn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Elvestad Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Flotte bilder! Spesielt Icelandair sin cargo :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Utrolig fine bilder. Tar seg bra ut de cargo flyene der ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivert Indergaard Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Nicee! QS sin 757 eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Jepps... dette er Qualitysims B757 med Servicepack 2 som gir native FSX-fly Mye nytt i SP2-pakka, announcements, checklists bedre HD-cockpit og selvsagt alt annet som trengte å fikses Den er nå bare helskjønn å fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. november 2010 Premium Medlem Del Skrevet 7. november 2010 Fantastisk fine bilder Jan-Arild! Vi snakker jo MP, og da er det ingen selvfølge (eller er det.....?) at det ser slik ut. Dere må nesten betraktes som eiendoms-konger, som har addon-scenery av alle store flyplasser rundt om i verden . Noe merkelig var det med flyet (B707) til Ernie, vet ikke helt om det var forsøk på tåkelegging eller om det var stikkflammer fra 4 blodtrimma motorer :grin: Jeg var nok mest i fyr og flamme over å finne aktivitet på MP-serveren (takk til Øystein) så seint på lørdagskvelden :grin: Ellers tar jeg bildet som et hint om at jeg må skaffe meg flymaskiner av samme Quality som dere andre har :whistle: . Her noen glimt fra mitt ståsted: Jeg begynner å få taket på å finne veien selv, men liker å ha dere andre in sight. Blir mer og mer glad i CS707, men forstår at det har vært en smule utvikling siden 50-tallet :grin: . Vi hadde fint vær mesteparten av turen, men det lå tett med skyer ei stund, og det var interessant å erfare at det ikke gjorde noen belastning på flyt og fps. Nede i Amsterdam. Som elev av Billy Bobs flyskole, er jeg kanskje ikke like nøye med å følge nitidige landingsprosedyrer, så jeg var først nede, og fikk samtidig gleden av å følge perfekte landinger av både Øystein, Jan-Arild og Pasi . Tid for en rask samling. Her taler bildet sitt tydelige språk, på tide å få seg noen flere passasjer/frakte-maskiner, så ikke alt ser ut som default ! Takk for en kjempehyggelig lørdagskveld, og vi møtes igjen i Pacific Fjords . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 7. november 2010 Premium Medlem Del Skrevet 7. november 2010 Flotte bilder kaptein Gjemble og kaptein Furuhatt! Det ble en travel dag i går, med mange frakteoppdrag som skulle gjennomføres. Dagen min startet på Arlanda, og første stopp var Bremen i Tyskland. Det var kaldt i den svenske hovedstaden i går, og isdannelser på vingene måtte fjernes. Fra Bremen gikk turen videre til Leipzig-Halle, Luxembourg, Hannover, Amsterdam og til slutt over kanalen til Birmingham. Her er et bilde fra Leipzig-Halle der Jan Arild landet på 26R (i bakgrunnen) og jeg på 26L. Dette er fra cargo området i Hannover, der også Pasi og Ernst dukket opp og ble med over til Amsterdam. Takk for en fin tur! ------- Øystein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre_Mælumshagen Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Kjempe flott! Elsker cargo fly! Spesielt når det er 757 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius91 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Cargo er sjef, herlige bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.