Jan Arild Gjemble Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Denne var ny for meg. Visste det ikke fantes en "combi-versjon" av cargo og passasjer. http://www.alaskaair.com/as/www2/company/Fleet/Fleet.asp?type=737-900 Noen som vet noe mer om denne kombitypen og om den er mye brukt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Tøft! Har nok noe ved at "Alaska" er litt isolert fra de andre statene, ikke vet jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Tøft! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivert Indergaard Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Kuult!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hmm, måtte da være mer praktisk å ha bagasje bak og folk foran, iallefall slik jeg der det. Mulig det blir vanskeligere med vekt og CG da kanskje? En annen ting som er litt kjipt er at en ikke får noen mulighet til å spørre om klapp :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Eventuelt så kan det vel kanskje vere at dei har bygd om ein passasjermaskin, utan å ta seg bryet\\kostnaden med å blinde alle vindaugo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Hvis du ser litt lenger opp i lista på venstre side på sida det linkes til ser du at det står "Boeing 737-400 Combi" der, Torstein . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Trodde denne var mer kjent en som så, men er vel kanskje jeg som har vært litt for mye isolert i Alaska. Er nok en kombi ja Torstein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 De har også en 100% dedikeret B737-400 freighter: http://www.airliners.net/photo/Alaska-Air-Cargo/Boeing-737-490(SF)/1636526/L/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Loen Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Rundt 1980 så hadde Buzzi Bee en tilsvarende maskin. Hadde mange turer med den for forsvaret. Det var vertfall trekkfullt framme med cargodøren. Kjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Alaskan hadde vel også noen 737-200 combi maskiner, var vel de -200 maskinene som var lengst i bruk av -200 i Alaskan. Mener å ha lest at det var på grunn av dårlige forhold på diverse rullebaner uten at jeg skal si noe sikkert. Grus baner osv. Tilsvarende i eldre utgave (-200) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jøss, sier du det. Rullebaner av grus og turbofanmotorer? Sikkert fin kombinasjon. Personlig hadde jeg iallefall ikke vært med frivillig :crazy: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius91 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Oi, nei en slik har ikke jeg heller sett. Stilig sak da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Arbeidshesten med gravel kit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jøss' date=' sier du det. Rullebaner av grus og turbofanmotorer? Sikkert fin kombinasjon. Personlig hadde jeg iallefall ikke vært med frivillig :crazy: . [/quote'] Så redd for å fly har ikke jeg blitt enda. Jeg hadde syns det hadde vært en fin tur med f.eks. Canadian North opp og ned fra Edmonton til grusbanen i Diavik Mine. For de som evt. er interessert i se deres B737-200C i operasjon (inkl. landing og avgang på nevnte grusbane) så er denne filmen her å anbefale: www.worldairroutes.com/CanNorth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngve Smørdal Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Rundt 1980 så hadde Buzzi Bee en tilsvarende maskin. BusyBee sin 737-200 var ikke en combi maskin. Derimot hadde Braathens SAFE en -200 combi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Strengehagen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Helt riktig at BusyBee sin ikke var kombi, men den hadde det lett synlige Gravel Kit montert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Egil Johnsen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 400C var helt ny for meg. Trodde først at bildet var av en 700C. Project Open Sky har forøvrig en versjon av 700C her. (Regner med at den er for FS-X) Men jeg finner kun info om 700C hos Boeings hjemmeside (400C er vel gått ut av produksjon). Dette er vel også en 400C? Mvh Egil Johnsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Jøss, sier du det. Rullebaner av grus og turbofanmotorer? Sikkert fin kombinasjon.Personlig hadde jeg iallefall ikke vært med frivillig Derfor er de 737-200-maskinene som opperer på grusbaner utstyt med "gravel kits": Nose gear gravel deflector (hindrer grus i å bli kastet opp på skroget og inn i motorene), beskyttelse på inboard flaps, beskyttelse i hjulbrønnene, Beacon-lyset på underkoroppen kan tas inn, og "Vortex dissipators", som er et lite rør som sikker ut under motorinntaket og bruker bleed-air til å bryte virvler forran luftinntaket for å hindre at grus blir sugd inn i motorene Muligens noen ting til, men kan ikke helt huske. Og til slutt kan boka: "The Boeing 737 technical guide" anbefales. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Ja, daså Flott og utfyllende svar! Da blir det vel straks bedre komfort ombord, hehe :grin: . De er jo faktisk ikke så dumme i flyverden . Halvdan: Jeg finnes ikke redd for å fly, jeg er bare realist. Og take-off uten "gravel-kits" montert på grusbane blir vel ikke noe bra uansett hvordan du vrir og vender på det. Ha en fin kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.