Einar Kristiansen Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Broom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander.Rønning Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg tror ikke det er en flyskole. Det er jo ikke mulig å lande så dårlig uten at en instruktør griper inn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Villt, solid fly må jeg si... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Er ganske sikker på at jeg har sett denne videoen med en annen forklaring før... "Full mann stjal fly" eller noe i den duren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Per Borrmann Skrevet 27. oktober 2010 Premium Medlem Del Skrevet 27. oktober 2010 Om ikke full, så i hvertfall "amatør" med altfor stor hastighet til å få maskinen til å "sette" seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Egil Johnsen Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Husker at jeg har sett noe lignende tidligere. Men da hadde flyet problem med høyderoret. Egil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det kan jo være at dette flyet hadde mekaniske problemer som gjorde at det stupte slik på final, hadde alt for stor fart over threshold, samt bouncet hele veien hjem etterpå... Men hvis så ikke var tilfelle må jeg si at vedkommendet overhodet ikke var klar for å sette seg bak spakene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steve Strøm Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 ...er jo som meg i fsx dette... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 For meg ser det ut som et klassiskt eksempel på PIO, men selvfølgelig kan det ha vært andre problemer. Enda ett eksempel på PIO: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Pilot Induced Oscilations ? Hmmm men han stuper jo på short final, har antakeligvis alt for mye fart allerede, og i stupet plukker han opp enda mer fart. Han holder på å kjøre snuten rett i bakken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jepp, ser ut som han har for mye fart og ballooner i det han flarer. Og det virker ikke som han gjør så veldig mye med det. Kanskje han i tillegg dytter stikka framover? (noe man absolutt ikke skal gjøre) Det riktige her ville vært å tatt en go-around, hvis det var mulig da. Kan jo ha vært en nødsituasjon av ett slag som gjorde at de måtte ned. NB: Dette er ikke en fasit på hva som skjedde, bare mine observasjoner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Alle kan vel ha en dårlig dag på jobb? :grin: Hvis man tar seg tid til å sitte ved rullebanen på en flyplass som er trafikkert av en del flyskoler, så skal du få se at slike landinger faktisk ikke er fullt så uvanlige.. Dog, med noe mindre flymaskiner. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Joda, har selv hatt ett par sånne. Så det er ikke fryktelig uvanlig, men som oftest klarer eleven selv å redde den eller så tar instruktøren kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.