Gå til innhold

MP Flight 13.10 Kai Tak


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

I kveld har onsdagsgjengen gjennomført ei "treningsøkt" der vi øvde på landinger på Kai Tak flyplassen i Hong-Kong. Det var den beryktede IGS RWY13 approachen som skulle testes. Vi begynte med rolige vindforhold og god sikt, før vi la på (litt vel mye) skyer, windshear, x-winds, gusting 50 knop og turbulens. Jeg glemte helt å ta bilder på slutten....

 

Først et bilde rett etter take-off fra RW13, krapp høyre og kurs mot neste waypoint.

2010-10-13_20-33-2-581.jpg

 

Så et bilde fra cockpit med "løypa" de fleste av oss benyttet.

2010-10-13_21-59-28-95.jpg

 

Til slutt nok et vingebilde (til ære for Mathias :grin:). Hong-Kong scenery fra FlyTampa er utrolig godt laget!

2010-10-13_20-35-10-774.jpg

 

---------

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Sjokkerende tøfft, men det hadde vært enda sterkere med noen bilder fra finalen og touch down :whistle: . Men jeg skal ikke snakke så høyt, siden jeg ikke har Kai Tak scenery, og heller ikke deltok...... En vakker dag skal jeg kanskje driste meg til å sette ned den sagnomsuste 707 på den lille "kaipiren" som kalles flyplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger med noen bilder jeg også fra testflighten vår.

 

On hold

Onhold.jpg

 

On route

Pveiut.jpg

 

Over VHHH Nye Hong Kong Intl.

OverVHHH.jpg

 

På finale Pfinale.jpg

 

På IGS13

OnIGS.jpg

 

Kort finale

Kortfinale.jpg

 

Øystein skifta litt vær her. Kanskje litt for mye vær :)

Landerisuppa.jpg

 

Fikk rydda opp litt i tåka, men med skikkelig sidevind over 35 knots er ikke denne flyplassen tilrådelig

Grdettebra.jpg

 

:crazy:

Erikkeheltsikker.jpg

 

Det går bra

Sometterboka.jpg

 

Ett par landinger til

sterksidevind.jpg

 

Litttidliglanding.jpg

 

Så var det takk og farvel etter diverse nervepirrende testrunder.

Kai Tak innbyr til flere sessjoner på MP'en så det blir helt sikkert en tur hit igjen.

Takkforikveld.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dæsken hain steike, no vart eg enda mer impregnert!!! :o . Alle flyene som står parkert, er det en del av sceneryet eller er det MP-deltakere ?? Sabla tøffe bilder, må gruble litt på å skaffe meg dette. Kan ikke sitte å se på at søndagspilotene blir fagidioter uten at jeg er med.......?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Quote: Paul-André

Flotte bilder Øystein. Men er du systemoperatør?

Her er det bare å slippe alt og lage seg kaffe mens flyet flyr selv, og her sitter jeg og trimmer og flyr flyet manuellt og visuellt på ILS.

 

For å være helt ærlig, så er faktisk mye av morroa med heavy fly å kunne sette det opp rett, både for take-off, climb, cruize og approach - og da spesielt MD-11'n som er så godt systemsimulert. Nå er det jo sånn på denne flyplassen, at her funker ikke fulle automatiske landinger, så fra Middle Marker på IGS'n må autopiloten av og da er det opp til piloten og gjennomføre resten - helt manuelt.

 

Men joda, jeg skjønner hva du mener. Var ingen problem for meg å hente en kopp kaffe eller tre underveis, mens du satt kanskje å tviholdt i stikka og var kaffetørst! :grin:

 

--------

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...