Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 13. oktober 2010 Premium Medlem Del Skrevet 13. oktober 2010 I kveld har onsdagsgjengen gjennomført ei "treningsøkt" der vi øvde på landinger på Kai Tak flyplassen i Hong-Kong. Det var den beryktede IGS RWY13 approachen som skulle testes. Vi begynte med rolige vindforhold og god sikt, før vi la på (litt vel mye) skyer, windshear, x-winds, gusting 50 knop og turbulens. Jeg glemte helt å ta bilder på slutten.... Først et bilde rett etter take-off fra RW13, krapp høyre og kurs mot neste waypoint. Så et bilde fra cockpit med "løypa" de fleste av oss benyttet. Til slutt nok et vingebilde (til ære for Mathias :grin:). Hong-Kong scenery fra FlyTampa er utrolig godt laget! --------- Øystein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Knall bilder! til ære for Mathias :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Flotte bilder Øystein. Men er du systemoperatør? Her er det bare å slippe alt og lage seg kaffe mens flyet flyr selv, og her sitter jeg og trimmer og flyr flyet manuellt og visuellt på ILS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 14. oktober 2010 Premium Medlem Del Skrevet 14. oktober 2010 Sjokkerende tøfft, men det hadde vært enda sterkere med noen bilder fra finalen og touch down :whistle: . Men jeg skal ikke snakke så høyt, siden jeg ikke har Kai Tak scenery, og heller ikke deltok...... En vakker dag skal jeg kanskje driste meg til å sette ned den sagnomsuste 707 på den lille "kaipiren" som kalles flyplass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Odd Magne Kåsastul Krieger Skrevet 14. oktober 2010 Premium Medlem Del Skrevet 14. oktober 2010 Flotte bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Slenger med noen bilder jeg også fra testflighten vår. On hold On route Over VHHH Nye Hong Kong Intl. På finale På IGS13 Kort finale Øystein skifta litt vær her. Kanskje litt for mye vær Fikk rydda opp litt i tåka, men med skikkelig sidevind over 35 knots er ikke denne flyplassen tilrådelig :crazy: Det går bra Ett par landinger til Så var det takk og farvel etter diverse nervepirrende testrunder. Kai Tak innbyr til flere sessjoner på MP'en så det blir helt sikkert en tur hit igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 14. oktober 2010 Premium Medlem Del Skrevet 14. oktober 2010 Dæsken hain steike, no vart eg enda mer impregnert!!! . Alle flyene som står parkert, er det en del av sceneryet eller er det MP-deltakere ?? Sabla tøffe bilder, må gruble litt på å skaffe meg dette. Kan ikke sitte å se på at søndagspilotene blir fagidioter uten at jeg er med.......?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Dette var flotte bilder! MD-11 er et flott fly! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Odd Magne Kåsastul Krieger Skrevet 14. oktober 2010 Premium Medlem Del Skrevet 14. oktober 2010 Superfine bilder Fred :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Syns jeg ikke har FSX innstalert nå for da skulle jeg kasta meg med. Men du får sette opp dette senere Fred. Ser ut for att det ga mersmak hos dem som va med hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Flyene der er statiske ja Ernst, men de er glade i FPS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 14. oktober 2010 Quote: Paul-André Flotte bilder Øystein. Men er du systemoperatør?Her er det bare å slippe alt og lage seg kaffe mens flyet flyr selv, og her sitter jeg og trimmer og flyr flyet manuellt og visuellt på ILS. For å være helt ærlig, så er faktisk mye av morroa med heavy fly å kunne sette det opp rett, både for take-off, climb, cruize og approach - og da spesielt MD-11'n som er så godt systemsimulert. Nå er det jo sånn på denne flyplassen, at her funker ikke fulle automatiske landinger, så fra Middle Marker på IGS'n må autopiloten av og da er det opp til piloten og gjennomføre resten - helt manuelt. Men joda, jeg skjønner hva du mener. Var ingen problem for meg å hente en kopp kaffe eller tre underveis, mens du satt kanskje å tviholdt i stikka og var kaffetørst! :grin: -------- Øystein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Er vel en del av bushflygenene som sitter for langt inne :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Herlige bilder fra en flott opplevelse på Kai Tak. Dette må vi teste flere ganger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 16. oktober 2010 Premium Medlem Del Skrevet 16. oktober 2010 her finner dere mine bilder fra KAI TAK http://s1140.photobucket.com/albums/n574/NAC301/KAI%20TAK/?albumview=slideshow Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.