TOS Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av Georg Korycki: Liker ikke disse flyene og spesielt russiske Tupolev'er. Disse setter jeg meg fa** aldri på. Kva er gale med Tupolev? Er vel ikkje farlegare enn vanlege fly dei.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Olafsen Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hei.. Kan det være at mr. Korycki er en smule bekymret over det store antallet russiske fly som har styrtet siden 1999.. Det er jo ikke til å legge skjul på at det har vært endel store ulykker med russisk-bygde fly de siste årene.. Men; jeg tror mange "glemmer" at et fly i seg selv sjelden er grunn til at det styrter. Vedlikehold er vel det som det slurves mest med i Russland, samt andre stater i det forhenværende Sovjetunionen. Jeg har sett mye rart på mine turer der borte.. Visuellt sett så flyene til de flyselskapene som opererer i området rundt Tsjetsjenia værst ut, møkkete og fæle, og med olje som dryppet fra diverse steder.. Kan jo nevne at før den kalde krigens dager var omme, så var Aeroflot verdens største flyselskap, og med en riktig så bra "safety record". (Kilde: www.airdisaster.com) Tu-154M var hvertfall svært behagelig å fly i som passasjer. Veldig lavt støynivå, og flyet var tilnærmet vibrasjonsfritt der jeg satt. (Foran vingen..) Mvh, Thomas. (som syns Mikoyan-Gurevich MiG-25MF er et svært stilig fly.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av Thomas Olafsen: Hei.. Kan det være at mr. Korycki er en smule bekymret over det store antallet russiske fly som har styrtet siden 1999.. Det er jo ikke til å legge skjul på at det har vært endel store ulykker med russisk-bygde fly de siste årene.. Men; jeg tror mange "glemmer" at et fly i seg selv sjelden er grunn til at det styrter. Vedlikehold er vel det som det slurves mest med i Russland, samt andre stater i det forhenværende Sovjetunionen. Jeg har sett mye rart på mine turer der borte.. Visuellt sett så flyene til de flyselskapene som opererer i området rundt Tsjetsjenia værst ut, møkkete og fæle, og med olje som dryppet fra diverse steder.. Kan jo nevne at før den kalde krigens dager var omme, så var Aeroflot verdens største flyselskap, og med en riktig så bra "safety record". (Kilde: www.airdisaster.com) Tu-154M var hvertfall svært behagelig å fly i som passasjer. Veldig lavt støynivå, og flyet var tilnærmet vibrasjonsfritt der jeg satt. (Foran vingen..) Mvh, Thomas. (som syns Mikoyan-Gurevich MiG-25MF er et svært stilig fly.) Var dette med vedllikehaldet eg og tenkte på. Hadde SAS brukt Tu 154 så vile nok dei vore i betre teknisk stand og såleis tryggare å bruke enn dei som er i mange Aust Europeiske land. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Bugten Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Tu-154 er favoritt av utseende. Nydelig fly rett og slett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicolai Meservy Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 And i thought i was only asking for Boeing and Airbus makes...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Ja Nicolai... Jeg tror ikke alle leste spørsmålet så godt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Enoksen Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Min Favoritt er uten tvil Dassault Falcon 50EX og 900EX. Men av passasjerfly: Jet: Airbus A340-x00 og den gode gamle Douglas DC-8 Prop: DeHavilland Dhc 6-7-8 og de fleste Bechcraft flyene. Millitær: Jet: De fleste Sukoi flyene Prop: Spitfire Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Mikalsen Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Hei Boeing: 767-300 eller 737-800 Airbus:310 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Mikalsen Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Noen som har sett krash statestikken for fly? er en del tupolever der! Det russiske "falleferdige-wannabe charterflyet" setter jeg meg aldri på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Nicolaisen Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Helt enig med deg Fredrik Hoel! 737-600 og 700 er best! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Erik Jansen Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Det peneste flyet noensinne: DC-8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Tore Utheim Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 SuperWC10 er ett flott fly!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.