Gå til innhold

Favoritt Flyet ditt??


Nicolai Meservy

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Kan det være at mr. Korycki er en smule bekymret over det store antallet russiske fly som har styrtet siden 1999..

 

Det er jo ikke til å legge skjul på at det har vært endel store ulykker med russisk-bygde fly de siste årene..

 

Men; jeg tror mange "glemmer" at et fly i seg selv sjelden er grunn til at det styrter.

 

Vedlikehold er vel det som det slurves mest med i Russland, samt andre stater i det forhenværende Sovjetunionen. Jeg har sett mye rart på mine turer der borte.. Visuellt sett så flyene til de flyselskapene som opererer i området rundt Tsjetsjenia værst ut, møkkete og fæle, og med olje som dryppet fra diverse steder..

 

Kan jo nevne at før den kalde krigens dager var omme, så var Aeroflot verdens største flyselskap, og med en riktig så bra "safety record". (Kilde: www.airdisaster.com)

 

Tu-154M var hvertfall svært behagelig å fly i som passasjer. Veldig lavt støynivå, og flyet var tilnærmet vibrasjonsfritt der jeg satt. (Foran vingen..)

 

Mvh,

Thomas.

(som syns Mikoyan-Gurevich MiG-25MF er et svært stilig fly.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Thomas Olafsen:

Hei..

 

Kan det være at mr. Korycki er en smule bekymret over det store antallet russiske fly som har styrtet siden 1999..

 

Det er jo ikke til å legge skjul på at det har vært endel store ulykker med russisk-bygde fly de siste årene..

 

Men; jeg tror mange "glemmer" at et fly i seg selv sjelden er grunn til at det styrter.

 

Vedlikehold er vel det som det slurves mest med i Russland, samt andre stater i det forhenværende Sovjetunionen. Jeg har sett mye rart på mine turer der borte.. Visuellt sett så flyene til de flyselskapene som opererer i området rundt Tsjetsjenia værst ut, møkkete og fæle, og med olje som dryppet fra diverse steder..

 

Kan jo nevne at før den kalde krigens dager var omme, så var Aeroflot verdens største flyselskap, og med en riktig så bra "safety record". (Kilde:

 

Tu-154M var hvertfall svært behagelig å fly i som passasjer. Veldig lavt støynivå, og flyet var tilnærmet vibrasjonsfritt der jeg satt. (Foran vingen..)

 

Mvh,

Thomas.

(som syns Mikoyan-Gurevich MiG-25MF er et svært stilig fly.)

Var dette med vedllikehaldet eg og tenkte på. Hadde SAS brukt Tu 154 så vile nok dei vore i betre teknisk stand og såleis tryggare å bruke enn dei som er i mange Aust Europeiske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...