Gå til innhold

Approach utsjekk onsdag 6.10 kl 20.00


A L

Anbefalte innlegg

Da er "utsjekken" over. Ikke bestått pga av for lite trafikk!

 

Altfor dårlig av dere piloter som finner ut at dere først skal fly til Værnes nå... men men, det får gå.

 

Takk til Anders Grønmyr, Ståle, og Audun for at dere kom og fly på de 90 min jeg holdt på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er "utsjekken" over. Ikke bestått pga av for lite trafikk!

 

Altfor dårlig av dere piloter som finner ut at dere først skal fly til Værnes nå... men men, det får gå.

 

At bruker tid på å dukke opp burde ikke komme som noen overraskelse! Slik er det stort sett alle treninger og utsjekker, folk trenger gjerne tid for å i det hele tatt registrere at man er online! så må man planlegge litt, pisse, ta en cigg og sånt før man idet hele tatt klarer å starte motorene om man da skal fly ARR til der det foregår noe er tiden ute. Håpløst men slik er det bare!

 

Håper du får nok trafikk neste gang og at det blir enda mer hypa opp og annonsert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senere?!

Denne utsjekken var fra kl 20.00 - 21.30! Om ikke det er sent nok vet ikke jeg.

 

For oss som har ungar som skal i seng, så er klokka ofte 2100 før me har tid til å fyre igang simmen. Det skal helst ryddast og vaskast litt og litt mat må til før ein er klar til å leike. Og mange ungar legg seg imellom kl 20:00 og 21:00. Så då får det heller vere at me ikkje kan støtte opp under utsjekkane. Kvifor er det lite trafikk på vatsim kl 2230? Jo fordi det ikkje er så mykje ATC. Sjølve flyg eg ofte i USA på den tida fordi då byrjar ATCdekninga der borte å ta seg opp. :) Det går begge vegar. ATC loggar ikkje på utan at det er trafikk. Men det er eit problem at folk ikkje flyg dit ATC sit, ofte fordi dei er i lufta. Og når dei har landa på destinasjon og set kursen imot kor ATC er, så loggar ATC av fordi det ikkje er trafikk. Slik er det berre. Men eg trur nok at trafikkmengda hadde auka noko om det vart litt seinare. F.eks ifrå 20:30 til 22:30. Då opnar du plutseleg for ein heil haug med pilotar som ikkje har sjans tidlegare, samstundes som at dei som meinar det vert for seint å flyge utover kvelden har anledning til i det minste å ha ATC under ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips från mig är

 

Lägg checkar på Söndag kväll, det är mest trafiksäkert. Vi har inte ställt in en enda check i Sverige pga dåligt med trafik sen Oscar Anderssons första CPT. Vi har alltid samma tid, 19-21 lokal tid på Söndag kväll.

 

Sen underlättar det väl numera att vi ska köra alla checkar på Arlanda framöver, men även innan när vi kört på Landvetter och Sturup har det gått bra med trafik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan både mengden av piloter og atc er en god del høyere i Sverige så her skal det litt mindre til å havne på et kritisk trafikknivå.

 

Folk er sikkert lei av mine henvisninger til tippeliga søndag men jeg tror også den kan ha noe innvirkning, begge hobbyer og interresser er bra mannsdominert. Men uansett så har vi vel også i Norge kommet frem at søndagen er best! Men ukedagene har da ikke pleid å være ille de heller, ihvertfall om man tar vekk mandagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser hva alle skriver her, og har full forståelse for både barn, tippeliga, og andre hobbyer. Mulig det er dumt av meg og forvente at jeg skulle få nok trafikk til å kunne bestå utsjekken. Eller var det?

 

Uansett vil jeg komme tilbake til ny dato etterhvert, som jeg nok legger på en søndag som Johan sier.

 

Istedet for å svare spydig på alle innlegg om at jeg har gjort ting galt skal jeg ta dette til meg og prøve og ta hensyn til dette neste gang jeg skal ha utsjekk. Takk for alle inspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...