Gå til innhold

AccuSim P-47


Anbefalte innlegg

Veit ikke om det er noen som har lagt ut noe om denne maskina før, da søkemotoren her inne og jeg ikke er kompiser i dag tydeligvis.

Uansett, jeg klarte ikke å holde meg her og gikk til anskaffelse av denne utrolige pakka.

http://www.a2asimulations.com/accusim_p47_razorback.html

Flyet er digert tungt og flyr deretter men simuleringa av maskina er jo bare helt utrolig.

Her skal det meste være i orden hvis man skal komme seg opp i luften og helskinnet ned igjen.

Bare det å starte maskina er litt av en vitenskap.

 

Noe som skar seg fullstendig på første prøvetur.

Ble litt for tøff med Turbo Boost og digre flammer med tillhørende svart røyk ble resultatet.

Chrashed and burned on the first, it was not pretty..

 

2010-9-21_12-54-22-855.jpg

 

Da var det bare å bite i eplet og sette seg ned med manualer for ei lita lese økt.

Viste seg at det var med ett konfigurasjons verktøy som man kunne benytte for å sette opp ønsket knapp/slider til Turbo Boost hendel. På min Saitek Throtle bruker jeg nå en liten slider på tommel og dette fungerer suverent.

Når man i tillegg har lest litt om hvordan denne maskina skal flys, så gikk det bedre gitt.

 

Ok neste forsøk:

Trim - Set

Cowl Flaps - Open

Intercooler og Oilcooler flaps - Neutral

Booster pump - Emergency

Carborator Temp - Grønn

Oil Temp - Grønn

Oil Pressure - Grønn

Fuel Pressure - Grønn

Cyl Head Temp - Ok

Manifold Pressure - 40"

Gi litt Turbo Boost - Manifold Pressure 52" (Nesten som dere ser. Hadde litt mye og kikke på. Kremt)

Propell - 2700 rpm

Halen opp, litt drag i stikka og maskinen flyr seg selv av rwy over 110 Kias. Lift off.

 

 

2010-9-21_14-19-24-508.jpg

 

Ett lite snapshot av babyen foran som krever så mye omtanke for å funke etter intensjonen.

 

2010-9-21_14-22-10-32.jpg

 

Etter en tur opp i 18000ft med alle motorjusteringer og det som hører med sikter jeg meg inn på Kjeller for landing.

Presterte og legge ut full flaps en smule tidlig, men pytt pytt.

2010-9-21_14-27-54-270.jpg

 

 

Like før den første landinga er gjennomført i denne maskina her. Hastigheten ligger på dette bildet på snaut 140 Kias. En smule høyt men Ok.

2010-9-21_14-30-7-553.jpg

 

Og det gikk bra heldigvis.

I boka står det at flyet skal settes ned i en trepunktslanding, men må nok inrømme at dette ble mere en 2-1-1-2-1-3 punkter.. :grin:

 

2010-9-21_14-32-2-72.jpg

 

Jeg er nok vel vant til å simme med Spit og Mustang, og synes derfor at denne maskina oppfører seg tungt og tregt i forhold til dem. Men drømmen hadde vel vært en av disse i AccuSim utførelse?

Kvaliteten er upåklagelig, simuleringa fantastisk.

Det knaker i skroget, skriker i bremser og har en haug med andre forundelige lyder underveis.

Så hvis du virkelig har lyst på en motormessig utfordring, da er dette maskina for deg.

Jeg storkoser meg med den.

Takker til Fred som tipset om denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he, gratulerer med et voksent fly :cool: . Accusim er genialt, og når du kobler det til Piper Cub er det utrolig morsomt. Når du kobler det til P-47 er det best å prøvefly med bleier på :grin: . Her er det virkelig mye å passe på, men samtidig får man et godt innblikk i hva det vil si å traktere gamle warbirds! Spitfire er langt mer automatisert, og litt lettere "på labben" enn denne tungvekteren, men når A2A kommer med Accusim-utgaven av P-51 ( den er ikke så langt unna!!) tenker jeg man får noen utfordringer i den også :D .

 

Flotte bilder Øyvind, og kjempeartig med flere som liker å temme aerodynamikken !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett!Det som jeg liker,er at motoren får en historie fra første gang du fyrer den opp.Den er i den tilstanden da du landet,fra forrige tur,når man starter opp igjen...

 

Lite olje,hydralikk osv..meget realistisk.

Kanskje en sylinder ikke virker som den skal...

 

tøfft!

 

Jeg så ett sitat,som jeg liker.Denne maskinen har ingen computer,only the pilots brain,blood and guts!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når A2A kommer med Accusim-utgaven av P-51 ( den er ikke så langt unna!!) tenker jeg man får noen utfordringer i den også .

 

Habba habba. :o Dette var nytt for meg, men du verden for en nyhet.. Skal sjekke opp mere om dette så fort jeg har mulighet med mindre noen har mere info om akkurat dette??

Når man fra før digger 51`ern og i tillegg ikke direkte hater motorer og tekniske duppeditter jo dette bli bra eller??

 

Solgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Habba habba. Dette var nytt for meg, men du verden for en nyhet..

 

:whistle: disse luringene holder kortene tett inntil brystet, men noen lekkasjer når ut. Hvis DENNE linken fungerer, kan vi helt i begynnelsen av filmen se noen korte glimt av VC :D .

 

Ellers er antakelig F-4 Phantom neste på lista for Accusim (etter P-51), men det har også vært nevnt at både Spitfire og FW-190 planlegges for Accusim !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visse ting her i livet man bare må gjøre, og etter at jeg så denne beskjeden fra Ernst var det ingen tvil.

Fram med Visa kortet på morran og inn på A2A sin shop.

Jeg fant jo ut til min store fortvilelse at ikke hadde deres Mustang i hangaren!!!!

 

Flyet ble prøvekjørt ei lita runde ut fra Kjeller, og herregud da mann for en lyd i VC.. Her har vi virkelig noe gitt.

 

2010-9-22_9-17-19-192.jpg

 

Nå ble dette flyet kun prøvekjørt i påvente av ombygging, så det ble kun en liten tur for å få en liten feeling med denne godbiten.

 

2010-9-22_9-29-7-258.jpg

 

Og det var nesten vondt å sette den på plass i hangaren i påvente av deler fra Accusim som en gjeng ivrige mekanikere bare ivrer etter å få fingrene i.

Da er det bare å vente og glede seg til dette dukker opp.

 

2010-9-22_9-39-7-89.jpg

 

Jeg har allerede nervøse tics og rykninger pga forventninger til denne extencion pakka, så hvis noen hører eller ser det minste om nyheter fra den kanten Rop for guds skyld ut.. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder av Mustangen også.Men den fortjener en mye bedre lakkering enn den orginale som er med.Det finnes så mye på flightsim.com og avsim.com.

 

Strip mustangen for våpen og ammo,samt dropptankene.Ta av med veldig lite fuel i center tank,og jæven hvilke manøvre man kan ta.

 

Den er regelrett farlig i manøvre med fulle tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...