Øyvind Schou Johnslien Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Veit ikke om det er noen som har lagt ut noe om denne maskina før, da søkemotoren her inne og jeg ikke er kompiser i dag tydeligvis. Uansett, jeg klarte ikke å holde meg her og gikk til anskaffelse av denne utrolige pakka. http://www.a2asimulations.com/accusim_p47_razorback.html Flyet er digert tungt og flyr deretter men simuleringa av maskina er jo bare helt utrolig. Her skal det meste være i orden hvis man skal komme seg opp i luften og helskinnet ned igjen. Bare det å starte maskina er litt av en vitenskap. Noe som skar seg fullstendig på første prøvetur. Ble litt for tøff med Turbo Boost og digre flammer med tillhørende svart røyk ble resultatet. Chrashed and burned on the first, it was not pretty.. Da var det bare å bite i eplet og sette seg ned med manualer for ei lita lese økt. Viste seg at det var med ett konfigurasjons verktøy som man kunne benytte for å sette opp ønsket knapp/slider til Turbo Boost hendel. På min Saitek Throtle bruker jeg nå en liten slider på tommel og dette fungerer suverent. Når man i tillegg har lest litt om hvordan denne maskina skal flys, så gikk det bedre gitt. Ok neste forsøk: Trim - Set Cowl Flaps - Open Intercooler og Oilcooler flaps - Neutral Booster pump - Emergency Carborator Temp - Grønn Oil Temp - Grønn Oil Pressure - Grønn Fuel Pressure - Grønn Cyl Head Temp - Ok Manifold Pressure - 40" Gi litt Turbo Boost - Manifold Pressure 52" (Nesten som dere ser. Hadde litt mye og kikke på. Kremt) Propell - 2700 rpm Halen opp, litt drag i stikka og maskinen flyr seg selv av rwy over 110 Kias. Lift off. Ett lite snapshot av babyen foran som krever så mye omtanke for å funke etter intensjonen. Etter en tur opp i 18000ft med alle motorjusteringer og det som hører med sikter jeg meg inn på Kjeller for landing. Presterte og legge ut full flaps en smule tidlig, men pytt pytt. Like før den første landinga er gjennomført i denne maskina her. Hastigheten ligger på dette bildet på snaut 140 Kias. En smule høyt men Ok. Og det gikk bra heldigvis. I boka står det at flyet skal settes ned i en trepunktslanding, men må nok inrømme at dette ble mere en 2-1-1-2-1-3 punkter.. :grin: Jeg er nok vel vant til å simme med Spit og Mustang, og synes derfor at denne maskina oppfører seg tungt og tregt i forhold til dem. Men drømmen hadde vel vært en av disse i AccuSim utførelse? Kvaliteten er upåklagelig, simuleringa fantastisk. Det knaker i skroget, skriker i bremser og har en haug med andre forundelige lyder underveis. Så hvis du virkelig har lyst på en motormessig utfordring, da er dette maskina for deg. Jeg storkoser meg med den. Takker til Fred som tipset om denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Gikk til anskaffelse av den etter at Ernst la ut en heftig serie om den ei stund tilbake. Har fått flammer maaaaange ganger :tired: Men som du sier, man skal oppleve Accusim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Og da fungerte endelig søkemotoren igjen. Da fant jeg innlegget fra Ernst også serru. Og han kan jo dette med å sette ord på gode fly, så her er det. :grin: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=462431&page=1 Godt å se at flere liker denne traktoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. september 2010 Premium Medlem Del Skrevet 21. september 2010 He he, gratulerer med et voksent fly :cool: . Accusim er genialt, og når du kobler det til Piper Cub er det utrolig morsomt. Når du kobler det til P-47 er det best å prøvefly med bleier på :grin: . Her er det virkelig mye å passe på, men samtidig får man et godt innblikk i hva det vil si å traktere gamle warbirds! Spitfire er langt mer automatisert, og litt lettere "på labben" enn denne tungvekteren, men når A2A kommer med Accusim-utgaven av P-51 ( den er ikke så langt unna!!) tenker jeg man får noen utfordringer i den også . Flotte bilder Øyvind, og kjempeartig med flere som liker å temme aerodynamikken !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Fett!Det som jeg liker,er at motoren får en historie fra første gang du fyrer den opp.Den er i den tilstanden da du landet,fra forrige tur,når man starter opp igjen... Lite olje,hydralikk osv..meget realistisk. Kanskje en sylinder ikke virker som den skal... tøfft! Jeg så ett sitat,som jeg liker.Denne maskinen har ingen computer,only the pilots brain,blood and guts! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 men når A2A kommer med Accusim-utgaven av P-51 ( den er ikke så langt unna!!) tenker jeg man får noen utfordringer i den også . Habba habba. Dette var nytt for meg, men du verden for en nyhet.. Skal sjekke opp mere om dette så fort jeg har mulighet med mindre noen har mere info om akkurat dette?? Når man fra før digger 51`ern og i tillegg ikke direkte hater motorer og tekniske duppeditter MÅ jo dette bli bra eller?? Solgt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 AccuSim er noe for seg selv ja. Har selv Cuben, håper de kommer med en heftig warbird snart. Selv om P-51 er et fint fly hadde jeg heller håpet på noe tysk. En Bf-109 eller en Stuka hadde vært fett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. september 2010 Premium Medlem Del Skrevet 21. september 2010 Habba habba. Dette var nytt for meg, men du verden for en nyhet.. :whistle: disse luringene holder kortene tett inntil brystet, men noen lekkasjer når ut. Hvis DENNE linken fungerer, kan vi helt i begynnelsen av filmen se noen korte glimt av VC . Ellers er antakelig F-4 Phantom neste på lista for Accusim (etter P-51), men det har også vært nevnt at både Spitfire og FW-190 planlegges for Accusim !!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 22. september 2010 Forfatter Del Skrevet 22. september 2010 Det er visse ting her i livet man bare må gjøre, og etter at jeg så denne beskjeden fra Ernst var det ingen tvil. Fram med Visa kortet på morran og inn på A2A sin shop. Jeg fant jo ut til min store fortvilelse at ikke hadde deres Mustang i hangaren!!!! Flyet ble prøvekjørt ei lita runde ut fra Kjeller, og herregud da mann for en lyd i VC.. Her har vi virkelig noe gitt. Nå ble dette flyet kun prøvekjørt i påvente av ombygging, så det ble kun en liten tur for å få en liten feeling med denne godbiten. Og det var nesten vondt å sette den på plass i hangaren i påvente av deler fra Accusim som en gjeng ivrige mekanikere bare ivrer etter å få fingrene i. Da er det bare å vente og glede seg til dette dukker opp. Jeg har allerede nervøse tics og rykninger pga forventninger til denne extencion pakka, så hvis noen hører eller ser det minste om nyheter fra den kanten Rop for guds skyld ut.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Odd Magne Kåsastul Krieger Skrevet 22. september 2010 Premium Medlem Del Skrevet 22. september 2010 Flotte bilder :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Flotte bilder av Mustangen også.Men den fortjener en mye bedre lakkering enn den orginale som er med.Det finnes så mye på flightsim.com og avsim.com. Strip mustangen for våpen og ammo,samt dropptankene.Ta av med veldig lite fuel i center tank,og jæven hvilke manøvre man kan ta. Den er regelrett farlig i manøvre med fulle tanker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.