Gå til innhold

Storfint besøk på Værnes.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Av alle godbitene til FSX i det siste, så er det CS Boeing 707-300 som imponerer mest. Ikke at jeg behersker å fly klassikeren etter boka, men jeg beundrer måten flyet reagerer på mine fomlende forsøk på å temme udyret. Lydkvaliteten er hinsides alt jeg har hørt før, og en viktig faktor i realismefeelingen. Men likevel er det flyegenskapene som får fram gåsehuden, og en manuell landing krever full konsentrasjon og hårfin behandling av motorene. - Modellen er ikke fri for bugs, men CS jobber aktivt med kjøperne for registrering og framtidig patch av småting som ikke funker . Det er også en utvidelse av modellparken på gang, og man kan forvente mye spennende framover. Synes CS har lagt lista skyhøyt, og de har klart å lage en meget kompleks og svært imponerende modell. Og frames....? Fatter ikke hvordan de klarer det, men modellen sklir silkemykt gjennom himmelen!

am1.jpg

 

am2.jpg

 

am3.jpg

 

am4.jpg

 

am5.jpg

 

am6.jpg

 

am7.jpg

 

am8.jpg

 

am9.jpg

 

am.jpg

Jeg har en lang vei å gå før jeg forstår alt som foregår i denne cocpit`n , men jeg har det ikke travelt. Det er ingen fare for at jeg går lei av å fly 707-modellen med det første .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder! Har flydd denne på FS9 selv mange ganger og det er artig. Spesielt artig er det når du flyr disse gamle klassikerne "by the numbers".

 

Kan anbefale denne 707 Operating Handbook, http://www.avsimrus.com/f/documents-16/boeing-707-300-operating-manual-19759.html?action=download&hl=

 

I tillegg har jeg flere skjemaer for avgangsdistanse, EPR setting etc hjemme som brukes flittig når jeg skal ut og fly Awac ;) Husker ikke link til disse men skal poste dem når jeg finer tilbake til siden jeg fant dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

De tre er forskjellige fra motor pylon på motor nr 1 er det ..

 

Motor 2, 3, 4 sine pylons er laget sånn pga at de har luft kompressorer innebygget for å skape trykk i kabinen.. Det trengtes bare 3stk på de nyere 707 maskinene.. Eldre 707 hadde kun 2 ..

 

Aaaaha, takk skal du ha Stian, det forklarer mysteriet :) . Jeg burde nok ha funnet ut av det selv, ved å studere den meget detaljerte 707Manual, som CS har laget. Har lest i timesvis, men jeg er redd det går både måneder og år før jeg har pløyd gjennom alt :grin: . Heldigvis har vi hjelpsomme eksperter som deg i forumet!!

 

Takker for fortsatt hyggelig interesse for dette flyet. Jeg hadde også FS9-varianten, men denne modellen er en helt annen historie, og realismen er løftet mange "generasjoner" framover :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Ola Gisnås

S*tan!

Hadde tenkt å fly MD-11 ikveld, men spørs om jeg må en tur innom CS sine websider.. 707'ern er jo bare helmaks for oss som liker gamle jernhester :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Takkeråbukker for svært hyggelige kommentarer :D .

 

Himmel og hav! Der har sannelig mr.Furuhatt fått på seg sjoførlua

Nå mangler du bare å få montert radaren på toppen

 

Kasjettlua passer kanskje bedre :grin: , ellers er det tallerken på vei. CS lover AWACS-utgave om ikke alt for lenge :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...