Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 14. september 2010 Premium Medlem Del Skrevet 14. september 2010 Av alle godbitene til FSX i det siste, så er det CS Boeing 707-300 som imponerer mest. Ikke at jeg behersker å fly klassikeren etter boka, men jeg beundrer måten flyet reagerer på mine fomlende forsøk på å temme udyret. Lydkvaliteten er hinsides alt jeg har hørt før, og en viktig faktor i realismefeelingen. Men likevel er det flyegenskapene som får fram gåsehuden, og en manuell landing krever full konsentrasjon og hårfin behandling av motorene. - Modellen er ikke fri for bugs, men CS jobber aktivt med kjøperne for registrering og framtidig patch av småting som ikke funker . Det er også en utvidelse av modellparken på gang, og man kan forvente mye spennende framover. Synes CS har lagt lista skyhøyt, og de har klart å lage en meget kompleks og svært imponerende modell. Og frames....? Fatter ikke hvordan de klarer det, men modellen sklir silkemykt gjennom himmelen! Jeg har en lang vei å gå før jeg forstår alt som foregår i denne cocpit`n , men jeg har det ikke travelt. Det er ingen fare for at jeg går lei av å fly 707-modellen med det første . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Fine bilder! Så ut til at det gikk lit fuel.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Flotte bilder, men painten på 707'en var ekstrem. Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Tveten Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Howw, for noen bilder, jeg kan høre lyden og kjennelukten av dårlig forbrent fuel, topp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Oppheng til motor 1. Hvorfor er den forskjellig i forhold til alle andre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 14. september 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 14. september 2010 ..... de manglet deler under restaureringen....?! Neida, jeg la faktisk ikke merke til dette før ditt observante ørneblikk avslørte avviket ( må skjerpe meg under neste "walk around") :blush: . - Forresten takk for hyggelige tilbakemeldinger !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 De tre er forskjellige fra motor pylon på motor nr 1 er det .. Motor 2, 3, 4 sine pylons er laget sånn pga at de har luft kompressorer innebygget for å skape trykk i kabinen.. Det trengtes bare 3stk på de nyere 707 maskinene.. Eldre 707 hadde kun 2 .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre_Mælumshagen Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 sier mer enn 1000 ord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gilberg Jensen Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Fine bilder! Har flydd denne på FS9 selv mange ganger og det er artig. Spesielt artig er det når du flyr disse gamle klassikerne "by the numbers". Kan anbefale denne 707 Operating Handbook, http://www.avsimrus.com/f/documents-16/boeing-707-300-operating-manual-19759.html?action=download&hl= I tillegg har jeg flere skjemaer for avgangsdistanse, EPR setting etc hjemme som brukes flittig når jeg skal ut og fly Awac Husker ikke link til disse men skal poste dem når jeg finer tilbake til siden jeg fant dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Veldlig veldig bra! Hadde denne til FS9 og den var en drøm å fly. Har blitt mindre å mindre flightsim i det siste, både pga jobb og eldrende pc, men det frister veldig å starte opp igjen når du viser fram hva som finnes der ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 14. september 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 14. september 2010 De tre er forskjellige fra motor pylon på motor nr 1 er det .. Motor 2, 3, 4 sine pylons er laget sånn pga at de har luft kompressorer innebygget for å skape trykk i kabinen.. Det trengtes bare 3stk på de nyere 707 maskinene.. Eldre 707 hadde kun 2 .. Aaaaha, takk skal du ha Stian, det forklarer mysteriet . Jeg burde nok ha funnet ut av det selv, ved å studere den meget detaljerte 707Manual, som CS har laget. Har lest i timesvis, men jeg er redd det går både måneder og år før jeg har pløyd gjennom alt :grin: . Heldigvis har vi hjelpsomme eksperter som deg i forumet!! Takker for fortsatt hyggelig interesse for dette flyet. Jeg hadde også FS9-varianten, men denne modellen er en helt annen historie, og realismen er løftet mange "generasjoner" framover . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Himmel og hav! Der har sannelig mr.Furuhatt fått på seg sjoførlua :grin: Nå mangler du bare å få montert radaren på toppen så blir du en fullkommen AWACS pilot Nydelige bilder av en legarisk 707 som vi har mange av i vNATO hangaren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Bare hyggelig Ernst .. Den modellen er sjukt bra ja og dine bilder får den til å fremstå på best mulig måte!.. Blir vel fsx her snart også.. Har jo mer enn nok av saft i pcn jeg har så .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Nydeleg Ernst. Leikar meg litt med FS9 utgåva for tida. Men den er jo ikkje i nærleiken av kva du syner her. Men det er det beste eg har tilgang til Rett og slett ein fryd å sjå slike gamle travarar framstilt så flott som dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 S*tan! Hadde tenkt å fly MD-11 ikveld, men spørs om jeg må en tur innom CS sine websider.. 707'ern er jo bare helmaks for oss som liker gamle jernhester :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 15. september 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 15. september 2010 Takkeråbukker for svært hyggelige kommentarer . Himmel og hav! Der har sannelig mr.Furuhatt fått på seg sjoførlua Nå mangler du bare å få montert radaren på toppen Kasjettlua passer kanskje bedre :grin: , ellers er det tallerken på vei. CS lover AWACS-utgave om ikke alt for lenge :whistle: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Da må Andrew forte seg å ordne et scenery for Ørland til deg da, ettersom du blir å tilbringe lange tider der nede. Bare så synd at bilder av stedet er utilgjengelige. Men Googlejorda har oversiktsbilde da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.