Thomas Lorentzen Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 .. i en salig blanding. Vi begynner underveis fra Boston Logan, MA til Buffalo Niagara Intl, NY med USAirways: - jaggu, fant vi ikke frem og her ett bilde utenfra rett før touchdown: Hadde nettopp en test tur inn mot Gardermoen for å sjekke om denne autolanden de skryter så fælt av funker, vel vel - every landing is a good landing. De bør kanskje ikke påberope seg noe award for den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hvor mye fuel hadde du i Airbusen når du prøvde Autoland? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Stod vel igjen 4000kgs idet jeg parkerte, så under landing omtrent 4200 - noe som ikke akkurat er noe out of the ordinary. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Nei, det skal være godkjent det. Har testa flere autolandinger med fra 2,5 tonn og opp til 5 og har ikke hatt trøbbel noe sted. Har riktignok ikke prøvd meg på Gardermoen enda Får ta en test der å se om jeg går i bakken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Det skal sies at jeg kom ned, og den traff banen med god margin, men 3-punktslanding kan jeg skrive under på at det ble. Den flaret liksom aldri.. Ser det har kommet en 1.11 update nå, håper den dukker opp for oss simmarket kunder også snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Ett til, CAT3 DUAL LAND på Værnes bane 09 med siste versjon 1.11 - den smalt like hardt nedpå denne gangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Flott stemning på det siste bildet! Suger denne kjerra mye FPS ? Anbefales den til en som trives med f.eks Level-D og som er på jakt på en mindre farkost ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Til Thomas Dette stod det om updaten til v1.11 the hotfixes that solved the installer issue and the DLL replacement that adds the extension to aircraft state saves. the content of 1.10a Fix for Lufthansa the xml to solve the speed issue at FL260 and above 4 new VC MDL's (plus one texture) that include the spoiler changes and the new auto land light 4 new external MDL's that include the new nose wheel animation Står ingenting der om noe upfate av autolandfunskjonen, gjør det? Kun nytt auto land lys, såvidt jeg kan se. Må nok vente på SP1. Der mener jeg at jeg leste noe om forberding av autolandfunskjonen. Til Jon Ola Denne modellen suger ikke mer enn default flyene. Når det gjelder måten Airbus og Boeing tenker på er det to forskjellige verdener. Kommer du fra Level-D767 og rett inn i en Airbus skjønner du antagelig nesten ingenting. Men denne modellen er relativt enkel å forstå, ikke mye systemsimulering samt at SID/STAR må du legge inn punkt for punkt selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kyrre_Andersen Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Er det noen som vet hvordan den er ift Airsimmer sin ? Nå skal sant være sagt at jeg selv ikke har testa ut Airsimmer sin, men har hørt at de skal være grundige på system simulering. Så en video snutt av Aerosoft's versjon, tror det var "power up" med external power, og det hørtes ganske forseggjort, eks at du hører "klikket" når releet slår inn + at avionikk viftene spoles opp. Hørtes tøft ut iallfall! Mvh Kyrre Andersen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ikke så lett å sammenligne skulle jeg tro i og med at Airsimmer går til FS9 og AirbusX går til FSX. Men Airsimmer har ihvertfall sagt at ned Advanced versjonen til 90 dollar får du masse systemsimulering. Om den kommer til FSX er det vel ingen som vet sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Lekkert Thomas .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ett til, CAT3 DUAL LAND på Værnes bane 09 med siste versjon 1.11 - den smalt like hardt nedpå denne gangen. Trodde ikke Værnes hadde CATIII jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Rwy 09 ENVA har Cat II ILS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Men i FS9/X så er det vel egentlig CATIII på alle flyplassene, mener jeg på, altså såvidt det finnes en ILS der vel og merke. Airbus X ser ikke dum ut i det hele tatt, men jeg må nok vente til det blir ny pc og overgang fra FS9 til FSX. Hvordan er resten av MCDU og slikt? Har skjønnt at det ikke er SID/STAR lagt inn, slik at dette må gjøres manuelt, men hvordan er resten, vekter, fuel etc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Vekt og fuel er simulert ja. De har gjort det på PMDG måten at du skal slippe å sjekke hva GW osv er. Bare å trykke på knappen der det skal inn så kommer tallene automatisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.