Fred Solli Skrevet 29. juli 2010 Skrevet 29. juli 2010 Etter mye diskusjoener ble det bestemt å flytte et av warbirdflyene som sto på Kjeller ned til Andras Field. Og jeg fikk i oppdrag av å fly den ned siden jeg var litt kjent med flyplassen der nede. Her står maksina, en P-36 Curtiss Hawk Klar for take-off rwy 30 ENKJ Forlater ENKJ Passerer Oslo på vei sørover Nydelig soloppgang Passerer over Rakkestad ENRK Krysser grensa inn til Sverige Her passerer jeg over Vänersborg/Trollhättan Så bar det videre nedover Göta kanal til Landvetter Neste passering var Halmstad og nå hadde det begynt å regne Kommer ned mot Malmö/Sturup og alt er vel bortsett ifra en sikring som gikk og tok posisjonslyset mitt. De er ikke helt til å stole på disse gamle damene. Tyskland neste og her er vi over Puttgarten Her krysser vi over elva Elbe som er et kjent landemerke her nede Selv om bakkesceneriet her i Tyskland ikke er av det beste er det mange kjennemerker slik som denne autobahn brua nord for Fulda Men ikke alt er like fint laget. Bare se her hvordan texture ikke stemmer fargemessig, men pytt... Mer kommer i del 2 Siter
Fred Solli Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Skrevet 29. juli 2010 Del 2 følger Skulle kanskje ikke fly så nære disse installasjoene her Nå nærmerer vi oss fjellene og Andras Field etter nærmere 4 timer ved spakene Flyr over Andras field for å se om det er noe liv der nede En liten vindmøllepark rett sør for Andras Field Puuh, endelig turning final inn på Andras Etablert finale Flare off Da er P-36 Hawken kommet til sitt nye hjem Parkert og kjora ned. Og jeg er på vei til resturanten for å pisse og få meg en velfortjent øl. Takk for titten. PS. Beklager rødteksten på enkelte bilder. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 29. juli 2010 Skrevet 29. juli 2010 Stilig Fred Måtte du mellomlande, eller kom du fram i et strekk? Siter
Fred Solli Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Skrevet 29. juli 2010 Måtte en tur nedom i Braunschweig, men der svikta kamera Siter
Stian Rolandsen Skrevet 29. juli 2010 Skrevet 29. juli 2010 Usedvanlig flott bildeserie. Det er sånn som dette som virkelig bringer frem inspirasjon til å begi seg ut på lengre GA turer selv. Siter
Vebjørn Harstad Skrevet 29. juli 2010 Skrevet 29. juli 2010 Flotte bilder Er Rakkestad ENRK freeware og hvor lastet du den ned i så fall? Siter
Fred Solli Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Skrevet 29. juli 2010 ENRK er ett gammelt scenery laget av Ole Jonny Snarheim. Jeg tror ikke det ligger i filbibloteket her, men muligens på hans hjemmeside. Bare google så finner du det. Siter
Vebjørn Harstad Skrevet 29. juli 2010 Skrevet 29. juli 2010 Ok takk:) Er litt morro å ha den nermeste flyplassen i virkeligheten på fsx:) Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 29. juli 2010 Skrevet 29. juli 2010 Herlig story og litt av en tur du hadde Fred 4 timer bak spakene i en warbird merkes nok skikkelig etter landing i Andras Field vil jeg tro Skikkelig utholdenhetstest. Siter
Fred Solli Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Skrevet 29. juli 2010 Jepp, det er ingen spøk å fly disse flyene som ikke har autopilot eller noen bekvemligheter i det hele tatt. Her er det "stick on flyin' " hele tiden, men det er jo gøy da. Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 29. juli 2010 Skrevet 29. juli 2010 Du får fyre opp Tiger Mothen og dra tilbake :grin: Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 29. juli 2010 Premium Medlem Skrevet 29. juli 2010 Æ bi sveitt!! Fred du imponerer mer enn æ har godt av . Ikke nok med at du velger deg et reisefølge jeg har sansen for, men du gjør det med stiiil! Fy søren, jeg har problemer med å reise på chartertur som tar mer enn fire timer, og så forflytter du deg likegodt med en warbird som krever din oppmerksomhet fra start til shut down . Hærrrlig reportasje! Siter
Tom Knudsen Skrevet 29. juli 2010 Skrevet 29. juli 2010 Knall serie første del Fred, virkelig lyst til å installere FSX nå he he.. Photoscenery rundt Andreas field var bare helt jævelig og ødela mye av opplevelsen jeg hadde fra Del 1, men det viktigste var at du koset deg, noe jeg tror du gjorde. Siter
Fred Solli Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Skrevet 29. juli 2010 VFR Germany pakkene begynner å bli gamle nå, de var jo egentlig laget til FS2004 :grin: så de passer ikke så godt inn i FSX verden. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.