Gå til innhold

Fremtidig base for F-35?


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

He he, tror fremdeles det blir delt løsning med Ørlandet ;) .... Ellers planlegges det faktisk å flytte hele flystripa noen hundre meter lenger sør :grin: . Da blir byen skjermet for den verste støyen av landskapet på flystasjonen. Men den største gevinsten blir bedre innflyvning over hav fra både øst og vest, samt utnyttelse av varme fra sjøen til oppvarming av landingsbane (!!), og at Bodø får frigitt enorme arealer til nødvendig byutvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser det og slik at det eneste fornuftige å gjøre, er å flytte flyplassen litt sør. Men på sikt må vel Bodø uansett bygge seg videre opp i skråningene mot øst. Jeg tenkte og delt løsning med Ørlandet, for der er det jo ikke mange begrensninger, og vi bør ha jagerflyene våre spredt litt. Syns vi skal ha noen F-35 på Lista og jeg. Men det er kun av hensyn til meg selv :whistle:

 

Hvor ble det av Bodø sceneriet, forresten? Kunne tenke meg å prøve det igjen, men med min ground, om mulig.

 

Uansett, jeg må jo oppdatere AoN. Da gir jeg dette litt tid, så Bodø kommer med. Vet jo selv hvor mye jeg hater å se default Bodø på mine flighter fra sør til nord og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Bodø-sceneriet av Terje Brun er fortsatt det beste vi har av Bodø, og finnes i filbiblioteket ( se "landskap" ). Terje var innom forumet for noen uker siden, og nevnte at han tenkte å fortsette på sceneryet. Kanskje interessant med et samarbeid ???

 

Ja, jeg ser det og slik at det eneste fornuftige å gjøre, er å flytte flyplassen litt sør.

 

HER er en link til en av presentasjonene av flytteplanene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye som en skal huske på, sliter vel enhvert hue til tider. Jeg har klart å få frem terrenget på Bodø, men får ikke alt, selv med NQM Meshen. Men er glad for det jeg får, og det ser bra ut :smile: Det blir ikke utgitt i kommende oppdatering (den er kun for å fikse Torp og Sola og ombygge Alta), men til høsten en gang. Kommende oppdatering blir litt forsinket pga kursing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...