Paul-André Tilrem Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Da var det tur igjen da folkens. Dagens rute gikk fra Banak til Alta. Så videre til Hammerfest før en tur over nordkapp og avslutning i Honningsvåg. I dag oppførte server seg eksemplarisk. Bare Fred og Thor som hadde noen småproblemer underveis. Bilder over tekst som vanlig. Samlet på Banak før takeoff Vi begynner å bli noe organiserte etterhvert. Trening gjør susen :grin: Ypperlig flyvær :cool: Noen holder samlet mens Fred og Ernst fløy i forveien. Kjell var nede her og hentet noen feite amerikanske turister som ville se nordkapp Samlet i Alta Melkeøya. Ikke fortell noen om dette :whistle: Forlater Hammerfest Litt feil på nordkapp, men pytt. Så var vi nede i Honningsvåg. Jeg ønsker dere en fin sommer, og så får vi se om noen møtes til dyst fremover mellom grillslagene og slikking av sol. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Da var det tid for ny søndagstur i flott sommervær nordpå. Vi var ute på en rekogniseringstur for å se på Andrews nyvinninger oppe i nord. Først og fremst en stor takk til Andrew som virkelig har gjort mye for å gjøre Norge et vakkert og flott land å fly i, enten det nå er en stor flyplass eller småflyplasser her oppe i nord. Siste oppdatering av AON har gitt nord-norge en stor ansiktsløftning i så måte. Takk til Paul-André også som sto som arrangør for denne søndagen. Her har vi line up på Banak før take off mot Alta. Tror det er Kjell som passerer under meg her Taxer inn til parking i Alta, amerikansk cruiseskip i bakgrunnen som kjell var å hentet noen amerikanske turister for lat til å gå opp til flyplassen Gjengen parkert i Alta før vi satte kursen mot Hammerfest Take off fra Alta og passerer båten, jammen ligger det ikke en rusten russisk tråler bak henne også... tatt i forvaring. Kjell forran meg igjen, like før descent mot Melkøya som vi ser der framme. Melkøya før vi svinger inn mot flyplassen i Hammerfest Hammerfest og vi skimter såvidt flyplassen Parkert og klare igjen for siste etappe til Honningsvåg med en svipptur innom Nordkapp-platået Take off fra Hammerfest og over Melkøya igjen... hysj... Her passeres Nordkapp-platået før kkursen settes til Honningsvåg Nå er det øyeblikkelig ferietid, men kjenner jeg folket rett møtes vi mange ganger på multiplayerserveren for mer morro ett sted i verden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Flotte bilder folkens! Men har jeg gått glipp av noe her? Det var jo mange detaljer her som jeg ikke har i min sim :cry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Tja.. vanskelig å si. Har du denne filen, siste versjon av Airports of Norway? AON_v293.zip Siste versjon er spesielt enn oppgradering og fornying av flyplasser i Nord-Norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 14. juni 2010 Premium Medlem Del Skrevet 14. juni 2010 Kjempetur, riktig så tilbakelent i nydelig sommervær, så takk til deg Paul-Andrè som ledet flokken. Og som Jan-Arild også framhever, en stor takk til Andrew, som bruker mye tid og energi på å fornorske FSX !!! - Skal ikke overlesse med bilder, turen er jo allerede glimrende dokumentert av piloter som håndterer kamera like bra som flyredskapen :grin: . Men her kommer noen kjappe inntrykk fra langt mot nord. Samling i Banak, 7-8 piloter på det meste må sies å være bra i sommervarmen. Jan-Arild får tilgi at jeg har gitt han kamuflasje på sin kjære Beaver. Heldigvis kan vi beundre den riktige malingen på hans egne bilder :grin: . I lufta. Til å fly så langsomt som vi gjorde denne gangen, var det en spredt formasjon. Bortsett fra Fred, som aldri var mer enn få meter unna :grin: . En sveip bortom cruise-skipet som lå i kai ved Alta. En pust i bakken på Alta Int. AB. Lenger nordover og en titt på det imponerende sceneryet av Melkøya. Vi rakk også en burger i Hammerfest, før siste legget rundt Nordkapp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Randa Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Da ble det søndag atter engang. Denne gang har jeg påtatt meg å ha med noen turister som har fått nyss i søndagsturene våre. Hentes fra båt i Alta. Måtte bytte fly til amfibie. (ble litt forvirret når spørsmålet om flytype dukket opp.) Klar for avgang fra Lakselv Banak. Jan Arild ved "min side" Her foregår omlasting av "to stk kolli" Den ble baktung gitt. Hadde vært bedre med to Russere. Fred i slow pass. Før han gikk tom for fuel. Men reserve kanne hadde han og hva som var på den vites ikke, men for ei fart han fikk. Jan Arild haler innpå. Hva har han planlagt nå da? Han la seg mellom fotan på meg.. :blush: Melkøya er vel ikke rette navnet her. Her brennes det andre ting enn melk. Her passerer vi Hjelmsøya på tur til Nordkapp. Nordkapp med Valan i bakgrunnen. Til dere som tar sommerferie fra søndagsturene, God Sommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Si meg, hva er "hysj" med Melkøya? Har det noe med gasskraftverk å gjøre? :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Pedersen Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 I prinsippet er det flyforbud over øya, dette pga. gassmasten som uten forvarsel slipper overtrykk ut i et flammehav: I henhold til AIP så er absolutt minstehøyde over øya 2500 ft. Så hysj er vel at de hadde lavflyging over forbudt område.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Åja, det burde jeg jo ha skjønt. Har stått i nærheten av slikt når det fyres opp (Norne), og det smeller godt :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. juni 2010 Premium Medlem Del Skrevet 16. juni 2010 Se der var også Kjell på plass . Fine bilder og kreative vinkler! Alltid artig å se turen fra de forskjellige deltakernes synsvinkel. Sabla fin gjeng, hele bunten!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.