Gå til innhold

Hangar Heaven ++


Anbefalte innlegg

Et par hangarer noen grønnkledte tyske turister var så vennlige å bygge til oss på Lista en gang i tiden. I disse dager har de bare med seg små, hvite hangarer på hjul bak bilene sine :grin: :whistle:

 

Taxiwayen på bilde 1 (langs hangarsiden), tror jeg var til fly som Me109, FW190, Stuka og slike.

 

(Og nå poster jeg snart ikke flere bilder, da jeg måtte ta bort to av de fordi dette fungerer bare ikke...og NEI, jeg gidder ikke alt bryet med arkiv!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hangaren fikk ekte 3D "støttebein" på sidene til slutt. Jeg holdt ikke ut at det ble optisk feil med bare flat vegg, for da ble det "rett" kun sett fra siden.

 

Har ellers forsket litt på Lista WW2. Etter en zillion Herdla-treff, fant jeg endelig litt om Lista. Det var et par BF-110 der under "stuntet" til "Scharnhorst" og "Bismarck" under seilasen nordover. Nattjagere, G9-MT og D5-KS. Jeg også har funnet en plakat av en ME-109, den som står på Sola, "Black 6". Den var stasjonert på Lista, og nå tenker jeg innkjøp & repaint :smile:

 

PS, Jan Arild:

 

Laster opp en av dagene, testing har gått knirkefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skulle hatt flyfoto for hele Lista, for med UTE, Norway Scenic og GEX er det likevel horribelt. "Farmland" texturene til GEX passer ikke vårt land i det hele tatt. Det er derfor jeg kommer til å modellere Lista fyr, men jeg vil ikke utgi det om ikke landclass kan bli fikset først. Å tegne alt for hånd gidder jeg ikke mer, bortkastet tid. Men om prisen for fotoscenery skulle gå litt ned, vil jeg innføre fotoscenery for både Kjevik (kun flyplassen) og Lista (hele området).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg har et shot av de :grin:

 

Sitter her og mekker readme filer ;-) Jeg legger dette kun inn hvis jeg finner ferdige modeller i autogen.bgl. Med tiden vil hver hangar få sitt individuelle preg. Har forøvrig "bestilt" en tur innenfor gjerdet, for å ta shots av Tower, TACAN, etc.

 

PS: Jeg fant ingen gul trapp. Så jeg satte inn bilen min i stedet, på rett side av gjerdet :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tiden kommer mye mer, men ikke i denne utgivelsen. Det var egentlig stopp i modellering, men så slang jeg med ILS husene på Kjevik i siste liten. Tok bildet med linsa brutalt trykket gjennom gjerdet fra en umulig vinkel og med en umulig lyssetting, men greide likevel å rette det opp til en textur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thx, Gunnar :smile:

 

Det blir mer utvikling på Kjevik og Lista hva gmax modeller angår. Ellers blir det lite eller intet i resten av landet, da det ikke finnes materiale for utvikling. Det er bare en årsak til at det raskt kom 33 nye gmax modeller i AoN 2.93: Jeg tok bildene selv, med linsa rett på objektene, med rett zoom (ikke vidvinkel), i cirka rett belysning (riktig vær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...