Gå til innhold

MP helt på viddene.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Mens andre øvde hurrarop og leita fram flagg og sløyfe, samlet hardcore-simmerne ( :grin: ) seg på Voss for den tradisjonelle søndagsturen. Dette er Gunnar van der Meeren sitt nærområde, så han påtok seg organiseringen av denne turen. Geir Ove hadde tatt på seg sitt fineste festantrekk, og med elegante dansetrinn sørget han for pent vær hele kvelden. Gunnars valg av rute førte oss over bre og fjell i et av norges fineste naturområder.

 

bom1.jpg

Alle hadde litt forskjellige utgaver av Norway Airports, så det ble litt klabbåbabb i samlingen på Bømoen, men snart var vi ca 9 fly i luften.

 

bom2.jpg

Jeg merker at all treningen på søndagskveldene begynner å gi resultater, for nå er det rutine å samles i trygge formasjoner.

 

bom3.jpg

Pål hadde for anledningen iført seg sitt peneste nasjonalantrekk.

 

bom4.jpg

Med vindstille og klar himmel ble dette en praktfull søndagskveld, men vi mistet noen deltakere underveis ( hvor ble det av alle sammen??).

 

bom6.jpg

Første stopp på Sørstokken, Stord.

 

bom7.jpg

Det var mange som prøvde å koble seg på turen mens vi var på Stord, og til slutt krasjet serveren. Det KAN skyldes forskjellige programvarer som har "språkproblemer" (?) med serveren, så vi trenger kanskje en oversikt over hva som IKKE er tillatt å bruke i forbindelse med MP.

 

I alle fall fortsatte turen, mens jeg måtte hoppe av pga andre forpliktelser...... Takk for en kjempehyggelig søndagskveld og lykke til med 17. mai, hurrraaaaa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All applaus til Gunnar som la opp en finfin tur til en tid der mange er ute og fester. Men for vi som finner virkeligheten bak et headsett og en joystick var det vanlig oppmøte.

 

Bømoen

45173108.jpg

 

Ser Ernst og Gunnar som dette. Mangler painter. Where do find?

24546999.jpg

 

Pacific North Western er vel og bra, men dæven, vi har bra natur vi og

42121422.jpg

 

Etter en kort tissepause på Stord, bar turen videre til Bergen og Sandvika

29013751.jpg

 

Nede på Sandvika, og shutdown for kvelden.

23477021.jpg

 

Prøvde å lire ut av Gunnar hvor man finner paintene han har laget, men han skjønte tydeligvis ikke trøndersk. Gief link please

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder, og takk for fin tur med nasjonalromantikk.

 

Jeg fløy LN-DGB, og siste malestrøk var gjort rett før turen startet. Painter som jeg har laget av 185, ligger på AVSIM (søk etter «Skywagon», så dukker de opp).

 

LN-DGB (og LN-VYJ) håper jeg på å få lastet opp i løpet av kvelden.

 

Paul-André: Jeg skal prøve å få gjort noe med headsettet. Dette er kun koblet på mic, og jeg hører lydene fra flyet ut over anlegget. i noen tilfeller får jeg problemer med å tolke hva som sies (du er ikke den eneste som jeg ikke har forstått :blush: )

 

Dersom noen lurer på hvorfor alle lys står på, så er det fordi det da er lettere å se hverandre. Vi var ganske mange som møttes på Bømoen, og det var litt fly å holde rede på. Litt krøll i oppstarten, men det løste seg.

b.jpg

 

Fortsatt snø i fjellet her vest....

c.jpg

 

Så har vi nådd Folgefonni

a.jpg

 

Tissepause på ENSO/Sørstokken (Stord). Noen tisset kanskje i tastaturet, for serven takket kontant for seg. Da var det godt å ha Gofi, som ordnet videre flight på rekordtid.

d.jpg

 

Og noen likte seg godt i skogen også - har man amfibe, så har man amfibie.... :grin:

i.jpg

 

Landing på sjøen i Sandviken. Vi håper at vi en eller annen gang skal få laget en modell ev sjøflyhavnen her. Dette er en havn som betjener både sjøfly og helikoptere....

e.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...