Gå til innhold

Norwegian Eagles - Nattcharter til Hellas i natt!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Norwegian_eagles_small.jpg

 

Hei alle sammen!

Noe kort forvarsel, men slik blir det når man finner ut at det skal holdes ett ATC event kun få dager før det faktisk skal gjennomføres. Det har vært positiv tilbakemelding på min forespørsel på om dere piloter var villige til å ta en nattflight, noe som gjør at jeg velger å gjennomføre denne fantastiske turen!

 

Denne turen vil bli i god gammel "gutta på tur" stil, hvor vi bokstavelig talt kommer til å lande idet solen står opp nede i de sydlige breddegrader!

 

Det vil ikke være noen schedule board denne gang, men en helt vanlig påmelding hadde vært greit slik at vi får med oss hvem som blir med.

 

Vi vil holde kontakten på Teamspeak som vanlig (ts.vaccsca.org -> Norwegian Eagles). Dere velger selv flytype og selskap dere ønsker å fly med. Flyplassen er relativt liten med en svært krevende approach, så dere bør velge fly deretter. Man får fint ned fly som 757, men A330 blir litt for lite manuvrerbart til å få flyet trygt ned på rullebanen.

 

Iom. at det holdes ett event der nede i natt vil vi ikke være alene, det vil være både fly og ATC der nede langt inn i morgentimene!

 

sm5.jpg

 

-----------------------------------------------

 

Gardermoen (ENGM) -> Samos (LGSM)

ETD: 2340 UTC

ETE: 3h 40min

ETA: 0320 UTC

Route: OSLOB UL727 PENOR UN133 LENOV UL619 KARIL UN127 LMO UL618 MES UL609 URNIL

Distance: 1513NM

 

-----------------------------------------------

 

Charts Samos: http://myweb.tiscali.co.uk/fssim/charts/LGSM.pdf

 

Bli med på den offisielle åpningen av chartersessongen 2010 sammen med Norwegian Eagles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne fortelle litt om approuchen. Er det ILS som gjelder eller? Og er det atc der som guider oss inn på ILS? Hvilken høyder skal dere foresten fly i? Og hvor lang tid skal det ta mellom vær avgang? Har aldri flydd med andre før jeg. Så vet ikke helt hvordan det funker:). Logger meg på Vatsim snart tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...