Gå til innhold

Tips til VA?


Anders furse

Anbefalte innlegg

Hei, flyr for tiden i Virtual Norwegian, men begynner å bli litt lei av 737 og korte ruter. Noen som har tips til noen andre VA som flyr litt større fly og har litt lengre ruter? Prøvde meg på British airways, men får ikke registrert meg siden jeg har hotmail konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo gjøre som meg, kombinere flere va. Selv er jeg medlem i VN og ScandinavianVA. Norwegian har jo bare 737, men liker selv også variasjon og SAS har jo en hel del flytyper å velge mellom også, shorthaul og dash/longhaul og Airbus osv.

 

Ellers har jeg vert medlem i US airways va før, var et flott va det òg , spesielt om du liker statene. Liker den nyeste liveryen dems veldig godt!

 

Det er mye å velge mellom der ute, men om du liker variasjoner av flytype og ruter så er det jo greit med et som simulerer et et nettverkselskap.

 

Det finnest jo også "VA-groups" som er flere selskaper under samme paraply, men akkurat nå så var en nedlagt og den andre jeg vet navnet på var nede :tired:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomson virtual er et meget bra VA med masse forskjellige ruter, både long-haul og medium. Meget bra flight tracking system, som lar deg selv skrive inn beregnet flytid under preflight, og om du ankommer presist i forhold til din estimated flight time, da får du bonuspoeng ;)

 

http://www.thomsonvirtual.com/

 

Jeg var medlem der før, men savnet Norge, så joinet virtual Norwegian isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

British Airways sin skal vel være den vanskligste VA og bli med i.

 

Ååå nei... det er nok Midwest Continental Virtual,

som holder den tittelen. Der får du først en checkride for å kunne bli vurdert. Deretter 10 examener med 20-30 spørsmål hver. Hentet rett fra FAA pensumet for PPL,IR,FAR 121 bl.a.

 

Finne et VA? Gå HIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp en gammel tråd :)

 

 

Har i dag medlemskap i to ulike men allikevel ganske identiske VA som jeg begge vil anbefale,

 

Scandinavian Virtual:

 

Link

 

Her kan man fly SAS så mye man vil, man kan også fly for datterselskapene, Widerøe, Cimber og Blue1.

 

De har selvfølgelig mye ruter i Skandinavia, men man kommer seg stort sett rundt hele Europa og enkelte ruter finnes til Asia og USA.

 

SAS sitt recorder system kan føles litt tungvinn, ihvertfall online delen. Men jeg liker selskapet og de har noen vanvittig bra treff med noen års mellomrom! Deltok i 2010 på et treff i Malmø som overstiger alt annet jeg har vært med på av lignende.

 

Bakdelen deres tror jeg er at de ønsker en spesifikk flightsim video av en domestic rute i Sverige for å søke medlemskap men om man kan vise til Vatsim id og fortelle om hva som gjør det vanskelig å lage videoen så bruker søknaden for medlemskap og bli godkjent!

 

Norwegian Virtual:

Link

 

Flott VA for 733 og 738, nå også Fokker 50, correct?

 

Acars systemet er lettbrukt, brukervennlige sider, artige sider i form av best pilots systemer etter timer, flights og landingsrate! Jeg syns de har et bedre design på siden enn SAS. Lettere å finne på link. De virker også å ha veldig god service om man har spørsmål.

Fine groupflighter på Vatsim blir også arrangert her!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et oppfølgingsspørsmål i denne tråden.

Er på jakt etter et VA hvor jeg kan få brukt 747-400/F evt 8i/F. Jeg har PMDG sin som støver ned i hangaren. Kanskje et cargo VA? Har sett på et par, men det virker som de har krav til at flyginga skal foregå på Vatsim/IVAO.

Noen som har tips til et bra VA uten å ha radioen klistra til øret? De som kjenner meg vet at Vatsim ikke skremmer meg, men allikevel er det mye annet man kan få gjort på cruise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Fikk napp hos UPS, så får vi se hvordan de har organisert sakene. Er muligens blitt bortskjemt med NAX?

Men nå skal luftens 'eighteen wheeler' omlakkeres og tjenestegjøre for UPS. Blir moro med cargohauls til forandring. Har blitt mye bedugga nordmenn til/fra LasPalmas i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikingene er jo greie de, men liker ikke at man blander real callsign/painter med et urealistisk opplegg, da er det bedre å lage et komplett fiktivt VA synest jeg med fiktivt callsign og paint. Finst mange gode VA der ute som er 100% fiktive og som drar piloter til tusan.

 

Og så er det ikke sikkert dem lever videre uten og faktisk gjøre det da tydligvis Thomas Cook Scandinavia har bedt dem om å stenge.

Dem er foreks imot å bruke VKG på vatsim.

Ser de har endret litt p designet, håpe det løser seg for dem alikevel.

 

 

De jeg har vert medlem hos:

 

Virtual Norwegian: (Inhabil.) 99%+ av alle ruter og prøver alltid å få det bedre :P og eget logge program. Vi skal skifte server snart sånn at brukerne får en bedre opplevelse. Den vi har er litt for treig desverre sånn som det er nå.

 

SASVA: Alle SAS ruter/fly og datter/søsken selskaper Foreks Widerøe. Eget logge program(tungt system med 3 programmer for øyeblikket for å sende pirep. Nytt skal vere under utvikling.)

 

USAirwaysVA(.org): Var medlem der for et år siden. Mange ruter og eget logge program. Syntest det var litt "tunge" sider men alt i alt en grei opplevelse.Eget logge program

 

Deltava(.org): Er medlem der også for tiden og dem har et massivt rutenett og masse fly typer. Man kan fly alle selskaper som delta har codeshare med i tillegg til alt av KLM og Air France. De har et godt dokument library og får å få nye flytyper må du ta teoretiske og praktiske utsjekker. Veldig artig om du har lyst å lære nye fly og ta det hele litt mere seriøst. Eget logge program som logger flightene "pinlig" nøyaktig hehe.

 

Air Malta VA: Er i oppstartsfasen men har det som kan forventes av et VA. er fortsatt under utvikling, men resultatet blir nok veldig bra der også. Rene og pene sider og enkel å bruke logge klient(i samme stil som Virtual Norwegian) Om det er mange ruter og flytyper du er ute etter er nok ikke AMC det rette valget.

 

Dette er de jeg har vert/er borti nå, håper det var til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Kan anbefale et av Norges eldste VA! - Virtual Coast Air. Vi har mange ulike flytyper og bra med ruter. Flere kommer. P.t. er vi ikke så mange piloter, men noen av oss har vært med (med litt opphold) siden starten i 1998.

 

Ta gjerne en titt på sidene våre :)

 

Mye flyginger i Norge også!

 

Vi behøver flere aktive piloter - timene du har opparbeidet det fra tidligere VA's kan du ta med deg, dersom de kan dokumenteres på en grei måte.

 

Hilsen "Coast 015"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...