Gå til innhold

Lars Roksund

Members
  • Innholdsteller

    80
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Lars Roksund

  • Bursdag 07. sep. 1965

Lars Roksund's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. God ettermiddag Det skal låte litt sånn... - Dersom du har krysset av for "Simulated VHF communication" eller hva det står i options inne i Squawkbox. Dessuten kan det av og til bli litt ekstra hakking dersom det er mye belastning på serveren du kobler mot eller du har dårlig internet forbindelse.... Regner med at du hører/forstår hva som blir sagt allikevel?
  2. Har vært "spennende" å følge med på Flightradar24 idag :cool:
  3. Hmm... har sjekket litt rundt omkring ved hjelp av Plan-G og satellitt-visning for å se hvor flyet faktisk står parkert. Kjekk måte å få det vist på! ENGM, ganske bra ENBR, nye beta 0.17! - helt nøyaktig ESSA, ganske bra EDDF, meget bra osv osv... Men EKCH - der er det helt på jordet! - Og det er nok scenery-designerne som har vært unøyaktige. Ikke rart ATC synes det ser merkelig ut.. Så vet vi det...
  4. OK Jeg tror jeg lar det ligge... FPS er mer verdifullt Så får heller ATC'ene slite litt med at jeg er "all over the place"...
  5. Hei Benjamin, Nei, lurte litt på om det ville hjelpe. Kan det anbefales?
  6. Hei, Ikke at dette er noe stort problem for meg, men er litt dumt hvis ATC ikke ser at jeg faktisk står parkert ved korrekt stand. I ettermiddag parkerte jeg på B10 på EKCH. Får beskjed fra ATC at jeg står ute på taxiway... Lastet ned Denmark Scenery versjon 1.3 og får fortsatt beskjed om at jeg står parkert et helt annet sted... Bruker FSX... Er det sånn at ATC stort sett overser dette pga. unøyaktigheter mellom FS9, FSX og ulike sceneries eller er det noe jeg kan gjøre for å "havne rett".... ???
  7. Hei, Henter denne tråden over fra VATSIM Scandinavia forum, da det kan være mange som ikke har fått det med seg. Upper levels er fjernet og det er helt nye Enroute kart for Norge nå. Det betyr at vi som piloter må forholde oss til endrede flightplans. Vroute og andre FlightSim kilder behøver oppdatering for de fleste ruter i/til og fra Norge. Mer info her
  8. Hvis jeg har forstått dette riktig går altså russerne og de andre CIS-landene fra meter til fot fra og med 17.11.2011 Mer om dette her
  9. Hei, Bringer dette i erindring for de som ønsker å "sertifisere seg" som VATSIM pilot. I VATSIM-systemet er det flere levels, men disse er ikke klare enda. Uansett må man ha fullført P1 Rating før man går videre. Dersom du er interessert i å ta en VATSIM pilot eksamen bør du titte her: VATSIM P1 RATING
  10. Flott event! - Fløy ENTC - ULMM - ENTC. Artig å fly over i russisk territorium. Ble en del konvertering av flightlevels og det var vel egentlig hovedsaken med eventet Virket som det var mange som tok seg tid til en tur også Takk til ATC!
  11. For oss som har vært gjennom førstegangstjeneste i militæret og måttet innrette oss og lære disiplin, er det ikke så ille med RYANAIR Gjør som de ønsker og følg "systemet" - det vil gå deg vel... - hehe. Har fløyet med dem til London et par ganger fra Rygge og det funker helt fint. For den prisen man betaler kommer man faktisk frem i ett stykke. Jeg er 1,92 høy og sliter like mye ombord i Norwegian sine 733 som i RYANAIR's 738.... Men, helt til USA - jeg ville nok betale litt mer for å få litt mer benplass....
  12. Da er jeg ikke alene ihvertfall.... - ENGM_APP er igang ihvertfall. Men han synes ikke noe annet sted enn i SB (og FSINN?) Årnær sæ' sikkert...
×
×
  • Opprett ny...