Gå til innhold

Vatsim aldersgrene ?


andreas nærbø

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg synes det med 13 års grense på Vatsim er litt tull, men som alle vet så er regelverk til for å følges, ikke noe annet. Man skulle heller hadd en prøve, som beviser at man kan å få seg forstått. Husker jeg prøvde å fly borti Russland en gang her, og engelsk var ikke akkurat spesialiteten til han ATC-kontrolleren for å si det slik :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kravet er vel ikke kun basert på språk kunnskaper, dette gjelder vel mer modenhet.

 

Tror BoG i VATSIM har satt denne regelen på grunnlag av erfaringer.

 

Derfor synes jeg du skal vente til du fyller 13 år, det er en regel, følg den!

 

Du kommer til og få mange fine opplevelser på VATSIM, så det er verdt og vente på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vatsim følger US lover og rettningslinjer.

Grunnlaget kommer vel av "Children's Online Privacy Protection Act of 1998",

og ikke engelskkunnskaper eller andre ting.

Hvor "child" defineres av en under 13 år.

Kort sagt skal denne "act of protection" beskytte midreårige på nettet,

og sette grenser for hva en nettside av et eller annet slag

kan lagre av informasjon om midreårige.

Les hele Children's Online Privacy Protection Act of 1998 HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo høre med veimyndighetene om du kan få førerkort klasse B (personbil) når du er 17 (aka. "året du fyller 18"). :grin:

 

Når slike aldersgrenser baserer seg på veldig spesifik lovgivning kan det være vanskelig å få aksept for unntak. E-post eller ikke e-post, jeg tviler på at de vil være villige til å gjøre et unntak bare fordi du spør pent, til det har de allerede avvist alt for mange. Standarden er med andre ord satt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakker jo bra engelsk nesten den beste i klassen :laugh: Så det burde vel gått viss jeg sender mail til han som styrer og skriver at jeg er 12 men fyller 13 osv ? :laugh:
Nå mener jeg ikke noe personlig her, men en norsk 13-åring snakker/skriver ikke bra engelsk, selv om han er nesten den beste i klassen sin. Likevel, det er ikke dette som er grunnlaget for aldersgrensen, men derimot lover og regler (som nevnt ovenfor). Du kan sende så mye mail du bare orker, men at du slipper inn før du er fylt 13, det tror jeg du ganske greit kan glemme :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mats Brendesæter

Du kan alltid slippe inn. Men vent til du er 13. Ta heller litt trening men noen som har erfaring. Det tror jeg er veldig lurt. For paa vatsim foregaar det mye mer enn enkelte tror. Saa jeg syntes du skulle tatt noen trenings oekter, lese litt og kanskje hoere litt paa ATC. Hvis du allerede tror eller vet at du kan alt saa er det bare aa vente til Juni.

 

Og det med at alle er daarlige i engelsk er ikke helt sant. Min soester er 13 og er vesentlig bedre den veldig mange andre jeg har hoert og sett skrevet paa vatsim. Men men..

 

Lykke til paa Vatsim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og spessielt når man allerede har meldt seg inn, sagt at man har lest at aldersgrensen er 13 år og fortsatt meldt seg inn...

 

Det ville omtrent være som å opprette flere VATSIM kontoer, selvom det heller ikke er lov. Så hadde jeg vært deg Andreas, hadde jeg ventet til du har fyllt 13 :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde helst være 13. Men om det kun er snakk om uker så går det vel bra

 

Det går nok ikke bra nei' date=' en regel er en regel og er ikke skrevet ned for at folk skal synse. Ingen under 13 år kommer til å få godkjent medlemskap i VATSIM, som nevnt så har dette med amerikansk lovgiving å gjøre og er punktum finale.

 

Nei det går ikke. Vent til du er 13 du. Det er fordi 12 åringer enerelt ikke er så flink til å skrive/snakke Engelsk og evt deres eget språk.

 

Så du tror Andreas er mye bedre i engelsk om 1 måned? Som skrevet over har denne regelen ingenting med lese/skrivekunskaper.

 

For eksempel er nok en amerikansk/australsk/engelsk osv 12 åring mye flinkere enn deg i engelsk, men han får ikke medlemskap for det :)

 

Du kan jo høre med veimyndighetene om du kan få førerkort klasse B (personbil) når du er 17 (aka. "året du fyller 18").

 

Godt eksempel og treffer spikeren midt på det berømte hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener jeg ikke noe personlig her, men en norsk 13-åring snakker/skriver ikke bra engelsk, selv om han er nesten den beste i klassen sin. Likevel, det er ikke dette som er grunnlaget for aldersgrensen, men derimot lover og regler (som nevnt ovenfor). Du kan sende så mye mail du bare orker, men at du slipper inn før du er fylt 13, det tror jeg du ganske greit kan glemme :) .

 

Hmm, altså nå er ikke jeg noe flink i engelsk altså, men fly engelsk er enkelt. Enklere blir det faktisk ikke, jeg er enig i at regelen skal følges. Men om man går rundt å er høy i hatten for at man får til å snakke på Vatsim så har man vel et problem i grunn... Nå vet ikke jeg hvordan nivå du var på når du var 13 år, men en normal 13 åring får til å både sver og gjort seg forstått på Vatsim.

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksander Milde

Nå er det nå sånn at Vatsim har satt en aldersgrense de syns virker fornuftig, og det falt på 13 år. Punktum, finale! Ingen unntak.

 

Som skrevet over kan du bruke tiden på å lære deg f.eks fraseologi. Det er ganske nyttig å kunne når man flyr på vatsim, og er ikke noe man lærer lett som en plett. Uten å kunne det man skal si, kommer man ingen vei :grin:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en ny konto, gjør deg 15 år gammel, og god tur. Så kan du bruke deg selv når du fyller 13.

 

Utrolig hvor alvorlig dere tar dette. Det er ikke det samme som å kjøre bil uten førerkort, ikke kan man ta livet av noen på Vatsim, og en måned eller to spille absolutt ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...