Karl Mathias Moberg Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 For ganske nøyaktig ett år siden, satt jeg å tenkte for meg selv, at jeg kom nok desverre aldri til å kunne skrive posten, men på tross av det gleder det meg at jeg kan skrive dette! VNoAF som ble re-startet i 2006, har iløpet av de siste tre dagene vært gjennom en enorm overhaling! Alt av kode er i prosessen av å bli skrevet på nytt, og alle piloter vil bli tvunget til å registreres på nytt. Dette blir rett og slett en komplett reboot av VNoAF! Derfor trenger vil litt hjelp! På dag 1, ønsker vi at alle piloter skal ha tilgang til komplette sider med tanke på innhold, og dokumentasjon. Vi har derfor satt opp endel helt nye grunnregler for VNoAF bl.a. så bestemte vi oss for at hele den nye siden vil bli designet, og tekstet på engelsk. Det vil nok være en ulempe for noen, MEN vi har fått flere forespørsler fra personer fra utlandet som har mye innsikt, og ønsker å delta med flere ting, men ikke forstår sidene, og siden vi bor i ett land hvor de aller, aller fleste klarer å lese engelsk, bestemte vi oss for å gå for det. Vi har satt en nederste aldersgrense på 13 år. Det er både på grunn av juridiske årsaker, men også fordi vi bestemte oss for å gå for 100% VATSIM flyvning. Igjen, blir dette en ulempe for noen, men dette er gjort av flere grunner, en er bl.a. pga av mange piloter tidligere som jukset med ruter. Vårt mål (som jeg ikke tror blir noe problem å nå), er å kunne lage all dokumentasjon så enkel å grei, at det spiller ingen rolle om du flyr offline eller online. I tillegg vil vi ha staff som skal kunne hjelpe med problemer som skulle oppstå! Videre har hele VNoAF har blitt reorganisert. Vi har fjernet at en pilot blir plasert på en stasjon, men heller gått helt over til ett skvadronsbasert system. Dvs at når du registrerer deg, velger du hvilken flytype du ønsker å fly, så blir du plassert på en skvadron ett eller annet sted i landet. Fordelene med ett helt skvadronbasert system er at vi kan lett flytte rundt om kring uavhengig av base (i utgangspunktet). Det har også blitt opprettet skvadroner for både F/A-18E/F (for de som ønsker å fly VRS F18) for en skvadron for F-35A! Den andre delen av reorganiseringen, er at vi har bestemt oss for at alle som registrer seg må gjennom ett opplæringsprogram. Dette er ett program hvor vi håper å få muligheten til å starte å fly i USA (vi venter på godkjennelse fra det lokale ARTCC) hvor vi går igjennom alt fra basic navigasjon og flyvning, til mer avanserte taktiske oppdrag, og det er i denne basic treningen vi spessielt trenger hjelp! Vi trenger folk som kan hjelpe oss med å forme dette treningsprogrammet! Dette er nok igjen, noe som kan risikere at vi mister noen, men planen var at treningsprogrammet skal være lagt opp slik at det skal være GØY å gjøre det, noe vi håper på! Hvis det er noen som har bare litt kunnskap til scenery design til FS9 (og muligens X) så ta kontakt! Det er på ingen måte avansert scenery vi er ute etter. Vi trenger bare noen som kan hjelpe oss med å plassere ut noen enke objekter runt om kring som vi kan bruke som mål! Itillegg til dette, søker vi folk som ønsker å ta oppgaven som skvadronssjefer til de forskjellige norske skvadronene. Oppgavene deres i starten vil være å forme skvadronssidene, lage oppdrag for skvadronene osv. Hver skvadron KAN ha opptil fire forskjellige stabsposisjoner som er bl.a. Skvadronssjef, nestkommanderende, operasjonsannsarlig og treningsansvarlig for nye piloter. Alt kommer annpå hvor mange medlemmer det er i skvadronen. Tilslutt så søker vi etter de som har den lille photoshop genen, og ønsker å lage ett lite banner i toppen av siden! Størrelsen på dette blir ca 960px X 100px. Vi håper at du ønsker å kunne hjelpe oss videre! Selv om du ikke kan så alt for mye, så hjelper alt, så ta kontakt på karlmathias@gmail.com med hva du kunne tenke deg å gjøre, så finner vi nok alltids en mulighet! Det er fortsatt litt igjen før vi er klare for å åpne, men vi satser på å kunne åpne om noen få uker, så stay tuned! Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny_Nikolaisen Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hvis det er noen som har bare litt kunnskap til scenery design til FS9 (og muligens X) så ta kontakt! Det er på ingen måte avansert scenery vi er ute etter. Vi trenger bare noen som kan hjelpe oss med å plassere ut noen enke objekter runt om kring som vi kan bruke som mål! Dette lager dere lett med Instant Scenery, trenger ingen med spesialkompetanse for å ordne det! FSX har jo en del fine militære kjøretøy som lastebiler og BMP-1 for simulerte angrep på Rus, eh, fienden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Gleder meg til og høre mer. Desverre har jeg ikke kompetanse for å kunne være med som staff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Tja, hvis ikke øverste hold har noe imot det, så kan du komme inn som XO på 335 sq. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Har ikke noe i mot noe slikt jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 XO på 338sq trenger vi vel også, hvis noen vil ha den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Kan dere forklare hva det betyr? :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Pedersen Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 In the units of many military forces, the Executive Officer (XO) is the second-in-command, reporting to the commanding officer (CO). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Husk at Engelsk er et absolutt krav! Det vil si at man burde kunne snakke, skrive og forstå Engelsk godt nok til at noen som ikke kan Norsk kan forstå deg. CO av 334skv er fra Australia, og vi forventer å kunne få piloter inn fra hele verden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Pedersen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Engelsk burde være et absolutt krav ja Men skal virkelig CO og XO ikke være norske? Dette er vel Norwegian Air Force? At all kommunikasjon og dokumentasjon er på engelsk er fullt forsttåelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Sier ikke at de ikke skal være Norsk. Sier at de må kunne Engelsk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Pedersen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Per-kristian Jensen wrote: CO av 334skv er fra Australia, og vi forventer å kunne få piloter inn fra hele verden. Men som sagt jeg er helt enig i engelsk, heldigvis har jeg engelsk som jobbspråk. så for min del er det ikke problem hvis jeg en gang søker stilling i VNoAF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Engelsk er ikke noe problem for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Er det ikke litt tungvint med CO i Australia? Tenker da på tidsforskjellen, og at det vel sannsynligvis ikke bare er snakk om å fly ruter fra a til b alene som i et VA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Det blir i så fall opp til vedkommende i Australia å vurdere hvorvidt han vil takle tidsforskjellen på en grei måte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Fredrik, så langt har CO av 334skv ikke hatt noe problem med tidsforskjellen. Han er CO for NH-90 skvadronen vår, og vil også være ansvarlig for Helikopter treningen i VNoAF, og så langt har han gjort en meget god jobb med å sette opp treningen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Lundby Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Selv foretrekker jeg engelsk. Snakker allerede flytende og skal flytte til WY, USA til høsten. VNoAF høres ut som noe jeg ville bli med på Har CS C130... (Mitt favoritt militære fly) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Meld deg inn i 335sq da vell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Husk at de nye sidene ikke er åpnet enda, og alle må registrere seg på nytt når vi åpner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Bumpetibump for de som ikke har sett den. Moberg mener på Twitter at release vil være 10. Juli Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Blir nok desverre utsatt til rett over ferien. Mangler ett par ting, som må i boks, bl.a. VSOA tillatelsen fra VATSIM som vi arbeider med, skal selv på ferie i to uker uten mulighet for å kunne arbeide med det i neste uke, så blir nok som sagt rett over ferien engang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.