Gå til innhold

Et Widerøe-fly landet i Bodø med én motor i drift.


Daniel Svendsrud

Anbefalte innlegg

Hei jeg har arbeids uke på widerøe hangaren i bodø denne uka. Jeg var på line(line er de som tar akutt saker vedlikehold og son små ting uten for hangaren de er på vakt Hele døgnet hver dag utenom søndager) i dag. I starten var det veldig rolig rundt 08:00 vi var og henta den altitude preseten fra et fly og stappa det inn i et annet som hadde en ødelagt son.

Så tok jeg lunsj i rundt 10:15. fikk slukt i meg brødskivene. et kopp med vann. Også fikk vi melding om at et fly hadde noe feil med motoren. da vi kom til flyet gjikk vi inn og snakka med pilotene og hørte hva det hvar av indikatsjoner på motoren. Det hvar motor nummer 1 altså venstre. Det hvar olje over hele venstre vinge og rundt motoren.

 

Vi tauet flyet inn i hangaren. og begynte skru. Vi tok av propelen og son små ting.

 

nå står det inni i hangaren og venter på en ny pakknigs ring som jeg ikke aner hva er til. og kanskje en ny proppel.

 

Så jeg fikk en Action fylt start dag.

 

I morra skal jeg på interiør. Kl07:00 i hangaren

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det hvar samme fly. det er LN-WIU som har hatt disse problemmene så i dag at de test kjørte det flere ganger i dag. på bakken. Problemet er enda ikke fikset.

 

i dag hvar det totalt 5 fly i hangaren. LN-WIF(på dokk)LN-WIR(på dokk)LN-WIC(hvar inne en snar tur også testet den motorene pluss flaps og light og allt) LN-WIU(et mysterium for meknikerne) Husker ikke det siste men.

 

ps. Hvis noen skal med LN-Wir så har jeg sotte på alle setene nye trek. :-P

 

Den Kabin Simulatoren er bare så artig og være i. Fikk meg en OVerhaling i dag. Og jeg fikk lov og prøve og styre den Helt fantastisk hvor ekte det føltes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...