Daniel Svendsrud Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 An.no Rutinene ved slik indikasjon er at motoren slås av, og det foretas en såkalt prioritert landing - i media ofte omtalt som nødlanding, forteller informasjonsdirektør Richard Kongsteien i Widerøe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Tror nok pilotene i widerøe har ganske bra kontroll.. :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hei jeg har arbeids uke på widerøe hangaren i bodø denne uka. Jeg var på line(line er de som tar akutt saker vedlikehold og son små ting uten for hangaren de er på vakt Hele døgnet hver dag utenom søndager) i dag. I starten var det veldig rolig rundt 08:00 vi var og henta den altitude preseten fra et fly og stappa det inn i et annet som hadde en ødelagt son. Så tok jeg lunsj i rundt 10:15. fikk slukt i meg brødskivene. et kopp med vann. Også fikk vi melding om at et fly hadde noe feil med motoren. da vi kom til flyet gjikk vi inn og snakka med pilotene og hørte hva det hvar av indikatsjoner på motoren. Det hvar motor nummer 1 altså venstre. Det hvar olje over hele venstre vinge og rundt motoren. Vi tauet flyet inn i hangaren. og begynte skru. Vi tok av propelen og son små ting. nå står det inni i hangaren og venter på en ny pakknigs ring som jeg ikke aner hva er til. og kanskje en ny proppel. Så jeg fikk en Action fylt start dag. I morra skal jeg på interiør. Kl07:00 i hangaren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Næss Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Samme flyet måtte på nytt lande med en motor. http://nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7087753 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 jepp det hvar samme fly. det er LN-WIU som har hatt disse problemmene så i dag at de test kjørte det flere ganger i dag. på bakken. Problemet er enda ikke fikset. i dag hvar det totalt 5 fly i hangaren. LN-WIF(på dokk)LN-WIR(på dokk)LN-WIC(hvar inne en snar tur også testet den motorene pluss flaps og light og allt) LN-WIU(et mysterium for meknikerne) Husker ikke det siste men. ps. Hvis noen skal med LN-Wir så har jeg sotte på alle setene nye trek. :-P Den Kabin Simulatoren er bare så artig og være i. Fikk meg en OVerhaling i dag. Og jeg fikk lov og prøve og styre den Helt fantastisk hvor ekte det føltes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Jeg trenger ikke gå på nav kontoret får på fredag.(haha) De utsatte permiteringa til fredag:-) Men jeg mister dokk turen. Skal ta med kamera ut på hangaren i morra noen spesiele Bilde Ønsker??? Skal på proppeler i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Ta bilde av en governor og skriv hva den gjør ved siden av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Cockpit fra Dash, noe vi altfor sjeldent ser! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Ja skal prøve og finne ut av hva governor er og ta bildet av + Cockpiten. Flere ønsker?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Cockpiten ja! Kommer ikke på noe annet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 ok ingen som vil se hvordan et widerøe fly ser ut når det er ribbet?SKal ta bilde av det og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 et bilde av kabinen kanskje og deg i sete i cocpiten på en Dash Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Kan du ta bilde av en av de grønne traktorene på andre siden av stripen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Ok skal se hva jeg får til :-D kommer til og printe ut siden KL06:00 i morgen tidlig for og huske hva jeg skulle ta bilder av *( er veldig stressende på hangaren nå på grund av 5 fly inne i hangaren til vanelig står det min 1-2 der inne maks 6fly) derfor skriver jeg det ut for de som lurte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Er vel forsåvidt forbudt å ta bilder av det militære på Bosø om det var det du snakket om . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Jeg vet om fotoforbudet. det var bare ment som en spøk. De traktorene er ikke spennende med mindre man tauer F-16 med dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 åija, er ikke alle som forstår slik vettu :grin: . Eller jeg trodde du skulle spionere jeg :grin: , men måtte uansett advare andre slik at de ikke ble tatt, hehe :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Grun Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Governor styrer oljetrykket ut til propellbladene som dermed styrer AoA på propellbladene, slik at propellen oppnår en konstant hastighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg vet gåt om fotofurbudet mot militære delen. men vis man står på den militære delen og tar bilder mot den sivile er det lov men ikke motsat. har fått besøk av mp noen ganger :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Det skal ikke spille noen rolle hvilken vei du peker kameraet så lenge du står på flystasjonen. Det gjelder et generelt fotoforbud der. Det er faktisk ikke lov til å ta bilder inne på kasernene en gang, det er det reglene sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Audun: jepp og her har du bilde av den i dagens tråd fra Bodø: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=545256#Post545256 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.