Gå til innhold

Flygerutdanninga i Tromsø/Bardufoss


Per Ivar Emanuelsen

Anbefalte innlegg

Det som ikke er gratis ved denne utdanningen er semesteravgiften, skolemateriell (ATPL-bøker etc) og sånt. Avgifter til sertifikater, selve undervisningen og alt det er gratis. Et Norsk universitet har ingen mulighet til å ta betalt for sine studier (det er nedfelt i lovverket), så studiet koster deg like mye som om du skulle studert .. sosiologi, bare for å ta et eksempel.

 

Vi skal få skrevet en liten 'FAQ' med det du trenger av informasjon rundt studiet på hjemmesiden til linjeforeningen vår, www.luftfartsfag.no. Har du andre spørsmål er det bare å spørre!

 

- Anders, UiT-elev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å nevne det siden det var litt diskusjoner i fjor, semesteravgiften er den samme alle andre studenter betaler, altså 420 kr og ATPL bøkene kostet vel 5000 kr.

 

Med andre ord det du får i lånekasse lån og stipend er nok til å dekke alt av utgifter, inkludert kost og losji, som du har i løpet av de tre årene. Du vil motta ca. 260.000 kr, men du ender bare opp med en gjeld på ca. 150.000 kr i lånekasse lån.

 

flygerutdanning_plakat_rgb_netti_new.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å få skrevet ferdig FAQ'et i løpet av helga. Tips til spørsmål dere vil ha svar på (uten om de som er forholdsvis opplagte, slikt som krav, utdanningsforløp etc) er hjertelig velkomne. FAQ'et vil bli lagt ut på siden til linjeforeningen vår, www.luftfartsfag.no, jeg kan legge ut en link dit når det er ferdigskrevet.

 

Ha en ellers fortreffelig helg!

- Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg formulerte meg litt dumt men det jeg var interessert i var når man klarer å få i gang den praktiske delen av utdanningen som man til nå har måtte gjøre i Sverige? Altså ikke hvilket semester men når får man egne fly og instruktører til Bardufoss og starter med opplæring derifra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før de to første (og hittil eneste) kullene ble sendt ned til Sverige var mye av forarbeidet allerede gjort. Flyinstruktørene sto klare til å begynne i jobb, og anbudsrunden på innkjøp av fly var helt i sluttfasen. Det vil sikkert gå litt tid før alt dette er på plass, men nå har universitetet et år på seg til å ordne disse tingene. Jeg ser ingen grunner til at prosessen skulle bli så forsinket at fremtidige kull blir gående og vente, men man kan jo aldri garantere noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...