Gå til innhold

Nordlenninger ombord i fly er bra for sikkerheten!


Jan Arild Gjemble

Anbefalte innlegg

Nordlendinger er dyr, pleide min sjef og si. Det er vel da faktisk den samme konklusjon som denne professoren har kommet til, bare sagt på en litt mer politisk ukorrekt måte... :grin:

 

Hehe, vel dere får sole dere i glansen, og nyte misunnelsen fra barte-folket litt sør. Lurer på hva Oslo-folk ville gjort? Trykket febrilsk på Cabin Crew-knappen og forlangt en forklaring på alt styret umiddelbart!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik så tror jeg nok at 99% av alle forumistene her på flightsim.no hadde handlet. Jeg tror dette har dreid seg mer om å kontrollere sin egen skjebne - dvs at overlevelsesinstinktet har slått inn.

 

Selv er jeg fra østlandet, og er oppdratt med at skal du ha noe gjort, så gjør du det selv (evt "Selvgjort er velgjort"-varianten av denne). Å begynne å dra geografi inn i dette, mener jeg er lavpannet og fremmer bare eventuelle fordommer som nord- og sørboere måtte ha mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander: det kommer alltid til å være visse fordommer mellom nord- og sørlendinger, akkurat som at vi i Honningsvåg ikke nødvendigvis ser opp til folk fra Nordvågen eller Gjesvær. Grunnen er i de fleste tilfeller uvitenhet, altså at man ikke har personlige erfaringer fra møter med folk fra disse plassene. Det tror nå i hvert fall jeg. Jeg sier ikke at alle fordommer er usanne, men det er klart det finnes en stor hau med unntak fra disse.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette har dreid seg mer om å kontrollere sin egen skjebne - dvs at overlevelsesinstinktet har slått inn.

 

Vi trenger vel ikke gå lengre enn hva som skjedde 9/11 hvor passasjerene prøvde å overbemanne terroristene med selvforsvar på det ene flyet og samme med "trusemannen" på Delta flyet i julen som var. Var vel ikke en eneste nordlenning som tok kontroll i disse situasjonene? Så jeg tror det er som du sier Aleksander at når mennesker blir tvunget opp i et hjørne, så gjør man det man kan for å komme seg ut av det hjørnet uavhengig hvor man kommer fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...