Gå til innhold

Vanskelig å skrive innlegg


Andrew Thomsen

Anbefalte innlegg

Dag,

 

Jeg skriver ofte litt for lange innlegg. Kladder de alltid i Notepad før jeg limer det inn her, og det funker jo. Bortsett fra at i det siste popper bare alt opp og ned i vinduet jeg skriver i (eller limer inn i), og til slutt ser jeg ikke lenger hva jeg skriver. Det "popper" opp og ned hele tiden. Til slutt så til de grader at jeg blir sur og dropper hele innlegget. Er feilen hos meg eller hos deg? Det ville uansett vært bra om det gikk an å få orden på det, om mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det slik som du har det Andrew. Irriterende, men det du kan gjøre er å bruke pilene helt til venstre i valgmenyen når du skriver innlegget. Hvis du trykker på den 10-20 ganger vil du få litt bedre plass å skrive på. Om du så går tom for plass, da er det bare å trykke noen ganger til.

 

Litt merarbeid, men det funker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier jo alltid bare og fatte meg såpass i korthet at det ikke blir noe tema jeg da... ;)

 

Hehe, vel nei, markøren/teksten forsvinner ut av bunnen av innleggsfeltet hos meg også av og til. Da trykker jeg bare 2-3 ganger på linjeskift (Enter), så dukker det opp igjen.

 

Et annet triks er som nevnt å utvide skrivefeltet med pilene på skrivefelt-menylinjen, eller bare trykke enter en del ganger med markøren nederst i skrivefeltet, slik at man aldri skriver helt til bunnen.

 

Skriver i all hovedsak fra Opera, ikke den minst "bugfylte", men en forum-vennlig nettleser, som feks tillater at man bare går tilbake uten å måtte skrive alt på nytt hvis forum henger, eller nettlinjen faller ut i det man poster.

 

Så da rammer dette tydeligvis forskjellige nettlesere, men det er for min del noe jeg kun opplever på flightsim.no, og det hadde vært kjekt om det ikke skjedde ja. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 64bit IE8. Gjør det ennå, for da jeg kjørte i gang med Win7 var den raskest på nett kontra Firefox (Minefield 64bit).

 

Ja, "poppinga" skjer kun her. Rettelse: Muligens på et annet sted som har samme forumsystem. Angående spørsmålet om lange streker som dukker opp om jeg scroller: Kun hos Teknisk Ukeblad. For de er jo så tekniske :whistle:

 

Ja Christian, jeg visste jo at du var en av de siste i verden som eventuelt måtte oppleve dette :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo takk for det Kenneth, men her må jeg nok melde pass, og jeg syns ditt forslag hørtes fornuftig ut. ;)

 

Det eneste jeg kan si er at jeg ikke selv klarer å provosere frem noen slike streker/bugs som dere beskriver, hverken her, på TU.no, eller VG.no. Testet da med IE-8-64 fra både Vista og 7. Opplever kun det med tekst/markør som forsvinner når man skriver her.

 

Men det er mange her på forumet som er langt mer kunnskapsrike enn meg når det kommer til web, og min universale løsning er og alltid ha mer enn en nettleser. Enkelte sider vises feil samme om man bruker IE7, IE8, Firefox, Crome, Opera, eller Safari. Til og med min gamle mor har begynt å prøve nettsiden i Internet-Explorer før hun ringer og klager, dersom noe ikke virker som forventet i Firefox... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...