Andrew Thomsen Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 En fiin dag på Gardermoen :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Vakkert Når kommer dette for nedlastning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Det kan hende jeg må reise bort 4-5 uker, og mer enn det kan jeg ikke si, annet enn at det er lite som gjenstår nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_Iveland Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Gleder meg som en unge til det kommer ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein-Ove Rud Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Vakkert Andrew.... Stein-Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Blir for dumt at det ikke er en link til siste nedlasting her, så her er den: http://www.flightsim.no/fsno/filbibliotek/fsx/scenery/europa/norge/1296.html Og da får dere hva som er avbildet, bortsett fra fotoscenery. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Fossen Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Da er den lastet ned! Dette var meget bra... Neste gang bør du ta for deg Rygge, hvis den ikke finnes fra før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Rygge er ikke mye å skryte av i min versjon, bortsett fra ganske nøyaktig layout av flyplassen - minus offisiell retusjering av militære deler (får av og til latterkrampe av hvor dårlig DET er utført)... Samtidig er det til å skryte av på det viset at det er nøyaktig, selv om bygningene er av Donald standard. Jobbet hardt med layout, men bygninger kunne jeg ikke gjøre det helt store med. Går ut fra Fredrik eventuelt hever standarden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Økland Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Dette er jo fantastisk Andrew, hvis du har litt ledig tid (hehe) så hadde det vært fint om du kikka litt på bygningene på ENZV tenker da på den militære siden av flyplassen, til eksempel er disse ganske realistiske i norap for fs9. Men fantastisk arbeid, så langt, du er med på å gjør fsx mye mere attraktivt for norske simmere ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Blir helt svett av deg jeg Andrew. Ikke før har jeg innstalert "siste" update så kommer du hæren fløtte meg med en ny igjen :crazy: Men takk for att du ikke holder meg ærbeslaus på fritida :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Rolf, Så snart det blir litt bedre vær, skal jeg en tur til Kjevik og ta bilder av militærhangarer. De er viktige, og vil løfte hele sceneryet i kvalitet. Men uten gode bilder, nix hangar...så enkelt er det. Jeg får mange spørsmål om å lage det og det, men når jeg ikke har fotos, er det ingen vits å engang starte. Ja, det er fotos på visse spottersites, men bygninger er alltid uskarpe og bildene kan derfor ikke brukes. Per, du skal få litt arbeidsro nå. Ikke bare du som trenger det; det trenger jeg også :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_Iveland Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hei Andrew. Skal mest sansynelig til kjevik neste uke. Da kan jeg sikkert ta bilder for deg. Vil bare vite hva jeg skal ta bilder av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Hei Andreas, For lenge siden var jeg selv på Kjevik med kamera, men tro det eller ei, det var ikke så mye tankegang bak bildene. Det endte opp med hyggeprat med folk som jobber der i stedet. Så finner du tid, så knips miltærhangarer og mindre hangarer i nærheten av flyklubben. Prøv å ta bilder "rett på" store frontvegger, og en sidevegg/bakvegg om du kan. Og hils brannvakta og flyklubben fra meg :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Hedlund Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jg lastet ned sceneryt, er det ikke gatar der Thai er vanligvis? Et flott og bra scenery over OSL! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Jo, gate 50 er der. Gad ikke lage de 3 gatene på østsiden foreløpig, da Microsoft sine passer ganske bra, og er animerte, dog har de ikke nummere, så det gjelder å sjekke i AIP for å vite dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 14. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2010 Nattexturen har ikke ferdig veibelysning. Vintertexturen har nysnødde veier som ikke er brøytet (ikke svarte). Høst og vår går ganske bra i ett med MS høst og vår. Det er masse igjen å gjøre, men det gjør jeg når jeg får lyst. Vær oppmerksomme på at det kan gjerne gå et helt år før jeg får lyst...treasures of freeware :grin: For min del storkoser jeg meg med det jeg akkurat nå har, og kan ikke et sekund lande eller ta av uten det, for det er hårreisende realistisk etter min subjektive oppfatning...fordi jeg kjøpte data av svært god kvalitet, levert av Mesterkart, et hyggelig bekjentskap med førsteklasses kompetanse og gode priser. Hvilket betyr: Gardermoen 20cm fotoscenery tilpasset AoN 2.91 blir lastet opp så snart jeg finner en server som orker 165MB. Filstørrelsen i seg selv betyr ingen ting annet enn at man må ha plass på harddisken. Sceneryet er kjapt :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Rasmus Jonasen Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 jeg gleder meg takk for at du lager og deler disse kvalitetsoppdateringene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2010 :smile: Kom annet i veien, men har gjort ferdig instruksene i dag. Slikt tar mer tid enn folk tror. Regner med å laste opp til Flightsim.com i morgen. Litt senere kommer sceneryet også hit til Flightsim.no. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 20. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2010 Det viste seg at både fsno og flightsim.com ikke fikser 165MB i en smell. Satt her og vred hjernen til jeg endelig kom på jeg jo har en midlertidig server. Sceneryet befinner seg nå der, slik at fsno og flightsim.com kan laste det ned. Kommer med en oppdatering i denne tråden når nedlasting er klar fra Flightsim.no; sceneryet kommer hit først :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Siden mye er samlet i denne tråden, her er link til nedlastingstråden for fotosceneryet: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=538557&gonew=1#UNREAD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Helberg Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hei dere som lager Gardermoen. Jeg har en tid jobbet med å lage forskjellige deler av flyplasser i scala 1:200. Det er snakk om terminaler og gater til modellene mine. Lager dette i forskjellige materialer, men i hovedsak balsa, plastikk plater i forskjellige farger som jeg skjærer til og ståltrå, karbonstenger osv. Sitter å søker etter tegninger av Gardermoen slik at jeg kan skalere dette riktig, men finner ikke noe på nette. Hvordan gjør dere det. Beregner dere dette bare visuelt, eller er det noen standard mål som dere bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Før tilgang til satelittbilder var så god som i dag, eksporterte jeg ofte modellen (uten texturer, bare gråfarge) og sammenlignet målene med en lignende MS modell før videre modellering. I dag bruker jeg Finn Kart. Der kan du bruke det innebyggede måleverktøyet, og få målene dine cirka på desimeteren, da f.eks Gardermoen later til å være 10cm oppløsning. Uansett om fotoene er 10cm eller 20cm data, blir det godt nok. Trenger du noen vitale mål til terminalen, kan jeg sende de på PM. Har målene notert i gmax. PS: Tøft at du modellerer i skala 1:200. Har SAS DC-6B, A321 og B737-700 i den skalaen :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre Andre Nordheim Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Veldig imponerende Andrew. Takk på vegne av alle simmerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Bare hyggelig. Jeg har nådd et nivå på Gardermoen som jeg selv er fornøyd "nok" med. Det blir en oppdatering av fotosceneryet og litt justeringer av 3D modeller. Men lengre kommer jeg ikke til å gå med dette. Det skyldes at litt vurderer jeg hele MSFS serien i forhold til hva som kommer (ikke slite for mye med saken om det viser seg alt må gjøres på nytt i forhold til kommende simulatorer), og litt det at det er andre flyplasser jeg vil legge mer vekt på. Så i mellomtiden blir det mindre scenerydesign og mer flyvning. Dog skal jeg vedlikeholde gmax kunnskapene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.