Anton Brondz Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Tja.. Hva tjener vi på å bruke tid på VATSIM? Prøv å få deg en jobb innenfor luftfartsindustrien og vis til alle VATSIM-ratingene dine. Tror ikke du blir sterkere stilt enn mannen fra gata av den grunn. Jeg har vanskelig for å se poenget med å gjøre VATSIM til noe mer enn det det er, det være seg ATC-bookinger, treninger/utsjekker, events og så videre. Så lenge VATSIM er noe man driver med på fritida si, så er og blir det nedprioritert, og om man tar seg tid til å få seg en utmerkelse som Iron Mic, så er det fordi man har muligheta til det og ikke fordi man vil få noe ut av det. (Noe som jeg forsåvidt vil gjette på er grunnen til at Iron Mic ble starta opp i sin tid) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Hva tjener piloter og ATC på en slik utmerkelse??? Ingen verdens ting! Hva tjener vi på om ENOR_CTR blir hyppigere dekket enn tidligere etter denne ukens Iron Mic forsøk?? Jo bedre dekning av ATC områder i Norge Følger av dette vil bli størere trafikkmengde. Så hva er viktigst resultat for dere? Er det å få utmerkelse for en ukes jobbing eller at ATC med CTR rating ønsker å dekke ENOR oftere??? Hva ønsker du å oppnå Anders med å avspore tråden fullstendig? Denne tråden var ikke ment for å rakke ned på iron mic og at vi skulle komme med grunner hvorfor vi gjør det' date=' ærlig talt. Iron mic er en konkuranse i VATSIM mellom vaccene for hvem som har hatt høyest aktivitet hver uke. Dette bidrar jo til å sette Norge og VACCSCA på kartet i VATSIM å få vist at vi også kan, samtidig denne gangen gjør vi ENOR mer kjent da dette er en relativt ny possisjon. Dette gjør Norge mer kjent på VATSIM og kanskje får vi flere utenlandske piloter på besøk. ""Er det å få utmerkelse for en ukes [b']jobbing[/b]"" Ser du på VATSIM som en jobb? Da bør du skaffe deg ny hobby... Trenger du å diskutere dette langt videre så får du starte en ny tråd istedenfor å avspore denne totalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 La meg ta meninga en gang til i en Barne-TV vennlig versjon: 1. Iron Mic utmerkelse er sikkert vel og bra 2. MEN jeg personlig (forum er vel for å utveksle meninger?) Håper resultatet at dette forsøket i hovedsak fører til at flere med CTR rating ønsker å dekke posisjonen ENOR. 3. Om slik skjer at ENOR blir hyppigere bemannet ser jeg det som uviktig om ENOR havner på 1, 4 eller 9plass for denne ukas Iron-Mic. Har jeg i det hele tatt nevnt ordet jobb i denne tråden/sammenhengen? Negativ! EDIT: ups det hadde jeg visst, men da gjelder det å lese ordet i rette forstand jobbing her ment som aktivitet/bidra. Da syns jeg dere skal la være å dra paralleller dithen at om man søker jobb innen luftfartsvekret, finn en annen jobb om du ser på det som jobb osv... Syns det var voldsomt til bjeffing for et ønske om at possisjonen gir mersmak fremfor Iron-Mic utmerkelsen. Igjen jeg har ikke ønsket å rakke ned på hverken forsøket eller enkeltpersoner. Prøver bare å få frem at det finnes kanskje viktigere resultat av dette enn selve Iron-Mic. Men om enkeltsjeler som meg ikke skal få lov å utrykke det uten å bli angrepet for mine meninger så skal jeg la være å ønske noe som helst med dette forsøket heretter. Uansett lykke til med Iron-Mic utnevnelsen og like mye lykke til åi opplevelsen av å sitte ENOR. Konklusjon -Prøver å oppsumere meg selv her: Det er viktigere å få ENOR hyppigere dekket over tid enn 1uke med meget god dekning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein-Ove Rud Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Konklusjon -Prøver å oppsumere meg selv her:Det er viktigere å få ENOR hyppigere dekket over tid enn 1uke med meget god dekning! Kan nok være enig med deg der ja, men uansett så er meninga mi at "litt" mer positive tilbakemeldinger hjelper til der.... Kan fort slå ut den andre veien vet du...!! Det gjelder vel oss alle det.... Ha Forsatt En God Dag Stein-Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Vi skjønner alle godt hva du mener, men det er bare tonen det blir sagt med som er mildt sagt irriterende. Her har vi en tråd som handler om Iron Mic, og folk forteller hvor lenge de sitter eller har tenkt og sitte og skryter av hverandre og gleder seg over at den er innen rekkevidde. så kommer du og lirer av deg at du "driter i iron mic". Du skjønner vel at det blir reaksjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Konklusjon -Prøver å oppsumere meg selv her: Det er viktigere å få ENOR hyppigere dekket over tid enn 1uke med meget god dekning! Er veldig enig med deg der, men samtidig hvem har sagt at denne uka med mye ATC dekning går på bekostning av ATC dekning fremover? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Beklager åpningsfrasen min i første innlegg, jeg er en hardraus sorry! Håper bare ENOR blir mer attraktivt å bemanne jeg, og ja jeg unner dere Iron-Mic om dere skulle være så heldig å få den! Hadde en god tur ENTC-ENGM i dag og det blir flere iløpet av de nærmeste dagene for å gjøre mitt til at ENOR skal sitte 3-5min lengre. Er jo sikkert artigere med trafikk en en kjip skjerm uten tag`s. *Waving the white flag* Det var ihvertfall aldri meninga å rakke ned på hverken initiativtager eller forsøket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Statusen frem til nå er 28 timer og 4 min, vi er et GODT stykke på vei mot Iron Mic'en Selv blir jeg opptatt utover kvelden med to TWR treninger så har ikke muligheten til å ta ENOR idag. Super innsats folkens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Da har vi ca 31 timer og 30 minutt etter dag2. Masse trafikk ut på sen kveld så da er det jo ingen problem å sitte online Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Syns dette er utrolig godt jobbet av ATC'ene våre i Norge. Trafikken har tatt seg opp syns jeg også, og om dette fortsetter i samme tempo som de to første dagene så når man ATC-dekning på Norway Controll på over 100 timer før uka er omme Kjempebra initiativ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Her er bildene jeg lovte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Stenger 20:30, noen som tar over? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jaja jeg tar over Til neste år.. hehe... bra jobba av Eivind? og Anders på ENOR i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Etter dag3 har vi 40 timer og 50 minutt Har sett litt på tidligere Iron Mic's for CTR og førsteplassen ligger stort sett mellom 50 og 70 timer, flest mellom 50-60 timer. Så greier vi 20+ timer til iløpet av de neste dagene så ligger vi godt ann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 47 timer og 33 minutt etter dag 4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John A, Moen Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 4 timer og 30 min logget i kveld... Fredrik tok over nettopp:) god natt medkontrollere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Og nå trenger jeg litt søvn. Satser på å få til noen timer til før uken er omme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Da fikk jeg logget 1 time på morgenen, etter dette og nattens innsats fra Fredrik og John er vi nå oppe i litt under 53 timer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Veldig artig å se så mange som sitter enor, kvar gang eg har tenkt å logge på så er den opptatt :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hvor mange timer har dere nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 OOm jeg ikke har sett totalt feil ca62 timer og det vokser kontinuerlig :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Da var dag 5 omme og vi har nå 64 timer og 34 minutt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Kanskje vi burde spre den vatspy oppdateringen utover på de forskjellige forum, slik at folk ser at ENOR er på. Reklamere for den på samme måte som vi gjør foran et event.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Dere er flinke, gutter! Stå på! Med det samme: Lurer på hvorfor ENOR ikke vises på Vatspy? Jeg skjønner at det finnes en nedlasting som fikser dette, men samtidig er det jo dumt fordi en kan regne med at mange utlendinger ikke kommer til å laste ned den fiksen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 69 timer og 30 minutt etter dag 6. Da er det kun en dag igjen folkens, lørdag kveld 23:59 stopper tellingen for uke 1 2010. Andreas, Norway ctr ble opprettet i september, leeeenge etter servinfo og vatspy ble laget så derfor er den ikke med orginalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Over 11timer gj.snittlig per dag er sterkt gutter. Godt jobba!! *Imponert* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Blir sittende frem til midnatt på enor_s_ctr, dekker alt sør for værnes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Da er Iron Mic forsøket over for denne gang, vi endte på 75 timer og 56 minutt Takk til alle som bidro, håper dette er nok til å ta årets første iron mic! Skal også bli spennede og se hvor høyt oppe Oslo Control havner ettersom vi hadde endel timer på den også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Når får vi svaret? Bra jobba folkens, blir snart c1 på meg også nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Pleier å annonseres hver onsdag. Denne gangen får vi også vinnerene av hele 2009 på TWR, APP og CTR så kan være det tar lengre tid da, vi får se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.