Gå til innhold

Storkunder vraker Norwegian


Jan Barreng

Anbefalte innlegg

Det er mulig, men hvis du leser artikkelen du linker til hadde de i dette tilfellet ikke god nok dekning på enkelte ruter. Sitat fra artikkelen:

 

"Vi måtte ha reist med SAS uansett, fordi Norwegian har ikke god nok dekning på en del ruter, blant annet Bodø - Tromsø og Bodø - Trondheim, sier Sivertsen."

 

I mange tilfeller er NAS billigst, det er enkelt for forbrukeren å sjekke når det trengs, men har du kilder til utsagnet om at de er best på service og har best kapasitet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kort innpå. Med service menes nok at du ikke betaler ekstra for service som ekstra bagage og manuell check inn. En annen ting jeg vet fra innside info, er muligheten for å bokke om biletten i siste liten uten å kjøpe ny eller betale tillegg. Det var nok ikke kaffekoppen ombord som var avgjørende. At SAS har større kapasitet er det vel liten tvil om på innlands destinasjoner, det er bare å telle bevegelser på innlandet. Når vi så også åpner på Bardufoss igjen dekker vi også midt Troms rimelig bra. Og vi øker antall frekvenser på en del andre destinasjoner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kort innpå angående påstand om gebyr for bytting av tid. Har nå bytta avreise 2 ganger for min billet med Norwegian til Antalya, og ikke ett øre i gebyr til nå. Enda kan jeg vist endre tiden om jeg skulle få behov for det.

Pussig fenomen i og med "ekspertene" påstår det motsatte. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok å argumentere for og imot konkurenter, men skal en ha min sympati for sin sak bør en npok ta en helt annen tone. ror det samme gjelder de fleste andre også. Att SAS har visse poenger skal jeg ikke fornekte, men ikke F om de hadde kommet om det ikke var for att en meget god konkurent dukka opp. Hadde ikke Kjos vist monopolet fingern der han beviste att god kvalitet og service sammtidig med en drøy prisreduksjon absolut var mulig hadde vi fortsatt hatt ett tungrodd SAS å forholde oss til.

Ikke alle bryr seg om kaffeservering med ei halvkald vestlandslefse på en 45 minutters flytur mellom Bergen og Oslo. men dette betalte vi dyrt for før og ville fortsatt ha gjort om det ikke var for Kjos og hans tilbud til kundene/markedet.

Og angående bagasje sommel har jeg aldri hatt det problemet med NAS, men derimot med de store "nasjonal symbolene" SAS, LUFTWAFFE, BA og Thai har jeg mista og fått ettersendt bagasje flere ganger.

 

Forøvrig greier jeg også helt fint å orientere meg i prisavtalene jeg bestiller og bare rister på huet av folk som syter etterpå fordi de ikke leste avtalen de skrev under på.

 

Men Tor har full rett til å forsvare sin arbeidsgiver, uten tvil. Men gjør det på en seriøs måte og ikke syt som en guttunge som ikke fikk den spesielle lekebilen han ville ha til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde nok ikke "huben" vært Kastrup nei. Vet ikke i hvor mange år Norsk innenriks har gått i pluss, mens penga har rent ut på intercont, alle de merklige avdelinger i CPH, som ingen andre selskap tar seg råd til.For ikke å snakke om galskapen på Frøsundavik.

Og selv når vi drev alene, SAS/BU og SAS Norge, klarte vi å tjene penger, selv nå, med lavpris og meget sunn konkuranse fra Norwegian. Så lenge sjornalister med stående innvitasjon til alle Norwegian arrangement, holder seg litt mere saklige, kan nok trenden snus. Vår største konkuranse nå er mot pressen og markedsføring. Vi har et forbannet godt produkt og konkuranse dyktige priser. Og de som følger litt med vil nå se at vi ekspanderer på innenriks.

Ha et riktig godt Nytt År Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er beklagelig at SAS, nesten alltid har hatt for svak ledelse i Norge. Som du skriver,Tor, det er her pengen har blitt tjent, men vi fikk ikke beholde overskuddet. Det var dansker og svensker som tok VÅRE penger. Jeg er 100% sikker på at dersom ledelse og politikere her i Norge hadde sakt NEI til de store overføringene, ville SAS i dag sett anerledes ut. Tenk innriks i Danmark, hvor de fløy DC-9, det hadde jo vært mer økonomisk med en Navjo. Dette har vi sponset, gir meg her før jeg blir irriter! Ha et godt nytt år alle sammen. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...