Gå til innhold

Rudolf og Vennane - Juneau Airservice


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

 

Nå som Ivar og Frontier også har åpna HUB i Karibien, har det igjen åpnet seg muligheter for oss i Juneau Air Service. :D I det siste har også den blåe 206'en vår fått en julenisse på fronten. Petter som egentlig er driftssjef for JAS har tilbringt mye av høsten hos Frontier, så Juneau AS har på sett og vis blitt litt mitt eget prosjekt også, frem

til Petter kommer tilbake. ;)

 

 

-------------------------------------------------------------

 

 

Det nærmar seg jul og den 24. Idag er det 17 og i likhet med Posten har vi også ei grense på når ting bør sendast for å kome fra i tide.. Så folk har vert kjappe på telefonen og ringt oss frå både fjernt og nært dei siste dagane.. :D Men i dag var det dei utvalgte ved Telegraph creek og Scud river som skulle få sendt diverse pakkar, både harde og mjuke.. Mykje

variert.. :grin: Veret for dagen såg aldeles flott ut, Litt vind, noko som ville bety ein del turbulens og humping over fjella.

 

 

Eg starta bilen ca halv 8 og kjørte mot Telegraph creek, folk hadde allereie møtt opp og var klar for å sende avgårde sine boksar og eskar. Flyet har nylig vert på sjekk i Sitka. Det betydde av setene igjen måtte fjernes.. Men vi var jo mange, så det gjekk fort å ta desse ut.. Får hente dei seinare :grin:

fsscr009copy-1.jpg

 

Klokka nærma seg 9 og me var lasta og snart klare for adgang.. Take off vekt idag var på

heile 1.592kg, 5kg over limit..

fsscr010copy.jpg

 

fsscr011copy.jpg

 

fsscr012copy.jpg

 

fsscr014copy.jpg

 

fsscr013copy-1.jpg

 

fsscr015copy.jpg

 

fsscr020copy.jpg

 

fsscr021copy-1.jpg

 

fsscr022copy.jpg

 

fsscr025copy-1.jpg

 

fsscr026copy-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Under utklatring fra Scud River fant eg ut at det beste var og følge dalen til eg kom meg over fjella og opp over Breen. :D

fsscr029copy.jpg

 

fsscr030copy.jpg

 

fsscr032copy.jpg

 

fsscr033copy.jpg

 

fsscr034copy.jpg

 

fsscr036copy.jpg

 

fsscr039copy.jpg

 

fsscr040copy.jpg

 

fsscr042copy.jpg

 

Reklame for oss? :grin: :D

fsscr043copy.jpg

 

 

 

Det var altså sånn min første julerunde i år gjekk for seg.. Ein herlig tur flydd i

realtime, 1.10 minutter med mellomlanding flydd om morgonen. :D

 

Herlig å vere tilbake i Alaska! :D

 

---------------------------------------------------------------

 

Du kan gjerne kommentere, her ligger det mye arbeid bak denne.. Mange kommentarer inspirerer til en ny serie! ;)

 

 

Ha en flott Nesten helg!

 

 

 

 

Mvh Tommy! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, her var det jo mye respons! :D

 

 

Tommy, kom igjen, start opp firmaet i FSAirlines slik at vi kan få litt konkurranse!

 

Skal se på det, men hvordan fungerer dette med Flyplasser dersom ikke de er listet i fs med en ICAO?

 

 

Skikkelig vinter og julestemning av disse

 

Morsomt at alle andre får julestemning av disse da eg selv sitter med absolutt ingen julestemning :grin:

 

 

Ja e du farsken! Kom jo i skikkelig julestemning av denne eventyr-reportasjen. Omtrent samme lysforhold som vi har midt på dagen i Bodø, bare at her var det finere å se på. Imponerende arbeid du har lagt ned i denne serien !!

 

 

Takker ;) Ja er greit å legge ned litt arbeid når det først er mange bilder :D

 

 

Håper gjerne på flere kommentarer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...