Jens Leo Iversen Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Funker ikke. Jeg ser at filen inneholder 2012_01_v26. Jeg klarer å laste ned riktig zip-fil manuelt. Men den kommer ikke opp i nederste vindu i Sector File Procviders dialogboksen. Så jeg kommer ikke lenger enn til pkt 6 i prosedyren ovenfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Det funket her med å følge trinnene, og RFF fikk det visst også til tilslutt så det burde nok gå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Fikk det til 5 minutter etter Klepp hadde skrevet at det snart kom ny i går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jens Leo, slett alle cacher i IE, så skulle det funke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Merk at om du har valgt Auto i Download Sector files, så skal du ikke trenge å gå inn i den boksa en gang. Bare start ES og vent noen minutter, følg med på Messages og du vil (forhåpentligvis) se at nedlasting har startet automatisk. Jens Leo, prøv å slette Cache i IE. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Leo Iversen Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg tror det kan skyldes at jeg har gjort en endring i mappestrukturen min. Får jobbe litt med saken og se om det løser seg. Endret: Det endte opp med at jeg installerte v26 manuelt og det funker nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Nå startet jeg Es, og etter en stund så ble det oppdatert av seg selv. Mitt spørsmål er da: Må jeg gjøre noe mer, eller er den klar til bruk nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Da skal det være i orden! så lenge du svarte ja på at du vil bruke den, og gjerne ja på at du vil fjerne den gamle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Det gjorde jeg, og jeg savet når jeg slo av ES Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Då er ny sektorfil ute! Changes New SIG points: ABTAM, ADREL, AKOKU, ASKEX, ATBOL, BEKDI, EKLOR, EVMEL EKSIS, ELNOX, EPIXA, ETUVA, EVMEL, GISDO, INGET, MEBAP, NERAM, NERUV, NUMSI, OSLIP, PISUT, RIVNU, SORAV SUXID, UMBOT, UNLES, UVEVA, VAGVA, VEKUB, VEXIM, XAMUT (Mange av disse var der fra forrige sektorfil, men nå er det kommet ordentlig inn i AIP) MS700,702 703 704 705 706 NO402 NO403 NO404 NO405 NO406 NO410 SK532, SK533, SK534 VA513 WD SIG point:BO716, KOPIN, ML400, RY908, RY909, VA514 ENBO - SID, STAR, IAC revied ENHD - SID, STAR, IAC revised ENKB - SID 07 Revised. ENRY - STAR, VAC revised ENNO - TIZ realigned. NDB PROC withdrawn. RNAV procedure added ENTO - STAR revised ENSB - IAC revised (Changed name) ENVA - Intersections Renamed ENVA - ROSEB3L removed, KVB1L added, SOLKA1L added, SOLKA1M added. ENAL - SID, STAR, IAC revised. ENVR - One more RNAV APP added. ENGM - RNAV procedures added ENVA - ADC, PDC, SID, STAR, IAC revised. RNAV (GNSS) RWY 27 established. GM801 no longer part of INREX1L GM923 no longer part of BELGU1L Following helipads added ENLV - Stord Sykehus ENXX - Namsos Sykehus ENYY - Levanger Sykehus ENZZ - Gjøvik Sykehus XZEV - Evje XZFR - Fredrikstad Sykehus ---- P600-luftrom (fra KLONN mot ENZV TMA): Added new small-dash-dotted lines between positions: 582728N 0024304E to 584845N 0044324E 581918N 0025628E to 583916N 0044935E ---- Norsk Luftambulanse RNAV procedures added at: ENAR - Sørlandet Sykehus Arendal ENBG - NLA Bergen ENHX - Haugesund Sykehus ENKH - Sørlandet Sykehus Kristiansand ENLV - Stord Sykehus ENLX - Lørenskog ENRX - Ringerike Sykehus ENSX - Stavanger Universitetssykehus ENTR - Sankt Olav's Hospital ENUH - Ullevål Universitetssykehus ENXX - Namsos Sykehus ENYY - Levanger Sykehus ENZZ - Gjøvik Sykehus XZEV - Evje XZFR - Fredrikstad Sykehus ENLH - Lillehammer Sykehus Updated airport ENSI with new position: 594233N 0105253E Norway Control north removed, Bodø Control covers entire Bodø AoR 120.450 is now the primary ENGM_APP Frequency. Changes in Oslo sector priority. LoA updated. Installation and Setup 1) 1. Start Euroscope. 2. When Euroscope asks you to select a Profile, click [Cancel] 3. Click ”OPEN SCT” on the top bar inside Euroscope, and select ”Download Sector Files …” 4. Locate ”Euroscope main sector file provider” in the list, and make sure there is a green tick in the AUTO column. 5. Select ”Euroscope main sector file provider” and click [Download] in the upper section of the window and then [update]. 6. There should now be an entry in the list named ”Vatsim-Scandinavia – Norway”, if you dont see it, try step 5 again. 7. Locate and click ”Vatsim-Scandinavia – Norway” in the list. Note: The filename give you the whereabouts of the files downloaded by Euroscope. This is the path where the downloaded sectorfiles. Note down or remember the path, it will be needed later in this guide. 8. and click [Download] in the upper section of the window, and then [update]. 9. Now there should be a sector file in the list below named ”Norway – Vatsim-Scandinavia” Version 2011_05_v25. 10. Make sure there is a green tick in the ”A” box of the sector file. This means that Euroscope will activate the automatick download of this sector file each time euroscope starts. 11. Click [Download] , and as soon as the file is downloaded, the ”D” box will get a green tick. This means that the sector file is successfully downloaded. 12. Exit Euroscope, and countinue on either the ”2a” or the ”2b” section on the next page. 2 2a) First time users 1. Start Euroscope 2. When asked to “Open a profile file”, browse to the path you noted down on step 7. And select “Norway_NC.prf”, click [Open]. 3. If the “Sectorfile not found” dialog box shows up, click [Yes]. 4. This should load the complete NATCON profile, including the plugin, ATIS and two ASR files. Note: Remember that you will have to reconfigure the audio settings of euroscope after the update. That means the "push to talk"-key , "audio-in and audio-out devices" and squelsh/bassfilter have to be reconfigured 2b) Users who want to use their own profiles, and just want to update the Sectorfile 1. Start Euroscope 2. When asked to “Open a profile file”, browse to the path of you own Profile file and select it, and click [Open]. 3. Click Open SCT, and select “Load Sector file”. 4. Browse to the path you noted down on step 7, select the Norway_NC_2011_05_v25.sct file, and click [Open] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Husk hotfixen for å få Euroscope til å oppdage den nye sektorfila: HOTFIX for å laste ned øyeblikkelig: EuroScope er bygget på en sånn måte at den benytter Internet Explorer for å se etter oppdateringer til filene. Desverre er det innebygget en cache-funksjon i IE som gjør at det kan ta inntil 72 timer før du får beskjed om at nye filer er tilgjengelig. En workaround er som følger: Åpne Internet Explorer' date=' og åpne denne URL: http://www.vatsim-scandinavia.org/euroscope/sectorfiles/norway/ENOR_sector_files.txt Trykk så CTRL + F5. Du vil nå se at textdokumentet som vises er oppdatert til 2012_02_v27. Du kan nå restarte ES, og innen noen minutter vil du få beskjed om at en ny sektorfil er tilgjengelig.[/quote'] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Herlig! Takker igjen så mye for arbeidet dere legger i å holde disse filene oppdaterte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Til info så ser det ut til å være en del mangler i den nye AIRACen fra Navigraph. Blant annet har Vigra fortsatt gamle SID/STAR, samt at mange av de nye fixes ikke eksisterer. Kjedelig :confused: EDIT: Sjekka opp 10 tilfeldige nye SIG points i Norge; kun en av de var inne i PMDG AIRAC 1206.. Dette var dårlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 har twr posisjonene forsvunnet for alle i ATC list etter siste oppdatering? samme om jeg huker på U eller ikke så finner jeg ikke underliggende tower. men ser de online ved next controller i listene og de røde grensene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Du er helt sikker på at du ikke har huka bort T fra ATC-lista? Jeg har ingen problemer med å se TWR, og har heller ikke hørt om noen andre som har hatt problemer med å se TWR :confused: Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 T hjalp!! takk! lettvint skal det være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 AIP Norge er oppdatert til AMDT 0312. Ny sektorfil kan om kort tid lastes ned via Euroscope. Version 2.8 AMDT 0312 AIP AMDT 0312 implemented New SIG points: ABMAR, ABUBU, AKAKA, APSIM, ARGID, ASMID, BAMAP, BAVSA, BAXAS, EDODI, ELSOT, ETUTU, KEKEX, LESMU, NETUM, NONRU, OSRAD, OXERU, RAMBU, REBLI, RISLU, ROBUM, UDANI, USONI, UMSEG ENAN - ATIS operational. STAR, IAC revised. RNAV (GNSS) implemented ENBR - SID, STAR, IAC revised ENHD - STAR, IAC revised. RNAV (GNSS) implemented ENRA - IAC revised ENML - RWY thresholds moved ENSK - TIZ realigned. GLS PROC established ENTC - SID, STAR, IAC revised. RNAV (GNSS) established. Various SIG point KBFAP removed Sector ENOR_N removed Corrected radar shadow at Lillehammer area Bugfixes Installation and Setup 1) 1. Start Euroscope. 2. When Euroscope asks you to select a Profile, click [Cancel] 3. Click ”OPEN SCT” on the top bar inside Euroscope, and select ”Download Sector Files …” 4. Locate ”Euroscope main sector file provider” in the list, and make sure there is a green tick in the AUTO column. 5. Select ”Euroscope main sector file provider” and click [Download] in the upper section of the window and then [update]. 6. There should now be an entry in the list named ”Vatsim-Scandinavia – Norway”, if you dont see it, try step 5 again. 7. Locate and click ”Vatsim-Scandinavia – Norway” in the list. Note: The filename give you the whereabouts of the files downloaded by Euroscope. This is the path where the downloaded sectorfiles. Note down or remember the path, it will be needed later in this guide. 8. and click [Download] in the upper section of the window, and then [update]. 9. Now there should be a sector file in the list below named ”Norway – Vatsim-Scandinavia” Version 2011_05_v25. 10. Make sure there is a green tick in the ”A” box of the sector file. This means that Euroscope will activate the automatick download of this sector file each time euroscope starts. 11. Click [Download] , and as soon as the file is downloaded, the ”D” box will get a green tick. This means that the sector file is successfully downloaded. 12. Exit Euroscope, and countinue on either the ”2a” or the ”2b” section on the next page. 2 2a) First time users 1. Start Euroscope 2. When asked to “Open a profile file”, browse to the path you noted down on step 7. And select “Norway_NC.prf”, click [Open]. 3. If the “Sectorfile not found” dialog box shows up, click [Yes]. 4. This should load the complete NATCON profile, including the plugin, ATIS and two ASR files. Note: Remember that you will have to reconfigure the audio settings of euroscope after the update. That means the "push to talk"-key , "audio-in and audio-out devices" and squelsh/bassfilter have to be reconfigured 2b) Users who want to use their own profiles, and just want to update the Sectorfile 1. Start Euroscope 2. When asked to “Open a profile file”, browse to the path of you own Profile file and select it, and click [Open]. 3. Click Open SCT, and select “Load Sector file”. 4. Browse to the path you noted down on step 7, select the Norway_NC_2011_05_v25.sct file, and click [Open] = Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 Takk Fosse M/team :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Leo Iversen Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Takk for oppdateringene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Supert! Dere gjør en strålende jobb, tusen takk! Men den røde firkanten mellom gate 22 og 30 på ENGM kan sikkert fjernes snart. Av det jeg vet ble disse gatene åpnet igjen for en god stund siden. Gate 17-23 og nr 179 derimot er helt borte nå. Også har det vel dukket opp noen nye cargo-stands... https://www.ippc.no/norway_aip/current/AIP/AD/ENGM/EN_AD_2_ENGM_2-3_en.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Ser ut til at det blir ny amdt om under 1 mnd. Så dette er notert Even, takk for tipset Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Pass på at neste "amdt" inneholder en korreksjon til ENGM STAR's. Bl.a. er GM722 ikke en del av RIPAM 1M (ADOPI 1M only). Sjekk med det samme at: - GM923 ikke er en del av BELGU 1L - GM801 ikke er en del av INREX 1L - GM922 ikke er en del av LUNIP 1M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Gjekk inn og fiksa dette umiddelbart, kjem på releasen den 15. November Takk for hjelpa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg trodde dog at 22 området Even snakker om er stengt permanent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 På nordsiden, 22-30 var iallefall i full drift når jeg var der i byrjinga av August. Har selv endret fila til slik jeg mener den skal vere basert på bilder, aip og det jeg såg der. Vi får se om den består kvalitetsjekk Skal se på cargo delen først, var sikker på at jeg hadde den med i en tidligere fil Da har jeg lagt inn ny cargo/justering av gamle stands. Får ikke gjort noe med centerlines på cargo da jeg ikke bruker tid på å leite etter rett linje på kordinater. Vurderer om jeg skal lage en helt ny ENGM GEO/REGION, men det tar tid, som jeg ikke vil bruke per i dag. Det området som den nye piren går ut ifra blir jo selvsagt stengt når det arbeidet begynner. Til den som redigerer filene, så ligger det en txt fil i dropbox mappen min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Godt jobba Jan Tore! Endringene dine ligger inne og kommer i neste oppdatering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 dårlig og dumt spm, men hvilke innstillinger skulle gjøres for å få es i natcon style og ikke mathias? ser for meg at jeg mangler noe på settings file setup men husker ikke. ES var i bruk da pc kuttet i går pga temp så jeg skulle gjerne hatt oppsettet tilbake i kjent stil. nå er tag ukjent og dep/inbound og exit list i den grønne fasongen. gjordt mange ganger før men det stoppa opp gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Om den har lastet innstillingene, men ikke aktivert, så kan du gå på Other Set og Display settings, der kan du velge TAG family Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 ENSO: rullebane nr er merket motsatt ENHD: XFL angitt på cruiseverdi (departure) ved handoff fra ENZV_APP til ENSV_CTR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 ENSO fikset ENHD fikset (men må testes) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.