per berge Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Når jeg sto ute å røyka nå var det en maskin jeg banner på var C17 som sirkla over huet på meg. oen med mer inngående kunskap om det var riktig observert? Etter hva jeg kunne se både med blotte øye og min ringe lille kikkert måtte det ha væet det. Den kom inn over rett over huset her på Lørenskog, dreide mot sør i forholdsvis lav høyde før den retta snuten hitover igjen og fortsatte sannsynligvis mot Gardermoen. Den var ikke noen smålåten maskin akurat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Observerte det samme som deg, Per. Hadde ikke kikkert i nærheten, men det var et transportfly med 4 motorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Norge samt mange land har kjøpt inn sånne, så at alle de landene kan bruke den Er ikke så lenge siden den sist var her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg fikk god sikt til bla, vingeprofilen og den hang akurat sånn som på C17 i tilleg til den karakteristiske profilen på sjerten kan det ikke vært noe annet. Det skulle hærenfløtte meg ikke overaske meg om det er i anledning President Husain Obama besøket. Secret Service og Norsk politi gjennomfører vist en sikkerhets sjekk nå om dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Ja stemmer det Mathias. Når du sier det husker jeg å ha hørt noe om ett spleise kjøp av dette flyet, men att det hadde vært her tidligere viste jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Kommer nok noen ifm med Obama også. Bl.a Limmo'n hans kommer i en C17 såvidt jeg vet. M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius91 Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Tenk på miljøet, sa Obama - idèt han ankom Gardermoen med et dusin fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Var nettopp og tittet, og det står en C-17 der ja. Det er ikke så uvanlig med C-17 på Gardermoen. Får bare håpe C-5 kommer innom også, som i følge NRK er verdens største cargo fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Ja dem sier mye rart på NRK :grin: men svært er det selv om det ikke er verdens største. Antonov 224 er vel den til nå største selv om det kun eksisterer 1 eksemplar av den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Kender ikke Antonov 224, men jeg kender hvertfald Antonov 225. :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.