Einar Kristiansen Skrevet 28. november 2009 Skrevet 28. november 2009 Av og til trengs det ekstra trenig for å kunne mestre gamle klenodier.En del av den harde kjerne tok grep og trådde til for å hjelpe en stakkars frustert pilot. Vi alle husker vel denne seansen. Sitat: Jeg svetter og strever med å holde liv i denne DC-2ern, og jeg veksler mellom å like modellen og være kraftig i tvil. Nå har jeg ødelagt nesten alt av grøntareal på Lelystad. Når du har fått spetakkelet i lufta, føles flyet veldig realistisk og har en majestetisk flyfeeling!! Men så må du passe på, for her er realismen strukket så langt at alt som kan gå galt GÅR GALT. Sylindertemperaturene har en tendens til å overstige det som står i manual, og vips så står motorene i brann. Og skulle du klare å fly sakte nok, lenge nok, så er det nesten umulig å få hastigheten UNDER tillatt grense for hjul og flaps ved landing, og vips igjen (!), så har du låste hjul og flaps,...... og du får de ALDRI på plass igjen. Jeg har nidlest flight manual, og jeg har flydd med lavt turtall, lav hastighet og nøye holdt meg til alle prosedyrer, men jeg har enda til gode å nå helt fram til ønsket flyterminal, uten å gå til fots siste biten. Dette KAN jo være artige utfordringer, men jeg kunne også ha likt at det ikke var fullt så vanskelig....... eller er det bare meg blush . I sammarbeid med vNATO-Warbird Germanic og Warbird Norway ble det satt i gang operation DC-2 lift. Enjoy Etter en intens jakt i flere uker dukket det opp en godbit på et museum i Rostock-Laage AB Klargjort og lastes ombord. Med nesten max takeoff weight krever det sitt fra de fire Pratt&Whitney F117-PW-100 turbofan tønnene. 257,350 kg airborn 12 hjul klappes inn.Vi setter Kursen via Danmark og oppover airway TR10 mot Bodø FL310 Alt forløper seg normalt,drikker kaffe og prater drit med co-pilot mens... sms'er ramler inn på mobilen til Ernie om at noe er på gang. Her brytes vel alt av trafikkregler for å komme seg til Bodø Lufthavn quickly as possible Rwy 25 inside Smooth touchdown med verdifull last. Ernst har du ryddet garasjen? Her har du en ekte gammel DC-2 simulator for vidre trening Håper at det ramler inn med masse flotte bilder når du har fått alle prosedyrer til å sitte Husk at DC-2 simmen krever 400W hehe... Siter
Even Rognlien Skrevet 28. november 2009 Skrevet 28. november 2009 Tøffe bilder og nok en artig historie fra deg Forresten, det bildet her var tøft! Ser man nøye på det ser det ut som om bildet rører på seg. Ble svimmel jeg :crazy: Siter
Tommy Bernes Skrevet 28. november 2009 Skrevet 28. november 2009 Herlig story og bilder Einar! Satser på at Ernst henter fram igjen vidunderet nå som forsterkninger er på plass :grin: Siter
Christopher Andersen Skrevet 28. november 2009 Skrevet 28. november 2009 som sagt, herlig story og Flotte bilder, bilde 4 var virkelig stilig! Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Knall bildeseire og story fra deg som vanlig Einar. Likte dette masse Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 29. november 2009 Premium Medlem Skrevet 29. november 2009 :grin: :grin: :grin: Det er hos sine egne man skal ha det :grin: .Selv om hele DC2-pakka gnager i min frustrasjonsdel av hjernebarken, så fikk jeg meg en god latter av dette innlegget. Ja jeg lo faktisk så høyt at de i familien som foretrekker å sove på denne tiden av søndagen, truet med utkastelse! - Godt at det kom NOE bra ut av DC-2ern, som denne reportasjen!! Hævlettes fyr du Einar :grin: . Siter
Petter Tandberg Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Herlig! Alltid morsomt å se på (å lese) bildeserier fra deg! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Nei Nei Nei Erst, du må se å komme deg State Side så jeg kan fylle suppe. Er selv på vei til Rayong i Thailand med en KC-135 for å tanke opp en SR71 Nattfugl om et par dager. Virtual US Air Force anbefales på det sterkeste! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Utrolig artig histore! Digger måten du forteller på, samt måten du benytter deg av FS Enhancer. Rett og slett nok en godbit fra deg Einar! Siter
Einar Kristiansen Skrevet 29. november 2009 Forfatter Skrevet 29. november 2009 Takk kamerater! Hyggelig at dere likte innslaget.Jeg må bare ærlig si at jeg måtte en tur innom tenkeboksen før jeg la ut dette. Ernst, du tok dette med fatning og god gladhumor siden jeg "lånte" et bilde fra deg.Det var akkurat det som satte et så aller's lite EKSTRA preg over det hele.. Det ble bare så bra fra A til Å etter mange timers jobb med manus og bilder Lykke til med DC-2 simmen i garasjen. Naboene får vel neppe ro i de kommende ukene :grin: :grin: Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 30. november 2009 Premium Medlem Skrevet 30. november 2009 Ernst, du tok dette med fatning og god gladhumor siden jeg "lånte" et bilde fra deg. Alt i orden Einar, jeg henger meg ikke opp i slike små detaljer......... det overlater jeg til advokaten min :cool: . Siter
Einar Kristiansen Skrevet 30. november 2009 Forfatter Skrevet 30. november 2009 !!!!! :grin: :grin: Siter
Espen Furfjord Skrevet 30. november 2009 Skrevet 30. november 2009 Hehehe Og gjengen med tullinger lever i beste vellgående. Knallbra hisorie og forhistorie samt bilder. Ernst, kommer gjerne innom for en aldri så liten prøvetur av DC-2 simmen så snart du får temmet den Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. desember 2009 Premium Medlem Skrevet 1. desember 2009 Ernst, kommer gjerne innom for en aldri så liten prøvetur av DC-2 simmen så snart du får temmet den Da kan det bli lenge til, for jeg tror ikke det blir så mange flere turer med DC2 på ei stund. Har faktisk flydd den et par turer til, siden mitt innlegg ( pluss en ekstra tur etter at Einar kom med byggesettet :grin: ). Resultatet er det samme. Jeg greier å starte motorene, holde dem i live under take off, og faktisk fly både langt og lenge med nitidig kontroll på oljetrykk, temperatur og turtall !! Men så begynner problemene, og jeg kan ikke for mitt bare liv tro at DC2 var så groteskt vanskelig å lande??? For å få den ned i Bodø, må jeg bruke hele Vestfjorden for å få ned farta med anbefalt motorsetting. Likevel er det nesten umulig å ikke få motortrøbbel, brann, feil oljetrykk, miste bremsene, you name it...... :cry: Visuelt er modellen bra, flyfeelingen i level flight er god, og lydkvaliteten er topp, men resten er nedtur. Desverre. Ernie i typisk positur etter flyvning med DC2, helt utrøstelig selv om storebror kommer med både kos og klem...... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.