Gå til innhold

Gåsehud i Alaska.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Ingen skal påstå at det er stille på FLG-serveren. Er ofte innom TeamSpeak å sjekker om det er aktivitet, og like ofte hører jeg masse kommunikasjon fra fly i landingsrunder eller underveis. Det er rettåslett kjempegøy :D .

 

Så også i går kveld, kjente stemmer som jobba ivrig med å sette ned svære maskiner på flyplasser i trange daler og store utland :grin: .

 

Et forsiktig forslag om å trene gåsetrekk i Alaska, og dermed var vi en hel gåseflokk samlet på flyplassen i Wrangel. Selv fikk jeg trøbbel med gåsa mi ( ikke Heidi ), så jeg måtte ty til selveste sjefsgåsa, også kalt Catta......

 

sje1.jpg

 

sje2.jpg

Pål, Paul-Andre og Jan Arild hadde fått dressur på sine Goose, så de la seg pliktoppfyllende inn i plogformasjonen.

 

sje3.jpg

..... mens Øystein ( tror jeg det var ) hadde hentet inn selveste kongegåsa, og overtok myndig all kommando i flokken :grin: .

 

sje4.jpg

Det er jo seint på året, må vite, så vi kjente tydelig dragningen mot sør.

 

sje5.jpg

Selv når tåka begynte å tette seg rundt oss, holdt vi stødig kurs mot det som skulle vise seg å være Johnson Petersburg.

 

sje6.jpg

 

sje7.jpg

 

Her gjorde vi kun et kort beiteopphold, før også Fred slo seg på lag med flokken.

 

sje8.jpg

 

sje9.jpg

 

Etter hvert dro alle hver til sitt, og er vi ikke kommet fram til Tasmania enda, så er vi ikke langt unna.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder som Ernst... som vanlig. :)

 

Legger merke til at du hadde ikke så mye tåke som jeg hadde. Har du FEX inne?. Jeg opplevde det samme på turen opp Helgelandskysten. Tåke tett som grøt, mens du viste frem bilder med solskinn.

 

Ellers legger jeg merke til på bilde nr 3 at du har med deg skytter. :eek: Redd for baktroppene?

 

Pål

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk skal dere ha alle sammen :) .

 

 

Legger merke til at du hadde ikke så mye tåke som jeg hadde. Har du FEX inne?. Jeg opplevde det samme på turen opp Helgelandskysten. Tåke tett som grøt, mens du viste frem bilder med solskinn.

 

.....på Helgeland fikk jeg også tett tåke og null sikt, men da hadde jeg mer enn nok med å fly, så bildene ble tatt under de mest gunstige forholdene. Og ja, jeg flyr med FEX, men har antakelig et annet værtema enn du og andre (?). Dette har jeg sett gir andre utslag på været enn hos mange andre.

 

I går kveld hadde jeg problemer, først med Gåsa som ikke reagerte på hverken hjul eller flaps, deretter med selve simmen, som lagget noe fryktelig. Jeg tror grafikk-kortet mitt begynner å ta kvelden ( har fått merkelige lyder i det siste, pluss at FSX har blitt mye tregere). For å lette på dette stilte jeg inn været til helt enkle skyer, og det hjalp :D . Jeg fikk ikke så pene skyer som dere andre, og kanskje litt mindre tåke, men flyturen med Catta forløp uten problemer! Håper PCen holder til over helga.......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jøss, takker for fortsatt interesse :D .

 

Ernst! Kansje jeg skal joine dere med Concorden,hehe

Det må du gjerne, men da bør du kanskje taxe langs landeveiene, det er omtrent den farta vi holder :grin: .

 

Fristar meir og meir med FSX når ein ser desse godbitane

Det er ikke noe å vente med Torstein, med mindre du venter på ny PC. Multiplayer er kjempegøy, og siden vi holder et mer sosialt nivå enn VATSIM, så er det rom for å prate sammen også på våre flyturer :grin: .

 

 

..Huff Ernst,hørtes ikke bra ut det der.

Akkh nei, hvor ofte har vi ikke vært gjennom dette :cry: .Men jeg skal ikke klage, PCen min har vært trofast i over 3 år nå, og hele tiden har FSX funket som bare det. Har uansett begynt å orientere meg mot W7/I7.

 

Håper du får fikset fuglen til søndagen da Ernst, så du kan lede flokken.

..... det ble slakting og gås til middag :grin: . Men ikke frykt, jeg har flere feite eksemplarer gående i hangaren, så jeg skal nok få en av dem på vingene til søndag. Ellers har jeg jo sjefsgåsa, som står og venter på en mulighet for å ta over :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...