Gå til innhold

Hilsen fra meg


Anbefalte innlegg

Da var det på tide at jeg tok meg en World tour også.Har ikke flydd en slik før,hverken offline eller på Vatsim.Men nå var tiden inne :grin:

 

Ville bare sende en liten hilsen og status,hvor jeg er i verden,siden jeg startet fra Keflavik Mandag 12 okt.

 

Jeg flyr samme fly,nemlig Icelandair 757 :)

 

Nå har jeg nettopp landet på Selveste MHTG(Toncontìn INT,Tegucigalpa)Honduras.I en flight fra Lima,Peru.

 

Tok dette på final approach på rwy 02.

mhtg.jpg

 

Skal lage en post senere om Turen..Den blir omfattende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er riktig. Det dumme er at mesh i FS9 ikke er godt nok til at du må gjøre det, for er egentlig bare å fly en nesten normal approach. Har prøvd å finne scenery og mesh til flyplassen, men er ganske umulig.

 

Synes bilde faktisk er noe av det bedre jeg har sett her inne på en stund, av en eller annen grunn :/ Fikk liksom lyst å hoppe inn i cockpiten og lande beistet :D

 

Kan du si meg, hvilken modell er dette? PSS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke fått flydd CS sin 757 enda.Så jeg har ikke grunnlag for og sammenligne de to.

 

Men jeg kjøpte allefall min fra PSS,rett før de gikk i dunken.

Den gangen var PSS den eneste"real" 757 til FS9,med FMC og realisme.

 

CS husker jeg kom uten FMC i starten,men har vel blitt oppgradert.

 

Jeg er allefall veldig godt fornøyd med min PSS 757.Vc kan ta noe fps,men ikke værre enn at jeg bruker track ir uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilot/sjømann navigatør/navigatør :P nei er nok ingen pilot. Men tok turen dit med Continental 737 fra Houston på fredag. Fikk opp en haug med stars på FMC men syns det virka feil siden jeg da ifølge den virkelige verden ungikk VOR'en å helle skulle stupe ned mange fjellsider.

Denne jeg titta på

 

Hadde du teksturproblemer btw? opplevde at trærne på selve flyplassen bare ble grå bokser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter er IKKE den "berømte" flyplassen hvor man må "stupe" ned siste del av short final nei.

Det er en helt annen plass,hvor stripa i tillegg er veldig kort og kun for GA trafikk og lettere kommersiell trafikk med Dash 8 som største innslag. TFFJ.

 

Denne er mest kjent for en VOR approach med en krapp venstresving inn mot short final, hvor den siste delen er meget lavt over terrenget og bebyggelse.

Det finnes et absolutt bra scenery med mesh og autogen til området. Søk på MHTG på flightsim.com. Henry Carcamo som har laget det. Hondmesh.zip på samme sted så er man i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, joda.. descent angle på prosedyren er 3.50°,men det gjelder ikke bare i siste del som kommentert.

Så når man nevner den flyplassen man må stupe ned siste del av approach, så tenker jeg automatisk på TFFJ,(og det gjør nok de fleste,som har prøvd den) og ikke MHTG hvor nedstigningen er steep ja,men dog jevn hele veien ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...