Andrew Thomsen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg prøvde å gå helt opp til 10.000 x et eller annet, men da styrtet SBuilderX. Gikk videre med 5000 x 11046 pixler og det gikk, men ikke skarpere enn 4400 x7700. 20cm oppløsning uansett. Bildene jeg her viser er sistnevnte oppløsning. Over all forventning fikk jeg til nattextur. Det tok meg hele 15 minutter å lage den...brukte Desaturate + Curves. På bildene er alt så nøyaktig at center stripe for alle aprons og taxiways er der de skal være. Alle bygninger står der de skal. Nøyaktigheten er pluss minus noen meter. (Egentlig har jeg lyst til å si centimeter, men skal ikke ta munnen for full). Når jeg er ferdig med dette, blir det såpass at man trolig kan sette IRS fra Gate posisjon. Ja og ikke la meg glemme: Tusen takk til Mesterkart. En trivelig gjeng som har hjulpet meg i gang med all denne galskapen :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Helt supert, Andrew. Denne her gleder jeg meg til :grin: Kanskje jeg kan finne igjen bilen min på parkeringsplassen :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 No problem. Kommer bare an på hvilken dag bildet ble tatt :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Nydelig ! Si ifra om du trenger bilder av div. byggninger så ordner vi det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Du skal ha takk for hjelp allerede (hvilket står i readme til AoN) :smile: Snart kommer jeg til å benytte meg av førsteklasses shots du tok for en stund siden. Noe har allerede gått til Gate-produksjon. Jeg trenger shots av: "Gardermoen Flystasjon" Logo som man ser på militæhangaren. Min versjon av dette hittil er bare elendig. Jeg har også lyst til å bytte texturene på Terminalen. Ikke hele, men hovedbygget. Da trenger jeg "fly-frie" bilder tatt rett forfra. Om det står fly i veien, så bare hev kamara...resten fikser jeg i Photoshop. Ellers trenger jeg SÅRT shots av SAS hangar fra forside og bakside. Sikkert de som vil henvise meg til Airpics, osv...men de bildene er alltid ubrukelige da alt handler om fly og alt annet er uviktig...aldri skarpt nok. Flyet er skarpt, men aldri bygningen...for den havner alltid i bakgrunnen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Nydelig, kommer du til å ta for deg apron også, mer detaljer der tenker jeg på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvis det er norsk merking du tenker på...nope :wink: Det er viktigere ting å drive med. Gater, for eksempel. Masse jobbing igjen med fotosceneryet. Bugs i nattbelysning...and the list goes on. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hehe, du hiver deg på nattbelysning og ja.. Det har aldri jeg satt meg inn i. For mye jobb :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Nå skal du høre noe rart: Det var enkelt å lage ground nattexturen som beskrevet lengre oppe i tråden. Tar et kvarter å "grovmekke". Må bare bruke en god time til for å fjerne endel småting som ennå er for lyse. En annen fordel (skjønner ikke bæret hvorfor men sånn er det); da jeg la til nattexturen i SBuilderX...gikk bgl filstørrelse fra 22MB NED til 15MB?? Tar i mot med takk jeg, spør ikke hvorfor :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.