Gå til innhold

FSX: Gardermoen Photoscenery 20cm

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å gå helt opp til 10.000 x et eller annet, men da styrtet SBuilderX. Gikk videre med 5000 x 11046 pixler og det gikk, men ikke skarpere enn 4400 x7700. 20cm oppløsning uansett.

Bildene jeg her viser er sistnevnte oppløsning. Over all forventning fikk jeg til nattextur. Det tok meg hele 15 minutter å lage den...brukte Desaturate + Curves.

På bildene er alt så nøyaktig at center stripe for alle aprons og taxiways er der de skal være. Alle bygninger står der de skal. Nøyaktigheten er pluss minus noen meter. (Egentlig har jeg lyst til å si centimeter, men skal ikke ta munnen for full). Når jeg er ferdig med dette, blir det såpass at man trolig kan sette IRS fra Gate posisjon.

Ja og ikke la meg glemme:

Tusen takk til Mesterkart. En trivelig gjeng som har hjulpet meg i gang med all denne galskapen :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha takk for hjelp allerede (hvilket står i readme til AoN) :smile:

Snart kommer jeg til å benytte meg av førsteklasses shots du tok for en stund siden. Noe har allerede gått til Gate-produksjon.

Jeg trenger shots av: "Gardermoen Flystasjon" Logo som man ser på militæhangaren. Min versjon av dette hittil er bare elendig. Jeg har også lyst til å bytte texturene på Terminalen. Ikke hele, men hovedbygget. Da trenger jeg "fly-frie" bilder tatt rett forfra. Om det står fly i veien, så bare hev kamara...resten fikser jeg i Photoshop.

Ellers trenger jeg SÅRT shots av SAS hangar fra forside og bakside. Sikkert de som vil henvise meg til Airpics, osv...men de bildene er alltid ubrukelige da alt handler om fly og alt annet er uviktig...aldri skarpt nok. Flyet er skarpt, men aldri bygningen...for den havner alltid i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du høre noe rart:

Det var enkelt å lage ground nattexturen som beskrevet lengre oppe i tråden. Tar et kvarter å "grovmekke". Må bare bruke en god time til for å fjerne endel småting som ennå er for lyse.

En annen fordel (skjønner ikke bæret hvorfor men sånn er det); da jeg la til nattexturen i SBuilderX...gikk bgl filstørrelse fra 22MB NED til 15MB??

Tar i mot med takk jeg, spør ikke hvorfor :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...