Gå til innhold

Nord-Norge ENTC mandag 5/10 1630-2030


Anders Merch Grønmyr

Anbefalte innlegg

Ser det har vært flere poster den siste tiden som har omhandlet ATC-dekning i Nord-Norge så tenkte jeg skulle forsøke å gjøre et ekspriment siste frikveld før jobbing på sjøen neste uke!

 

Mandag bemanner jeg Tromsø Approach fra 1630 til 2030 kanskje noe tidligere kanskje noe senere! Så om det frister med en tur til/fra Svalbard, Bodø, Melkerute til Vadsø eller lignende så er det jo bare å hive seg opp der.

 

Kanskje vi får ENBO_APP, ENBD_CTR og diverse andre også bemannet?

 

Vet at mandag er en dårlig dag for trafikk men alt må jo testes. Blir det lovende så vet man jo aldri hva man finner på til helgen og fordøying av søndagskaffen!

 

Velkommen til Tromsø ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Approach Areas

 

* Bodø Approach (ENBO)

* Bardufoss Approach (ENDU)

* Tromsø Approach (ENTC)

* Alta Approach (ENAT, ENHF, ENHK)

 

Combined Twr/APP areas

 

 

* Evenes Tower (ENEV, ENNK)

* Andøya Tower (ENAN)

* Banak Tower (ENNA)

* Kirkenes Tower (ENKR, ENVD)

 

 

Kanskje en ide og la seg friste av dette å ordne noe uoffsielt-offisielt arrangement her? Men til helga er det jo FLG så kanskje det må bli iløpet av uka.

 

Uansett så sparker jeg ballen igang allerede til mandag på litt kort varsel så får vi jo se hvordan det blir. Men her er jo mange plasser hvor ATC med STU2 rating kan sitte og kontrollere litt mer enn normalt (mente da det var sånn, ihvertfall når jeg enda hadde twr-trening) noe som også burde være en karamell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her er jo mange plasser hvor ATC med STU2 rating kan sitte og kontrollere litt mer enn normalt (mente da det var sånn' date=' ihvertfall når jeg enda hadde twr-trening) noe som også burde være en karamell[/quote']

 

Dette er desverre IKKE lov lenger etter GRP2 forandringen til VATSIM. Alle Combined Twr/APP areas som du nevner må en ha S3 rating for å bemanne.

 

For mer info om hvilken rating som en må ha til hvilken possisjon, sjekk HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...