Gå til innhold

>> Norwegian Eagles bekjemper skogbrann! <<


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

[color:#FF0000] Norwegian_eagles_small.jpg

 

--------------------------------------

 

[size:14pt]Søndag 30. August kl. 18:00[/size]

 

I anledning skogbrannene som herjer Hellas i disse dager har Norwegian Eagles fått en forespørsel om å stille med piloter denne dagen. Det er lånt ut flymaskiner fra både Spania, Frankrike og Italia, men det er desverre manko på piloter.

 

Jeg håper derfor at så mange som mulig har anledning til å tilbringe noen timer i himmel og flammehavet i området rundt Athen på søndag, for å gjøre en innsats, en innsats som sårt er nødvendig for å redde landområdene og hindre videre ødeleggelser!

 

1.jpg

 

Vi vil møtes på hjemmebasen til Hellenic Airforce Firebrigade, Thessaloniki (LGTS) kl. 16:00 UTC tid. Herifra vil vi fly samlet ned til området rundt Athen hvor vi vil påbegynne skytteltrafikk imellom de usatte skogbrannområdene og vannforsyningen, havet. Vi holder på så lenge vi orker, kanskje ser vi nødvendigheten for å bistå på noen av de andre brannene rundt om på de greske øyer?

 

HER FINNER DERE KART OVER BRANNOMRÅDET.

Bukten ved Marathon (N38"6´4.68 E023"56´56.04) vil være vårt påfyllingspunkt for vann.

 

[video:youtube]990GrJq9HMw

 

 

 

Fly flåte

 

Canadair CL-215/CL-415

cl-415-cd.jpg

 

Ericson S-64E

5.jpg

 

Callsign "HAFXXX" -> SCOOPER[XXX]

 

Både Canadair og Skycrane finnes til FS2004, grovjobben får dere gjøre selv. ;)

 

Scenery

 

www.avsim.com -> "LGTS"

 

Charts

 

http://www.ori.hu/getfile/LGTS.pdf

 

-----------------------------------------------------------

 

[size:14pt]Hvem er med på søndagens oppdrag?[/size][/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, du mener HAF er ICAO call og voice callsign er Scooper?

 

I såfall blir det ikke helt det samme forholdet da men.

 

EDIT: Callsign for Skycrane er HELITACK

 

Edit igjen: Ivar, så det du mener er at vi bruker NOW og voice call SAINT? Det stemmer ikke.

 

NOW brukes på utenlandsoppdrag, SAINT/HUSK/MIXER+++ brukes på Innenriks oppdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massimo Taccoli har laget flere gode modeller, deriblandt en CL-215 til FS2004 og FSX. VC og visuelle droppfunksjoner.

 

Det er denne jeg skal benytte i dag, god modell. Bruker ca. 900 kg fuel per time.

 

Søk etter "Massimo Taccoli CL215" på www.flightsim.com

 

Er det ingen flere som skal være med å gjøre en hederlig innsats?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lastet ned scenery, kart, fly og driver for øyeblikket å tørrtrener utenfor kysten av Marathon.

 

Men, jeg har vondt i halsen og er ikke så stødig på voice pga. det og har ikke så lyst til å bruke tekst heller.

 

Men, uten at jeg lover noe kan det hende jeg dukker opp når kl. nærmer seg 1600 UTC.

 

HAF127

CL-215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...