Gå til innhold

Norwegian blendet av laser


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Mener det stemmer. Nå vet jeg ikke hvordan grønn laser fungerer, men vi har vel alle lekt litt rundt med disse røde laserpennene. Når vi ser forskjell på diameteren i håndflaten og på veggen noen undre meter borte (du hadde vel ikke sett den lille prikken flere hundre meter borte?). :)

 

De får ta noen kvelder med politihelikopteret der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Disse her skulle bare ha hvert omtalt som terrorister om de er over 16 år, satt rett inn bak lås og slå.... prevantivt for etterkommere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har blitt informert riktig skal dette generelt ha vært et problem på flere norske flyplasser, deriblant Bodø, og der skal vistnok 3 personer ha blitt huket inn av MP med hund og våpen etter at en F-16 klarte å lokalisere hvor denne belysningen kom fra under en landing i mørket.

 

Men jeg vil ikke spikre denne til veggen som fakta, men det er nå det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En F-16 vil vel også få diverse alarmer og har systemer for å vite retningen en slik laser blir avfyrt fra. Det blir for dumt om man blir nødt til å innrede fly for å finne disse som bedriver denne form for guttestreker. De skal iallefall få stå ansvarlig for kostnadene rundt dette.

 

Snakker vi dugnad folkens? :grin:

 

De vil nok bli tatt før eller siden, byen er ikke så stor.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...