Gå til innhold

X-Plane naar nye hoeyder i sertifisering.


Helge Jordal

Anbefalte innlegg

quote:

Utrolig bra. Men så er denne karen dyktig.

Det er delte meninger om det.....har fulgt litt med på diskusjonene på X-plane.org.Og det er mange som mener at Austin har "glemt" at det er en flysimulator det dreier seg om.Når han legger en hel masse "unødvendig" arbeid i å la hveteåkre vaie i vinden,i stedet for å konsentrere seg om det som virkelig betyr noe,nemlig cockpiter,systemer,og flightmodeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Andreas F. Tollefsen:

Det er klart. Han kunne sikkert brukt tiden på noe annet enn vaiende kornåkrer osv. Men at han er dyktig er det vel ingen tvil om.?!

Må vel også huske på at x-plane er en konkurrent av andre sims. Da disse har eye-candy, må også Laminar klemme inn noe slikt for å holde seg på lik linje. At neste MSFS vil ha svaiende kornåkre er faktisk teknisk sett ganske tilrettelagt nå, på fs-metoden (heller dårlig). Det er 'bare' (for MS) å definere vindavhengig teksturer, kanskje ved bruk at HW bumpmapping.

 

Å kalle slik eye-candy for unødvendig er en miss i mine øyne. Å vite vindretning er alpha-omega. MSFS sin Shift-Z er direkte juks "[smil]" Hvis du skal lande langt inne i en fjord, hvor du ikke mottar noen værstasjon, og hvor værutsiktene har vært 'usikre', hvilken vei skal du lande? "[blink]" Se på hvilken side av sjøen det dannes bølger, så kan en se for seg både vindretning og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at mannen er dyktig.....men det begynner å bli endel murring i x-plane rekkene over alle versjonene med tilhørende bugs osv.Jeg for min del kutta ut x-plane etter 5 komma ett eller annet versjonen..

X-plane er etter min og manges mening den evige beta..med utallige oppdateringer hele tiden.Noen bugs forsvinner,mens nye dukker opp.

Nå skal jo også prisen gå opp til nesten 100$..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til svært mange bugfixes på nye versjoner. Begynner liksom å lure på hva som ikke er fikset... Men alt i alt syns jeg oppdaterings policy'en hans er mye bedre enn Microsoft sin - det sies jo at de ikke vil slippe patch til FS2002 i det hele tatt ('rykter'?).

 

Det jeg *ikke* liker er 5-minutts begrensningen på stikka på demoen - burde i hvertfall vart en times tid. Er jo ikke ferdig med checklist før stikka konker ut. Demoen jeg hadde ble avinstallert etter to timers test og forbannelse. Kommer til å skaffe meg en crack av demoen før jeg bedømmer noe kjøp/ikke kjøp. Mangler da alt nødvendig scenery, så ikke kom med noen moralpreken "[smil]"

 

Hvilket 'sett' av CD'er bør jeg ta? Den finnes jo i to utgaver; USA og resten. Men jeg har en uggen følelse at USA er vanvittig mye bedre (som i FS) lagd. Bra scenery til Norge har jeg jo i FS2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget godt poeng!

For min egen del må jeg si at med FS 'vet' man litt mer om hva man får. Har fulgt FS siden FS2 fra sublogic(?). X-plane er helt nytt for meg, og derfor vil jeg gjerne prøve litt mer før jeg blåser over 1000 kroner på en 'hjemmesnekra' sim. Må si at det virker bra og meget lovende, men skal man først gi ut en demo, kan den i alle fall gi et visst inntrykk av hva man får, istedet for å bare være en 'teaser' som tar evigheter å laste ned for mange.

Det hører med til historien at jeg er en av dem som kjøper den nyeste FS uansett, da... Har ikke litt videre imponert av noen versjon siden FS95, egentlig. Synes flymodellene virker litt primitive, på en måte. Jeg har ikke flydd noe fly IRL selv, så dette blir synsing, men synes det virker som om dynamikken i XP er bedre. Er det slik, dere som har XP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Atle Dreier:

Er det altså mulig å fjerne tidsbegrensningen? Hvordan kan man få til dette? Synes det er flåsete med en såpass seriøs simulator, og så forventer man at man skal få et inntrykk av hvordan den er på 5 minutter? Får jo knapt maskinen av bakken på den tiden!

Hvor lenge fløy dere FS2002 før dere betalte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Johnny Svensson: Det er delte meninger om det.....har fulgt litt med på diskusjonene på X-plane.org.Og det er mange som mener at Austin har "glemt" at det er en flysimulator det dreier seg om.Når han legger en hel masse "unødvendig" arbeid i å la hveteåkre vaie i vinden,i stedet for å konsentrere seg om det som virkelig betyr noe,nemlig cockpiter,systemer,og flightmodeller

Vel, det er ihvertfall tydelig at ekspertene hos FAA finner X-Plane god nok "[Rullende"[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er tydelig "[smil]" jeg personlig har ikke noen spesiell formening om X-plane i det hele tatt,siden jeg har prøvd den,og fant ut at den ikke passer for meg.....Men det er jo som kjent smak og behag.

Det er jo noe med det der å finne seg til rette i en simulator.

Men siden X-plane nå er blitt "verdens beste" flysimulator,bør jeg vel kanskje gi den en sjangse til....selv om det ikke ble anbefalt å laste ned den siste versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Ja det er tydelig jeg personlig har ikke noen spesiell formening om X-plane i det hele tatt,siden jeg har prøvd den,og fant ut at den ikke passer for meg.....Men det er jo som kjent smak og behag.

Det er jo noe med det der å finne seg til rette i en simulator.

Men siden X-plane nå er blitt "verdens beste" flysimulator,bør jeg vel kanskje gi den en sjangse til....selv om det ikke ble anbefalt å laste ned den siste versjonen.


Samme her, Johnny. Har bare såvidt sett 5 min. på en demo en gang, og det ble ikke nok til å mene noe om den. For meg er det MSFS2K2 og FLY som er de gjeldende, og jeg tror at det holder.

 

Ikke for det, X-plane frister å utforske. Den er sikkert bra.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...