Marius Helstad Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Nydelig! Si fra om dette funker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 PTT knappen har jeg i hvertfall fått til å funke i dag Den skal være grei. Men et problem har jo dukket opp da... Når jeg hører på lyden fra mic'en samtidig som PTT knappen er koblet til seriell-porten så kommer det en høy, tikkende lyd i bakgrunnen. Vil tro dette er elektriske pulser fra seriell-porten som forstyrrer mikrofonen, og tror problemet vil løses hvis jeg kutter de riktige kretsene på kortet i mikrofonen - for det ser ut som om PTT-kretsen går gjennom ganske mye mer forskjellige duppeditter enn det den trenger. En helt ren krets med bryter skulle jo holde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Nei jeg blir ikke kvitt den tikkinga jeg... :crazy: Men PTT funker fint med EuroScope nå i hvertfall, men så er det den tikkinga da.. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det? Det oppstår kun når jeg har koblet til PTT knappen til (eller i det hele tatt berører) pinne nr 3 i seriellpluggen. (Enten MIC er koblet til i mic-inngangen eller ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Prøvd å kjøre Mic signalet gjennom en DI-Box? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Er i grunn ikke MIC-signalet det er noe feil med - Tikkelyden kommer selv når mic er koblet fra mic-inngangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg ble så inspirert av prosjektet til Even at jeg spurte en tekniker her på Værnes om han hadde noen gamle mikker liggende, og jammen det hadde han: Disse mikrofonene ble tatt ibruk en gang på 70-talet, men er fortsatt i bruk på noen enheter, f.eks Røros. AKG er jo et kvalitetsmerke! Selve mikken på tuppen har en 3-pins XLR: Kablen må nok kuttes, ganske spesiell plugg her, fire hull og fire pins: Så jeg får vel kjøpe COM og minijack plugg jeg også og sette igang med loddingen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Vidar Eggen Skrevet 5. november 2009 Premium Medlem Del Skrevet 5. november 2009 Hva skjer hvis du kortslutter de to pinnene i seriellpluggen helt inne ved PCen? De du har tegnet to ledninger til PTT-knapp på. Tikker det da også? Hvis ikke, er det bare å sette et relé der, slik Christian foreslår. Du trenger ikke store greiene. Et slikt vil holde. Det får kanskje plass inne i en seriellkontakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hadde han flere Daniel?!?!?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Dette var en han hadde liggende hjemme, så vet ikke om han hadde flere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Du har ikke lyst til og høre etter :confused: ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hehe, nei.. Tror ikke de driver å deler ut sånn i vildensky! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Så tøft da Daniel Blir spennende å se om du får dette til å virke! Det kan nok hende du kan bytte ut den pluggen med en 4-pin XLR. Jeg sliter fortsatt med den tikkingen, men jobber med saken... Hva skjer hvis du kortslutter de to pinnene i seriellpluggen helt inne ved PCen? De du har tegnet to ledninger til PTT-knapp på. Tikker det da også? Hvis ikke, er det bare å sette et relé der, slik Christian foreslår. Du trenger ikke store greiene. Et slikt vil holde. Det får kanskje plass inne i en seriellkontakt. Neida, tikkingen blir borte når jeg kortslutter pinne 2 og 3! (Så lenge jeg ikke er i kontakt med det jeg kortslutter det med). Men den linken din fungerer ikke... Kan du bare si hva jeg skal søke på der inne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Vil denne fungere som relé kanskje? Her er forresten elektriske specs for RS-232: Mer info.. http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/an_pk/83/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Nej, jeg får vel bare leve med det støyet da. Ellers har jeg bare fått positive tilbakemeldinger på lyden når jeg har flydd/sittet ATC så... Uansett, se hva jeg fant her: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Holmco-Dynamic-Hand-held-Microphones_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1c0e3df6c5QQitemZ120498026181QQptZMotorsQ5fAviationQ5fPartsQ5fGear -Brukte Airbus-mikrofoner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Prøver med her jeg Har fått tak i en AKG D58-mic som jeg vil bruke på pcn noen som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.