Gå til innhold

X-plane nyheter


Karl R Pettersen

Anbefalte innlegg

Sakset fra Austin Meyers:

[qoute]Then, for the 6.2x run, I will be introducing some cool new visual effects never before seen in any flightsim, like 3-D wheat and corn crops rippling in the wind at actual right speed and direction for the wind, allowing you to visually see what is going on with the wind, which will make a mind-blowing experience on final approach on a windy day in the American Midwest.

So this is the roadmap for the next 3 months or so... I think it is very exciting!!![/qoute]

 

Høres sinnsykt spennende ut... Mer her:

http://www.x-plane.com/roadmap.html

 

Noen som har testet v6? Bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa snart det blir ny PC paa meg saa blir det nok aa kjoepe X-Plane igjen. "[smil]"

 

Det er mye spennende paa vei i Mr. Austin's prosjekt. At han gjoer dette mer eller mindre alene er helt utrolig.

I en av de siste mailene paa e-mail lista hans snakker han om en 'verdens-database' med scenery. Der hvem som helst kan lage scenery for saa aa faa det lastet opp til 'master databasen', slik at vi etter hvert faar en automatisk oppdatering av scenery for hele verden.

 

Mye morro aa se frem til. "[smil]"

 

Mvh,

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke prøvd X-Plane 6.x, men har V5 og det som

S!#¤! big time "[Gal]" der er ATC'en. "By default" er den kun tekstbasert, men man kan laste ned speech SDK. Denne er imidlertid enda dårligere enn Speechen jeg hadde i BASIC'en for min gamle AMIGA 500 fra -88!!!!

 

Var faktisk så frustrerende at jeg ikke har tatt i X-plane

med ildtang siden MSFS2002 kom.

 

Er det noen som vet om dette er bedret i XPlane 6?

 

Får de dette på nett, samt at ovennevnte "allemannsoppdatering av scenery" tar av, begynner vel dette å bli en seriøs trussel for MSFS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det har seg sånn at selve flyplassene i og for seg er helt like overalt, ingen terminalbygg som standard.. I prinsippet er det lagt opp til brukerne å forbedre det, scenery editor følger med, og det er lett å legge til taxe-baner mm.

Flere personer har nå startet prosjektet dere nevnte, bl.a. en fra Norge. Prosjektet kalles X-Plane Global Scenery Project , forkortet GLoS (tror jeg "[smil]" ), og dette er en database der folk hele tiden kan legge til nytt scenery fra bestemte områder. Dette gjør at alle kan lage scenery fra sitt nærområde.

 

Når det gjelder ATC stemmen er denne ikke blitt noe bedre, MSFS2002 har en mye mer realistisk stemme...

 

Jeg driver X-Plane.no sammen med noen flere, og planene er å få igang en møteplass for norske X-Planer's, med spesiell vekt på norskt-scenery. Men som kjent ting tar tid "[smil]" stort sett det eneste som mangler er en logo, så hvis noen har lyst til å lage en så kan de sende en mail "[smil]"

 

MVH

Harald A. Skontorp

 

PS: håper ikke posten ble for "reklame-dominerende" "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...