Gå til innhold

Liten film om LN NOL


Anbefalte innlegg

Jeg driver å prøver meg på en liten fs film om LN NOL, B737 nr 6000. Dette er første gangen jeg prøver meg på en fs film, så jeg bestemte meg for å klippe sammen noen av de klippene jeg alt har tatt opp.

Siden det er første gang jeg lager fs film, ser jeg at jeg har mye å lære, og at jeg antakeligvis må ta de fleste opptak på nytt. Men her kommer hvertfall en liten smakebit.

[video:youtube]i8IGtE-nhh0

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dettte var veldig bra, men jeg skulle gjerne hatt Engine Start samtidig, for på et bilde startet den og på et annet gjorde den ikke det så litt rart ut eller var det meningen. Take off`en var bra ved hjulene og halen, men vi så en høy pitch, var det på grunn av huset? kjempe bra, spesielt det med sluttbildet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker folkens. Det ble vist en litt lang takeoff roll der ja. Jeg glemte og sette payload og fuel, da jeg vanligvis bruker fs passenger. Lite gjennomtenkt, men da fikk jeg prøvd en reduced trust takeoff med full payload også.

Som sagt så har jeg en idè om en fs film som er en slags tribute til 737 nr 6000. Den blir nok litt lenger, men litt mer effektiv i klippinga. Det er jo egentlig ikke så bra og bruke 3,5 min på bare takeoff sekvensen. Blir fort kjedelig. Planen er å ikke bruke den "24" greia når jeg klipper den ferdige filmen, så da skal dere slippe å måtte myse :cool:

 

Ha en fortsatt strålende kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er fremgangsmåten min

Fly flighten og ta opp med fsrecorder.

Walk and Follow for å sette kameravinkler

Fraps til og ta opp råklipp, i dette tilfellet, tilsammen 30 minutter film

24 style intro i Adobe Aftereffects (kan også lett lage den med f.eks Motion)

Final Cut til klipping, litt fargekorigering, litt kontraster og filter. I final cut kan du sette motion på hvert enkelt klipp, så da skalerer du den med en motion, og setter kordinater etter hvor du vil ha bildet på skjermen. Dette kan også fint gjøres i Premiere.

Post lydproduksjon i Pro Tools. Jeg bruker ingen lyder fra simmen. Bare lyder fra eget SFX bibliotek. Tilslutt, mastring med diverse EQ, og kompressor for å få lyden til og passe for de som sitter med ipod propper, og for de som har hjemmekino anlegg (vurderte faktisk 5.1 mix, så det kan være at det kommer senere)

Litt mer fargekorigering, kotraster og sluttfade i compressor når jeg komprimerte klippet.

Legge filmen ut på youtube :)

 

Det er som sagt første filmen jeg lager, og har lært mye av det. Som f.eks så er det lurt og å huke av record ai traffic i fsrecorder. Så jeg regner med og komme sterkere tilbake med oppfølgeren :cool:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...