Ivar Skaugstad Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 I går dro Norwegian Eagles på chartertur til Mallorca. Mer info her! Har ikke lagt så stor vekt på å redigere bildene, de er i hovedsak resizet og fikset på med tanke på kontrast. Vi var 9 stk. som tok av fra Gardermoen hvor vi ble guidet ut av TWR, APP og CTR. Turen fortsatte igjennom Paris Control, for så å signere inn hos Barcelona CTR før LEPA APP og TWR ønsket oss velkommen til Spania. Vi var i alt 9 stk. som satte hjulene på spansk jord, ny rekord for Norwegian Eagles, som normal har med 7 ivrige sjeler til destinasjonene våre. Etter å ha landet på Mallorca ble vi enige om å fortsette turen til Chambery i Frankrike, underveis dit fant vi det like greit å fortsette turen til St. Tropez etter en kort visit i Chambery. Vi ble i alt 4 som tok turen til Chambery, og 3 som endte opp i St. Tropez før det var på tide å hoppe i seng litt over kl. 01 lokal tid. Tekst over bildene! Undertegnede er lined up på bane 19L, ENGM. Flymaskinene stiller seg i kø for å bli tatt bilde av. :cool: Solen er på vei ned over Frankrike På vei inn til ILS bane 24L på Palma de Mallorca (LEPA) En liten del av reisefølget, mye flotte flymaskiner å skue! Ett "bonusbilde". Embraer Lineage 1000 under climbout fra Chambery. Banen er forøvrig 990 m lang.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Fine bilder Fikk ikke vært med på gruppebilde til slutt jeg dessverre for CTR i Spania sendte meg på en laaang tur... samme med approach'en dessverre Men var en fin tur og gleder meg til neste gang hvor nå enn det blir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Utrolig flott, Ivar! Er det forresten programerbar FMC i den Embraer'n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Flotte bilete Ivar. Var ein flott tur. Sjølv om eg kom litt seint igang. Petter: Jepp. FMC'n funkar i den maskina der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Virkelig flotte bilder! Så ut som en artig tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Nice! Likte stemmningen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Takker for kommentarer! Embraeren har fullt fungerende FMC, TCAS samt vær radar. :grin: En fryd å fly spør du meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Er det noen andre som tok bilder på turen, evt. har en artig historie å telle? Noen måtte jo ha dummet seg ut litt, hatt med for lite fuel etc? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Out of memeory *hahaha* Ble så forbanna! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Lite forslag, hva med en Norwegian Eagles hvor vi flyr Embraere :grin:? Ang FMC, mâ laere meg â legge inn airways i EMB FMC'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Det der ser faktisk morsomt ut så jeg må nok ta oppfordringa fra unge Hr Jonslien å sette meg litt inn i dette skjønner jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Flotte bilder Ivar. Flott tur og godt med litt sosialt pjatt når man flyr iblant. Ser allerede fram til neste tur! Historie? Hehe,vel.. det eneste snodige var jo når jeg, på 3-4 miles final til St. Tropez i CAVOK og litt panisk fortsatt ikke hadde airport in sight! :eek: Men,tror du Ivar eller Torstein gadd nevne noe om at den flyplassen lå nede i en dump da? :grin: (neida,det vakke jeg som lå ørlite under glid slope ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Johan, airways legges inn slik: [AIRWAY.INTERSECTION]. Eks: UN871.BADVI Hehe, vi hadde planer om å fortelle deg det Tommy, men tenke du skulle få lære det the hard way! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Takk Ivar :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.