Andreas Lygre Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Jeg kan nå meddele at den norske divisjonen i IVAO er stengt. På grunn av manglende engasjement fra noen av stabmedlemmene, og lite aktivitet har styret i IVAO bestemt at divisjonen skal stenges. Les det her. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Skjønner enda ikke hvorfor ikke vatsim og ivao kan slå seg sammen. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 13. april 2009 Skrevet 13. april 2009 Det var ille. Einar, det er et spørsmål som er tatt opp til resonnement og diskusjon utallige ganger, det har hovedsakelig noe med forskjellige mål og meninger blandt ledelsen i de to nettverkene såvidt jeg har forstått. Jeg ser ingen grunn til å la enda en post bli "carried away" i spekulasjon og diskusjon om hvorvidt IVAO og VATSIM bør/vil/kan (etc) bli forent. Om du søker litt så får du nok utdypet informasjon Siter
Ole Bjørklund Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Hei Som ett ledd i arbeidet med og øke aktiviteten på IVAO i norge, i håp om å kunne få gjennåpne IVAO Divisjon Norge, har vi etablert ett forum der vi skal forsøke og holde brukerne oppdatert på aktiviteter og slikt. Vi håper brukerne av IVAO i norge melder seg inn her og deltar litt slik at vi kan dokumentere att aktiviteten er på plass i den norske regionen. http://ivaonaf.norwegianforum.net/ MvH OleB Siter
Mathias Ganss Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Skjønner enda ikke hvorfor ikke vatsim og ivao kan slå seg sammen. Dette skulle jeg også ønske hadde skjedd. Men dersom det skulle skje er det et av nettverkene som må gjøre relativt store forandringer. Vi som holder oss til Vatsim er stolte av nivået på spesielt ATC, men også piloter. På IVAO er det noe lettere å bli ATC, uten at det nødvendigvis vil bety at ATC er noe dårligere. Poenget er at dersom de skulle slåes sammen, måtte Vatsim enten godta mindre strenge regler, eller IVAO godta strengere regler. Dessverre kommer ikke noen av dem til å ville endre seg på dette punktet. Mvh Mathias Siter
Anton Brondz Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Slik jeg ser det er det to problemer med IVAO i Norge: En: Det finnes bare et fåtall norske flygere på IVAO. De fleste som flyr i Norge har lite eller ingen peiling på norske prosedyrer og regler, noe som gjør det vanskelig å yte dem god service som flygeleder. I tillegg sliter en god del med engelskkunnskapene. Det samme gjelder i noen grad også på VATSIM, men så lenge flygere ikke ser i Norge AIP før de flyr, noe heller ingen krever, så blir det slik, men det er en helt annen diskusjon. To: Den norske divisjonen fungerte ikke. I løpet av hele den tida den eksisterte var det kanskje ett eneste event. Det var heller ingen aktivitet utenom. Divisjonen var uorganisert, noe som gjorde det vanskelig å skaffe seg oversikt over hva som egentlig foregikk der. Det at divisjonens leder og flere av medlemmene i ledelsen hverken snakka norsk eller hadde peiling på norske prosedyrer hjalp velidig lite. IVAOs world tours har selvfølgelig brakt mer trafikk til Norge. Desverre går mesteparten av den trafikken under mitt første punkt. I tillegg har jeg sett at langt over halvparten av trafikken i Norge hittil i år har vært world tours. Når jeg som flygeleder ser på IvAe at folk konsekvent flyr EKAH-ENBR ENBR-EFKU, så gidder jeg ikke logge på. For meg blir det bare kjedelig å være flygeleder for de samme rutene hele tida. Siter
Andreas Lygre Skrevet 15. april 2009 Forfatter Skrevet 15. april 2009 Anton, ved å lage dette forumet prøver vi å løse de problemene. 1. Vi prøver å øke aktiviteten blant norske medlemmer og hjelper til der vi kan via forumet og online på IVAO. Så vi skal øke kunnskapsnivået blant flygerne. 2. Nå løser vi dette problemet med å starte opp med et norsk utgangspunkt uten drahjelp utenfra. Vi har startet forumet for å gjøre ett forsøk på å øke aktiviteten. Dersom det i framtiden blir nok aktivitet og system i sakene kan vi kanskje åpne divisjonen igjen. Men det er selvsagt en stund til. Siter
Anton Brondz Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Flott da venter jeg i spenning til jeg får den berømte C1-utsjekken min. Hvis dette virkelig kommer til å fungere, skal ikke dere se bort i fra at jeg kommer til å være mer på IVAO framover. Siter
Andreas Lygre Skrevet 15. april 2009 Forfatter Skrevet 15. april 2009 etter at divisjonen ble stengt tror jeg du bør sjekke om du har fått tildelt ny eksaminator. dersom du har det bør du sende han en mail. evt. bør du oppsøke Training Departement å be om en ny eksaminator. jeg har ikke fått ny C1 enda men skal ta FC først så gidder ikke stresse Siter
Kjell Andreas Norheim Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Det er flere som er lei seg for at det gikk som det gikk, og ikke bare i Norge, men jeg slutter ikke å fly på IVAO selv om den norske div. er lagt ned (midlertidig:)). Som nevnt her er det jo planer for å få opp aktiviteten allerede igang. Vet det er fler som vil stå på for å få dette opp og stå igjen med bedre regularitet enn det var. Siter
Ole Bjørklund Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Hei Ja vi får bare prøve og gjøre det best mulig ut av situasjonen, og se om vi på sikt får igang igjen deivisjonen også. Jo mere aktivitet vi kan få til, jo større sannsynlighet for at vi kan få i gang divisjonen igjen også. Jeg skal vel forsøke og få knottet en del den neste uken så vi kan få på plass litt mere hjelpe materiell i forumet også. Vi håper vi skal få ting mere på glid nå fremover. MvH OleB Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.