Gå til innhold

grønn laser


Svale Andre Leren

Anbefalte innlegg

Er hvertfall helt klart att de som holdt på med det burde blitt utelukka tvert fra enhver frigang resten av livet. Fatter ikke hvor ille folk skal bli i huet i dag før dem blir lukka inne og glemt for all tid. Ja det høres nok kynisk ut for sarte overbeskytta unge sinn men det er den harde virkelighet att blant oss finnes det så syke folk att jeg nærmer meg tanker fra noen tiår tilbake bare for att resten skal være forholdsvis sikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke Skywalker, Obi-Wan-Kenobi, Yoda & co samt Darth Vader og hans gemene hop bak lås og slå pga uvettig laserbruk :grin:

 

Jorden leker seg med lasere og det blir bare patetisk. Mon tro om Yoda hadde det slik i sin ungdom. Moralen blir vel å lære av Star Wars: Rett laser til rett tid. Ohh jess denna var dyyp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris

 

Det er en populær myte at de fleste som ble tatt av Madamme Gilijotine var eliten i det franske samfunnet.. Dva adelen og det høyeste borerskapet. Desverre viser all forskning på dette at de fleste var vanlige "småfolk" som deg og meg.. Det var riktignok mange adelsfolk, og ikke minst den franske kongen, dronningen og flere av kongens nærmeste slekninger.. Ironien er jo at selv bror til Luvig XVII som hadde stemt for kongens henrettelse få år selv måtte gå turen til Gigliotinen for og bli ett hode kortere.. Men flerparten av ofrene under den franske revolusjon var nok vanlige folk..

 

Den franske revolusjon var i høy grad borgerskapets revolusjon og etter at de fleste enten hadde rømt landet, eller blitt ett hode kortere /dvs adelen) ble landet styrt over i en mer "rolig" utvikling. Selv om man hadde både den røde og hvite terror, som hver for seg drepte kanskje titusener av mennesker..

 

Oddvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...